پارتیشن بندی ساختمان اداری ساختمون 24 | arianarchitects

در طراحی ساختمان های اداری از دو سیستم باز و بسته استفاده می شود. سیستم باز اداری به فضاهایی اطلاق می شود که توسط جداکننده های سبک از هم تفکیک شده اند. آنها برنامه ریزی شده اند تا با ادغام و تطبیق سیستم های 100 پروژه منتخب در سراسر جهان، انرژی بیشتری را نسبت به مصرف خود تولید کنند. آنها مجهز به پنل های خورشیدی با قابلیت تولید هر ساله 41 کیلووات ساعت برق در متر مکعب هستند، همچنین در آن ساختمان ها تهویه طبیعی، عایق و روشنایی طبیعی مناسب تعبیه و تامین شده است. پس از عملیات نوسازی، انرژی مصرف شده توسط هر دو ساختمان تا 90٪ كاهش یافت، كه این امر باعث دریافت جایزه “outstanding” توسط BREEAM-NOR شده است.

http://barbarinemoone.ir

به عبارت دیگر در مجله خبری معماری آریانا ساختمان اداری می توان از تلفیق مدرن و سنتی استفاده کرد. در آن از کامپوزیت و شیشه، سنگ و شیشه، آجر و شیشه و … استفاده شود که انتخاب آن ها به سلیقه و توان مالی افراد بستگی دارد. اتاق مدیرعاملیکی از اصلی ترین اتاق ها که باید در طراحی ساختمان اداری به آن توجه شود اتاق مدیرعامل است. در واحدهای کوچک تر این اتاق باید سایزی انتخاب شود که حداقل یک میز کنفرانس کوچک با 4 صندلی در آن جای بگیرد تا در صورت نیاز جلسات رسمی در آن برگزار شود. معمولا اتاق مدیرعامل را طوری انتخاب می کنند که چشم اندازی رو به فضای بیرون داشته باشد تا حالتی رسمی تر به خود بگیرد.

  • نور و سايه از عوامل مهمى هستند كه در حس افراد نسبت به يك فضا تاثير دارند.
  • در ادامه به برخی از مزایای بهره مندی از پارتیشن بندی ساختمان اداری اشاره می کنیم.
  • نمای ساختمان نیز یکی دیگر از مواردی است که در لحظه اول به چشم همکاران و مشتریان می‌آید.
  • در ادامه جهت شناخت بیشتر از پارتیشن های اداری به برخی از انواع پارتیشن اشاره می کنیم که افراد می توانند مطابق با سلیقه شخصی و نیز هماهنگ بودن چیدمان دکوراسیون داخلی محیط اداری خود به پارتیشن بندی ساختمان اداری بپردازند.
  • نمای ساختمان اداری نمایشگر جایگاه، منزلت و ویژگی‌های مالکان ساختمان است.

در هر سبک معماری نمای اداری می‌تواند با متریال مختلف مانند شیشه، سنگ، فلز یا چوب ساخته شود. بهترین شیوه برای طراحی نمای اداری با توجه به نوع شرکت، فرهنگ حاکم بر آن، اقلیم سایت شرکت، سلیقه مشتری و کارفرما و کاربرد مورد نیاز، متفاوت است. در این فضاها کارمندان اصلی ساختمان مستقر بوده و با توجه به نوع فعالیتی که دارند به دو دسته اتاق های مجزا و کار گروهی تقسیم می شوند. دسترسی بخش های اداری در طراحی ساختمان اداری کارخانه به فضاهای دیگر مانند فضاهای خدماتی و استراحت باید کوتاه و آسان باشد و طراحی پیچیده ای در پلان نداشته باشد. در ادامه به معرفی انواع بخش های اداری و ظرفیت استاندارد آن ها پرداخته شده است. برای طراحی ساختمان اداری کارخانه ، لازم است اصول و ضوابطی رعایت شده که در بهبود کیفیت طراحی بسیار موثر خواهد بود.

پروژه با بهره گیری از کنتراستی از برش های طولی سنگ هایسیاه و سفید مرمر، در طول 155 متر از سمت غرب خود، به طراحی پوسته ی خارجی و طراحی جداره شهری در امتداد خیابان ولیعصر و تقاطع زرتشت پرداخته است. بهتر است اشاره کنیم پارتیشن بندی ساختمان اداری با توجه به میزان سلیقه و انتخاب خریداران نیز می تواند به دو شکل ثابت یا متحرک نصب گردد. این ساختمان اداری تجاری توسط DesingInc به منظور رشد تعامل بین شهر و طبیعت طراحی شده است. نمای آن به گونه ای طراحی شده است که آب و هوای داخلی را کنترل کند و ساختار بتنی آن واریانس دما را به حداقل رساند. هوای ساختمان توسط داکتها بطور 100٪ طبیعی به نحوی تهویه می شود که هر یک ساعت و نیم یکبار بطور مداوم هوای تازه تامین می شود. بر این اساس، CH2 موفق به کسب برآورد فراتر از سیستم رتبه بندی انرژی 6 ستاره در استرالیا شده است.

فواید و خطرات طراحی ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز

ظاهر ساختمان نیز در ایجاد این حس در کارکنان و مشتریان تاثیرگذار است. این عامل می‌تواند نمای اداری باشکوه ساختمان باشد یا فضای شیک داخلی آن. نمای زیبای اداری که محیط کار را شاخص کرده و ساختمانی زیبا که هر روز به آن وارد می‌شویم، نشانگر منحصر به فرد بودن ما است و نشان می‌دهد که خلاقیت در اطراف ما جریان دارد.

متریال و مصالح مورد استفاده در بازسازی ساختمان اداری چیست؟