ویل گمبل الحاقی به سبک آلاچیق را به خانه نئوجرجی اضافه می کند

معماران ویل گمبل به چیزی دست یافته است که ما هرگز فکرش را نمی کردیم. او شیوه زندگی و استفاده ما از خانه را تغییر داده است به طوری که هر اینچ عملکردی و در عین حال زیبا باشد.

ما قبل از یافتن ویل با چندین معمار صحبت کردیم و بلافاصله تحت تأثیر اشتیاق و هیجان آشکار او در یک جلسه کوتاه بسیار چالش برانگیز قرار گرفتیم. او به روشی منحصر به فرد به طرح نزدیک شد و راه حل ها و طرح هایی را پیشنهاد داد که هیچ کس دیگری نداشت.

خلاصه این بود که یک آشپزخانه معاصر، ناهار خوری و منطقه نشیمن در طبقه همکف و یک اتاق خواب مستر با سوئیت در طبقه اول ارائه شود.

در سایت شروع کنید سپتامبر 2019
تاریخ تکمیل مارس 2022
سطح ناخالص طبقه داخلی 400 متر مربع
مساحت کف ناخالص (داخلی + خارجی). 450 متر مربع
فرم قرارداد یا مسیر تدارکات Design–Bid–Build, JCT Minor Works CDP
هزینه ساخت فاش نشده
معمار معماران ویل گمبل
مشتری خصوصی
طراح داخلی معماران ویل گمبل
طراح فضای سبز معماران ویل گمبل
مهندس سازه ساختارهای بدیهی
نازک کاری چارنوود آشپزخانه و دکوراسیون داخلی
طراح اصلی معماران ویل گمبل
بازرس ساختمان تایید شده جیهای
پیمانکار اصلی ساخت و ساز جیمز گمبل
نرم افزار CAD استفاده شده است وکتور ورک



منبع

چالش این پروژه ایجاد یک افزودنی دو طبقه بود که با ساختمان میزبان همدل باشد و در عین حال تأثیر بصری آن را بر منطقه حفاظت شده به حداقل برساند زیرا ساختمان در امتداد خیابان بسیار برجسته است.

از آنجایی که ملک در یک منطقه حفاظت شده است، طراحی طبقه اول که از خیابان قابل مشاهده است، از زبان بومی ملک موجود و روستای اطراف الهام می گیرد.

در طبقه اول، این افزودنی از خیابان بزرگ قابل مشاهده بود، که نیاز به رویکرد بسیار متفاوتی داشت – زبان بومی آن طوری طراحی شده بود که بیشتر با روستای اطراف و خود ساختمان میزبان مطابقت داشته باشد. چالش طراحی برای ساخت عناصر معاصر و سنتی قطعات جدید در هماهنگی با یکدیگر و در عین حال تکمیل اموال موجود.

دیدگاه مشتری

یک باغ حیاط رسمی، میزان نور ورودی به فضا را به حداکثر می‌رساند و مجموعه‌ای را تشکیل می‌دهد که اطراف آن محل اقامت جدید را ترتیب می‌دهد. همچنین تهویه متقابل را برای خنک کردن غیرفعال فضای اصلی زندگی در ماه های تابستان تسهیل می کند.

معماران ویل گمبل ما را قادر ساخته که شگفت‌انگیزترین خانه و خانه را داشته باشیم.
مشتریان

داده های پروژه

این سازه به عنوان یک سازه فرعی «نوع آلاچیق» در نظر گرفته شده است که از طریق یک پیوند لعاب به خانه اصلی متصل می شود.

سقف اتاق خواب اصلی با یک نور سقف مرکزی در بالا طاقدار است. یک تراس پشت بام روی آلاچیق از اتاق خواب قابل دسترسی است.

دیدگاه معمار

علاوه بر گسترش خانه، ساختمان موجود را در سرتاسر پیکربندی مجدد برای ایجاد تقارن در سراسر پلان طبقه و بهبود خوانایی آن – این رویکرد بیشتر با اصول طراحی گرجی مطابقت دارد.
ویل گمبل، کارگردان، معماران ویل گمبل

ما یک افزودنی معاصر را در امتداد طبقه همکف پیشنهاد کردیم که از نظر ظاهری سبک وزن بود تا تأثیر بصری آن بر ملک موجود کاهش یابد. افزودنی معاصر از بلوط و شیشه ساخته شده است تا با دیوارهای سنگی سنگی خانه ساختگی گرجی تضاد داشته باشد.

بخشی از خانه موجود نیز برای منطقی کردن چیدمان از هم گسیخته قبلی اتاق ها و ارائه یک پلان طبقه متقارن تر و مطابق با اصول طراحی گرجستان، دوباره پیکربندی شده است.

ساختار آلاچیق سایه خورشیدی را برای نمای لعابدار فراهم می کند، در حالی که شیشه سه جداره با استفاده از شیشه بازتابنده خورشید، کارایی حرارتی پوشش ساختمان را بهبود می بخشد.

ما کاملاً به او اعتماد کردیم و به او اجازه دادیم کاملاً آزادانه در تمام جزئیات طراحی داخلی که همه تفاوت را در محصول نهایی ایجاد کرده اند، سلطنت کند. او توانسته با خانه اصلی همدردی کند و در عین حال یک آشپزخانه پر نور باورنکردنی، فضای نشیمن و اتاق خواب مستر خود را اضافه کرده است.

قاب بلوط معاصر دارای لعاب تمام قد است که منظره باغ ها را به حداکثر می رساند. ماهیت سبک وزن این پسوند طبقه همکف با دیوارهای بنایی سنگین موجود در کنار هم قرار می گیرد و قدیمی را از جدید متمایز می کند.

ما متوجه شدیم که فقط از حدود 40 درصد از فضای طبقه پایین استفاده می کنیم و آشپزخانه در تاریک ترین گوشه خانه و روبروی باغ قرار دارد. از آنجایی که خانه از طراحی گرجستانی است، ما نمی‌خواستیم به طرفین کشیده شویم و منظره‌ای نامتقارن ایجاد کنیم، زیرا تقارن خانه همان چیزی است که در ابتدا ما را جذب کرد.

ما خانه خود را بیش از 10 سال پیش خریدیم، با دیدن پتانسیل پیشرفت بیشتر، اما تصمیم گرفتیم منتظر بمانیم و ببینیم که چگونه از آن استفاده می کنیم. خانه در گوشه ای از سایت واقع شده است و چیدمان داخلی سنتی واقعا برای خانواده در حال رشد ما کار نمی کند.