وبینار پروژه های کوچک AJ Sustainability

منبع:ریچارد چیورز

در سال 2022، استودیو آکین برنده این جایزه شد جایزه پروژه های کوچک AJ در سال 2022 برای «خانه درختی» خودساخته آن در روستایی هرفوردشایر. یک جایزه پایدار اجتماعی جداگانه توسط استودیو BAD به کلیسای سنت مارگارت تعلق گرفت، بازسازی تدریجی کلیسایی که قبلاً به عنوان نامناسب برای استفاده محکوم شده بود.

تمام پروژه‌های ثبت‌شده برای جایزه در کتابخانه ساختمان‌های AJ نمایش داده می‌شوند و 20 پروژه فهرست نهایی در آوریل 2023 در AJ منتشر خواهند شد.

Summer Islam و داریا معتضد کیوانی از سازمان غیرانتفاعی Material Cultures به او پیوستند، که در مورد استفاده خود از مواد آزمایشی در Block House در سامرست صحبت کردند که در فهرست نهایی جایزه نیز قرار گرفت.

آخرین مهلت ثبت نام می باشد 27 ژانویه 2023. هزینه ورودی برای پروژه های کوچک AJ است 80 پوند.

جایزه پروژه‌های کوچک AJ در سال آینده که با همکاری مارلی اجرا می‌شود، اکنون برای ثبت نام باز است. جزئیات بیشتر در مورد جایزه و نحوه ورود را می توانید در اینجا بیابید.

از زمانی که آنها برای اولین بار در سال 1996 راه اندازی شدند، هدف این جایزه یکسان باقی مانده است: به رسمیت شناختن طرح هایی که با هزینه کمتری تحقق یافته اند. معماران در سرتاسر کشور مشغول کار بر روی پروژه‌هایی هستند که ممکن است تیتر اخبار نباشند، اما با این وجود نشانه‌ای واقعی از عمق استعداد طراحی در سراسر بریتانیا امروزی هستند، از وسعت‌های خانه گرفته تا فضاهای کاری، رستوران‌ها تا لوازم فروشگاهی، آلاچیق‌ها تا خانه‌های کوچک.

وبینار پایداری پروژه‌های کوچک AJ، به ریاست هتی هارتمن، سردبیر پایداری AJ، اهمیت پایداری زیست‌محیطی و اجتماعی را در موفقیت پروژه‌هایی با بودجه‌های کمتر مورد توجه قرار داد.

حمایت مالی این وبینار است



منبع

پروژه‌های نمونه‌ای اخیر که در فهرست نهایی جایزه پروژه‌های کوچک AJ قرار گرفته‌اند، توسط طراحان آن‌ها ارائه و مورد بحث قرار گرفته است، از جمله برنده جایزه پایداری 2022 Darren Bray از Studio BAD، که در مورد پروژه مرکز جامعه کلیسای سنت مارگارت استودیو صحبت می‌کند.

کلیسای سنت مارگارت توسط Studio BAD

اکنون در بیست و هشتمین سال خود، جایزه سالانه پروژه های تکمیل شده با ارزش قراردادی 350000 پوند و کمتر را جشن می گیرد. این نوار امسال دوباره افزایش یافته است تا تورم را منعکس کند و اطمینان حاصل شود که می توانیم تنوع غنی پروژه ها را با بودجه کم جشن بگیریم.

قضات تحت تأثیر یک مداخله بزرگ – قرار دادن گرمایش از کف – که برای قابل سکونت کردن کلیسا ساخته شده بود، قرار گرفتند. آنها همچنین “مجذب مقیاس پذیری پروژه” و “کاربرد آن در فضاهای بزرگتر برای بازگرداندن آنها به استفاده ارزشمند” بودند.

این بحث به بررسی مسائل پیرامون استفاده نوآورانه از مواد و روش‌های مقاوم‌سازی، کاهش کربن تجسم‌یافته و عملیاتی، همکاری و تعبیه ارزش اجتماعی پرداخت – که بر اهمیت پایداری در ورودی‌های جایزه پروژه‌های کوچک AJ تاکید کرد.