پارک بندرگاه بارانگارو، سیدنی

عنوان پروژه پارک بندرگاه بارانگورو
مشتری دولت NSW
ارزش قرارداد تی بی سی
مهلت دور اول 9 فوریه 2023
محدودیت های طراح اصلی باید حداقل ده سال به عنوان یک تجارت در استرالیا ثبت شده باشد و همه تیم ها باید دارای یک معمار منظر ثبت شده باشند.
اطلاعات بیشتر https://design.harbourpark.sydney/



منبع

این مسابقه دو مرحله‌ای که برای تیم‌های طراحی به رهبری استرالیا با مشارکت شرکای بین‌المللی باز است، یک مفهوم با کیفیت بالا و فراگیر را برای یک سایت برجسته در ساحل نزدیک به پل بندرگاه سیدنی و خانه اپرای سیدنی انتخاب می‌کند.

بر اساس این خلاصه: «در قلب Barangaroo مرکزی، هاربر پارک، یک فضای عمومی 1.85 هکتاری در ساحل سیدنی خواهد بود. دولت NSW از تیم هایی از سراسر استرالیا و فراتر از آن دعوت می کند تا طرحی را آماده کنند که به دیدگاه ما برای پارک پاسخ دهد.

جزئیات مسابقه

داوران مسابقه Barangaroo Harbor Park شامل نخست وزیر سابق استرالیا پل کیتینگ خواهد بود. معمار منظر استرالیایی Oi Choong; جفا گریناوی، مدیر بنیانگذار معمار گرین وی؛ و ایوان هاربر، شریک موسس شرکت RSHP مستقر در لندن.

اقامتگاه هتل ویلکینسون ایر کراون سیدنی (همچنین به نام یکی بارانگورو) – در حال حاضر بلندترین ساختمان سیدنی – در جنوب غربی سایت قرار دارد.

“این یک فرصت هیجان انگیز و نادر برای طراحی یک فضای عمومی است که در لبه بندر معروف سیدنی قرار دارد و بخشی از ساحلی است که شامل نمادهایی مانند پل بندرگاه سیدنی و خانه اپرای سیدنی است.”

پروژه پارک بندرگاه بارانگارو با هدف ایجاد یک فضای عمومی جدید برای احترام به مالکان سنتی و ساکنان زمین که در دهه های اخیر کانون بازسازی عمده بوده است، انجام می شود.

تیم های برگزیده دعوت شده برای شرکت در مرحله طراحی مسابقه در ماه مارس اعلام خواهند شد. برنده کلی در اواسط سال جاری اعلام خواهد شد.

این طرح که به عنوان آخرین قطعه بازسازی عظیم اسکله بارانگورو در بندر سیدنی به حساب می آید، در کنار سه برج بین المللی طراحی شده توسط RSHP (تکمیل شده در سال 2016) قرار می گیرد که ارتفاع آنها از 39 تا 49 طبقه است.

آخرین مسابقه تنها هشت ماه پس از انتشار تصاویر جدیدی از توسعه پیشنهادی Central Barangaroo در سیدنی انجام شد که شامل اولین شغل معماران دیوید چیپرفیلد در استرالیا – یک طرح 20 طبقه نیمه اداری و نیمه مسکونی است.