هزینه پیش‌بینی‌شده یادبود هولوکاست Adjaye به 103 میلیون پوند می‌رسد که احتمالاً افزایش بیشتری خواهد داشت


گزارشی که امروز (5 ژوئیه) توسط ناظر مخارج دولت منتشر شد، نشان می‌دهد که هزینه این طرح در باغ‌های ویکتوریا اسکوئر در لندن که در فهرست درجه دوم قرار دارد، 13.9 میلیون پوند از بودجه 89 میلیون پوندی تعیین شده در طرح کلی آوریل 2019 افزایش یافته است. مورد تجاری.

هزینه این کار قبلاً از 50 میلیون پوند اولیه افزایش یافته بود که در نتیجه افزایش 60 درصدی اندازه یادبود و مرکز آموزشی مرتبط، نیاز به اقدامات امنیتی اضافی و “مشخصات مناسب تر” بود. .

اما NAO نسبت به تعدادی از «خطرات و عدم قطعیت‌های نوظهور در این مرحله از برنامه» هشدار داده است که «احتمالاً هزینه‌ها را افزایش داده و باعث تأخیر می‌شود» برای حامی پروژه، وزارت ارتقاء سطح، مسکن و جوامع،

اینها شامل ناکامی‌های بیشتر ناشی از حکم دادگاه عالی در ماه آوریل می‌شود، که حکم داد تائید برنامه‌ریزی صادر شده توسط کریستوفر پینچر، وزیر مسکن وقت، نامعتبر است. دادگاه اعلام کرد که تحقیقات برنامه ریزی – که پینچر تصمیم خود را بر اساس آن قرار داده بود – قانون 1900 شورای شهرستان لندن (بهبودها) را در نظر نگرفته بود که مشخص می کرد باغ پارک ویکتوریا باید به عنوان یک باغ عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

NAO بیان می‌کند که «مشکلات» در نهایی کردن مجوز برنامه‌ریزی حداقل 12 ماه تأخیر ایجاد کرده است، و این نگرانی‌ها را ایجاد می‌کند که اگر این بخش قادر به ساخت و ساز در سایت فعلی نباشد، «محل جایگزین» نداشته باشد.

گزارش NAO نشان می‌دهد که تا آوریل 2022، این وزارتخانه 15.2 میلیون پوند را برای این پروژه مهم هزینه کرده است که هدف آن ایجاد یک یادبود ملی مناسب برای شش میلیون مرد، زن و کودک یهودی و سایر گروه‌هایی است که به قتل رسیده‌اند. آزار و شکنجه نازی ها، همراه با یک مرکز آموزشی که بازدیدکنندگان را قادر می سازد تا درک بیشتری از مقیاس و ماهیت هولوکاست و نقش بریتانیا در رابطه با آن به دست آورند.

تحقیقات دیده‌بان درباره مدیریت این طرح ادامه می‌دهد که هزینه‌های احتمالی کنونی این وزارتخانه – مبلغ دقیق “به دلیل حساسیت‌های تجاری” گزارش نشده است – ممکن است برای پوشش افزایش هزینه‌های بیشتر کافی نباشد.

NAO هشدار داد که افزایش‌های احتمالی شامل کمبود نیروی کار و مواد است که منجر به هزینه‌های ساخت‌وساز قراردادی بالاتر از پیش‌بینی‌شده و برخورد با یافته‌های باستان‌شناسی در سایت می‌شود.

گزارش آن اضافه کرد که Adjaye و Arad که به طور مشترک در مسابقه طراحی بنای یادبود در سال 2017 برنده شدند، توسط این وزارتخانه کنار گذاشته شده اند تا در هزینه صرفه جویی کنند.

دفتر حسابرسی همچنین تاکید کرد که تیم DLUHC کارکنانی “با تخصص مدیریت برنامه در پست‌های ارشد” ندارد و همه منابع مالی برای ساخت مرکز تضمین نشده است.

آن گفت: ‘[We] توصیه می کنیم که DLUHC باید با وزارت خزانه داری HM درباره بهترین روش کنترل افزایش هزینه ها گفتگوهای بیشتری داشته باشد. [The department] همچنین باید اطمینان حاصل کند که رهبران ارشد برنامه و پروژه مهارت های لازم را دارند یا آموزش های مناسب را مطابق با راهنمایی های دولت تکمیل کرده اند.

در ماه مه، دولت شکایتی علیه تصمیم دادگاه عالی مبنی بر مسدود کردن مجوز برنامه‌ریزی ارائه کرد و گفت: «ما کاملاً متعهد به ساخت بنای یادبود در این مکان هستیم که با دقت انتخاب شد تا اهمیت ملی آن را منعکس کند – در کنار پارلمان و نزدیک به سایر مکان‌ها. یادبودهای مهم از جمله قنوتاف.

AJ برای اظهار نظر با Adjaye Associates و Ron Arad تماس گرفته است.

اظهار نظر

سخنگوی DLUHC

ما از این گزارش استقبال می کنیم که ارزیابی خود ما از خطرات و چالش های مرتبط با این پروژه مهم و پیچیده را تایید می کند.

ما خوشحالیم که NAO تشخیص می دهد که اقدامات حاکمیتی وجود دارد، مزایای برنامه به وضوح شناسایی شده است و متخصصانی با مهارت های لازم برای برنامه استخدام شده اند.

دولت به طور کامل به ارائه مرکز یادبود و یادگیری در باغ برج ویکتوریا متعهد است – و با حمایت بین حزبی و جوامع، ما مطمئن هستیم که این برنامه یادبودی را ارائه خواهد کرد که بریتانیا به آن افتخار خواهد کرد.



منبع