هیو بروتون و پیرس+ طراحی بادی «خانه مریخی» در بریستول

این پروژه با همکاری دانشمندان فضایی از دانشگاه بریستول، معماران هیو بروتون و پیرس پلاس، همراه با مهندسان، طراحان، دانش‌آموزان مدرسه و عموم مردم بوده است. این بررسی می‌کند که زندگی آینده در مریخ چگونه خواهد بود – سیاره‌ای که قدرت کم، انتشار صفر و زباله صفر دارد. همچنین به منظور تشویق مردم به تفکر خلاقانه تر در مورد اینکه چگونه “ما می توانیم پایدارتر روی زمین زندگی کنیم و رابطه خود را با مصرف گرایی دوباره ارزیابی کنیم” است.

محل میدان ام شید، بریستول
در سایت شروع کنید می 2022
تاریخ تکمیل آگوست 2022
مساحت ناخالص داخلی 56 متر مربع
معماران معماران هیو براتون و PEARCE+
هنرمندان الا گود و نیکی کنت
مشاوران علمی لوسی برتود، رابرت میهیل و جیمز نورمن، دانشگاه بریستول
تحقیقات هیدروپونیک کیتی کانر، توسط مؤسسه بریگستو در دانشگاه بریستول تأمین مالی شده است
شریک موزه ام شید
مهندس سازه بورو هاپولد
مهندس M&E هیدروک
نقشه بردار کمیت مشاوره MDA
متخصصان بادی باد کردن و ایرکلاد
طراح نور نورپردازی Whitecroft
پیمانکاران BAM، Galliford Try، ISG، Kier، Morgan Sindall، SCF Construct، سر رابرت مک آلپاین، Wates Construction، Willmott Dixon



منبع

این خانه از 31 مرداد تا 16 اکتبر هر هفته چهارشنبه و شنبه برای بازدید عموم از طبقه پایین همکف باز خواهد بود. اکنون رزروها برای مجموعه ای از بازدیدهای عمومی، گفتگوها و کارگاه های آموزشی که به زندگی روی زمین از دریچه مریخ نگاه می کنند، باز است.

دیدگاه معمار

این سطح شامل اتاق کنترل محیطی با تمام سیستم های تغذیه خانه، دو غلاف اتاق خواب جمع و جور، یک دوش و یک توالت کم مصرف آب است.

این طرح بخشی از یک پروژه هنری در حال انجام است، ساخت خانه مریخی و زاییده فکر هنرهای محلی و ساکنان استودیو رسانه فراگیر Watershed Ella Good و Nicki Kent است.

منبع: شورای اندی

داده های پروژه

منبع:Satori Photos

دیدگاه دانشمند

ساخت طرح مفهومی خانه مریخی

سطح پایین برای ساخت زیر زمین در لوله های گدازه ای که در زیر سطح سیاره وجود دارد طراحی شده است. در داخل نمونه اولیه، این با احتکار با جزئیات پروژه احاطه شده است و تصاویری از هنرمند اندی شورای را نشان می دهد.

این پروژه مکانی برای تحقیق و آزمایش در مورد آینده است. استفاده از مریخ به‌عنوان عدسی به دلیل ماهیت محدود آن، به تمرکز مکالمات ما در مورد آنچه نیاز داریم و نحوه زندگی‌مان کمک می‌کند. ما واقعاً هیجان‌زده هستیم که عموم مردم بیایند و برخی از تحقیقاتی که در خانه اتفاق می‌افتد را ببینند – و همچنین برای دیدن آنچه که ما برای فضای داخلی می‌سازیم، به تماشا می‌رویم. فرصت‌های ویژه‌ای برای حضور در کارگاه‌های آموزشی با هنرمندان دیگر وجود دارد و به هیدروپونیک و منسوجات نگاه می‌کنید. ما امیدواریم که هر کسی چیزی را پیدا کند که به آن علاقه دارد. هدف به جای ارائه همه پاسخ ها، ایجاد گفتگوهایی فراتر از پروژه است.
الا گود و نیکی کنت

طرح مقطع دیواری خانه مریخی

این اولین خانه مریخی است که مجوز ساخت دریافت می کند و دیدن ساخت آن در بریستول بسیار هیجان انگیز است. این طرح بر اساس اصولی است که برای محیط‌های شدید روی زمین ایجاد شده است که با راه‌حل‌هایی برای چالش‌های لجستیکی و زیست‌محیطی ساخت‌وساز در مریخ، که ما با کمک دانشمندان فضایی توسعه داده‌ایم، پوشانده شده‌اند. این یک نمونه اولیه است که در نظر گرفته شده است تا تصورات مردم را از چگونگی زندگی در مریخ به چالش بکشد و بوم نقاشی را برای آنها ارائه دهد تا ایده های خود را برای ایجاد خانه تا حد امکان راحت و دلپذیر ارائه دهند. این یک پیروزی از همکاری با بسیاری از متخصصان، طراحان، مهندسان و سازندگان بوده است که وقت خود را به صورت رایگان اختصاص داده اند و نشان می دهند که با اراده و تلاش جمعی چه چیزی می توان به دست آورد. این پروژه یک رویکرد جایگزین برای طراحی فضا ارائه می دهد که نشان دهنده منافع همه است، نه فقط دولت ها و افراد فوق ثروتمند.
هیو بروتون، کارگردان، معماران هیو بروتون

دو طبقه 53 متر2 این خانه با پنل‌های خورشیدی تغذیه می‌شود و به گونه‌ای طراحی شده است که وزن سبکی داشته باشد و در برابر چالش‌های محیطی که در مریخ با آن روبه‌رو می‌شود – مانند دمای منفی 63 درجه سانتی‌گراد و قرار گرفتن در معرض تشعشعات کهکشانی و کیهانی – طراحی شده است.

با این حال، این نمونه اولیه با هوا پر شده است تا بتوان از آن دوباره استفاده کرد. این شامل یک اتاق نشیمن هیدروپونیک است که در آن ساکنان توسط گیاهان احاطه شده اند.

هنرمندان الا گود و نیکی کنت با لباس فضانوردی در ایستگاه تحقیقاتی صحرای مریخ، یوتا

خانه مریخی یک پروژه واقعاً قابل توجه است که در دهه‌ها دانش علمی و نوآوری مهندسی بنا شده است. مریخ محیطی بسیار چالش برانگیز برای سفر و زندگی در آن خواهد بود، و این خانه چشم اندازی الهام بخش از نحوه همکاری ما برای مقابله با این چالش ها ارائه می دهد. این پروژه همچنین فرصتی نادر برای تصور مجدد اینکه چگونه فناوری می تواند برای ما کار کند است. نه فقط برای این که بتوانیم وجود داشته باشیم، بلکه برای اینکه بتوانیم در هر کجای کیهان که هستیم، زندگی شاد و پرباری داشته باشیم.
رابرت میهیل، مدرس علوم زمین و سیاره‌شناسی، دانشگاه بریستول

منبع: معماران پیرس و هیو براتون

دیدگاه هنرمند

تعدادی از شرکت های ساختمانی وقت خود را برای ساخت این پروژه به رهبری Southern Construction Framework اختصاص دادند، در حالی که بودجه توسط Edward Marshall Trust تامین شد.

سطح بالایی از یک فویل بادی با روکش طلا ساخته شده توسط متخصص Inflate ساخته شده است، ایده این است که در مریخ، دیوارها با سنگ سنگ مریخ (خاک) پر شود.