پارک جدید منچستر استودیو اگرت وست به روی عموم باز شد

محل میفیلد، منچستر
نوع پروژه بازسازی مرکز شهر در مقیاس بزرگ
در سایت شروع کنید دسامبر 2020
تاریخ تکمیل سپتامبر 2022
مساحت کف ناخالص (داخلی + خارجی). 6.5 هکتار
فرم قرارداد یا مسیر تدارکات قرارداد NEC (NEC4 ECC گزینه E و گزینه A)
هزینه ساخت 23 میلیون پوند
هزینه ساخت در هر متر2 874 پوند
مشتری مشارکت Mayfield (U+I، شورای شهر منچستر، حمل و نقل برای منچستر بزرگ، LCR)
معمار استودیو Egret West
برنامه ریز اصلی توسعه استودیو Egret West
معمار اجرایی منظر استودیو Egret West
مهندس عمران/ساختار مهندسین عمران، بورو هاپولد
مهندس رودخانه بورو هاپولد
مشاور برنامه ریزی دیلویت
مدیر پروژه وفادار و گولد
نقشه بردار کمیت وفادار و گولد
معمار تحویل منظر Gillespies، Layer Studio
طراح اصلی پروژه چهار ایمنی
پیمانکار منظر مناظر اشلی
طراحی زمین بازی میسی + هریس
پیمانکار اصلی پی پی اوکانر

می‌فیلد همواره بخشی پرتلاش از این شهر بزرگ بوده است. در دوران ویکتوریا این شهر در یک شهر بود و نقش منچستر را در انقلاب صنعتی تقویت کرد. همانطور که به آینده می نگریم، کاملاً مناسب به نظر می رسد که میفیلد طرح جدیدی را برای ایجاد محله های زیبا، مترقی و پایدار تنظیم کند.

معمار ساختمان اداری (The Poulton). Bennetts Associates
معمار ساختمان اداری (The Republic).تی موریس + شرکت
معمار پارکینگ استودیو Egret West

امید می رود که پارک میفیلد به شهر کمک کند تا به هدف خود برای رسیدن به صفر خالص تا سال 2038 دست یابد.2.

فاز 1b، شامل ساختمان های طراحی شده توسط Studio Egret West، Morris + Co و Bennetts Associates، برای برنامه ریزی در تابستان 2019 ارائه شد.

دیدگاه معمار

فاز بعدی (1b)

اغلب اوقات، فضای سبز یک فکر بعدی در توسعه است. ما می خواستیم شهر ارتباطی فوری با این مکان داشته باشد، بنابراین با یک پارک شروع کردیم. همانطور که محله جدیدی در اطراف پارک رشد می کند، مناظر خیره کننده و فضاهای آرام دلیل اصلی انتخاب مردم برای زندگی و کار در اینجا خواهد بود.
مارتین ایوانز، مدیر خلاق، U+I

داده های پروژه

همه مواد سخت از منبع انگلستان هستند و به سایت موجود مراجعه می کنند. بتن از سنگدانه های محلی استفاده می کند، از جمله رنگ های قرمز/صورتی که به گرمای کارخانه های مختلف کارخانه آجر قرمز و ساختمان های ایستگاه اشاره دارد. آجر آبی استافوردشایر به اطلاعات آجری چشمگیر ساختمان انبار مجاور اشاره دارد و منبع آن از استافوردشر است. این طرح همچنین از تعدادی تیرهای پشتی آهنی که قبلاً بخشی از آبریز رودخانه بودند، استفاده می‌کند. این تیرهای بازیافتی در سه پل عابر پیاده مختلف استفاده می شوند. سنگ‌های ریپ رپ و تخته سنگ‌های مشخص از معدنی در نزدیکی گلوسوپ استخراج شده‌اند و لبه‌ای محکم برای رودخانه در پیچ‌های سریع‌تر ایجاد می‌کنند.

مجموعه‌ای از سازه‌های فولادی بلند قابل بازی حیاط بازی را در انتهای شرقی پارک لنگر می‌اندازند و به دودکش‌های آجری صنعتی سابق اشاره می‌کنند. حیاط بازی بازی را برای همه سنین و توانایی ها فراهم می کند و با یک سازنده بازی محلی طراحی شده است. تجهیزات و سازه‌های بازی عمداً با سایبان‌های درختان مجاور و بسترهای کاشت در هم می‌آیند و یک سرسره از رودخانه عبور می‌کند تا بازدیدکنندگان را از طریق بازی با طبیعت پیوند دهد.
دانکن پی بادی، دستیار کارگردان، استودیو اگرت وست

چاه های ویکتوریایی که در طول ساخت و ساز کشف می شوند، به عنوان منبع آبیاری مورد استفاده قرار می گیرند و سالانه یک تن کربن و تا سه میلیون لیتر آب صرفه جویی می شود.

مفهوم فضایی پارک “توالی از فضاها” است، نه فقط یک فضای سبز خالی، بلکه مجموعه ای از مناطق شخصیتی در هم تنیده که توسط رودخانه پرپیچ و خم سازماندهی شده است که به طور طبیعی بین مناطق جدایی ایجاد می کند که در فضای سبز مار می شود.

در قلب پارک، رودخانه “رستاخیز” Medlock – یکی از سه رودخانه اصلی منچستر – قرار دارد که پس از بیش از 50 سال زیر پوشش بتنی باز شده است.

این پارک 2.6 هکتاری اولین مرحله از طرح اصلی مایفیلد 1.5 میلیارد پوندی است که هدف آن ایجاد یک محله با کاربری مختلط در مرکز شهر، در زمین صنعتی سابق در کنار ایستگاه قطار پیکادیلی است.

طرح جامع پارک جدید

دیدگاه توسعه دهنده

در سال 2020، دولت متعهد شد 23 میلیون پوند سرمایه گذاری از صندوق ساخت و ساز خود در پارک مایفیلد – یکی از بزرگترین سرمایه گذاری ها در هر پروژه واحد.

این منطقه اکنون میزبان 120 درخت بالغ و نیمه بالغ، 120000 گیاه و درختچه، یک چمن عمومی، گذرگاه های کنار رودخانه و بزرگترین منطقه بازی شهر است.

میراث صنعتی میفیلد تأثیر زیادی بر طراحی پارک داشته است. ما از سایت همانطور که آن را پیدا کردیم الهام گرفتیم، به ویژه ترکیبی از زوال پس از صنعتی شدن و کاشت استعماری، که از طریق حفظ ساختارهای موجود و از طریق انتخاب مواد، جزئیات و رویکرد طراحی کاشت تفسیر شده است.

فاز 1b میفیلد



منبع کشف رودخانه حرکتی تعیین کننده برای این پیشنهاد طبیعت-اول و مبتنی بر منظره است. رودخانه ها زیستگاه ها و دالان های حیات وحش مهمی را فراهم می کنند، بنابراین پوشاندن رودخانه عمدتاً توانایی سایت را برای تبدیل شدن به یک زیستگاه مهم حیات وحش محدود می کند. ما رودخانه را باز کرده‌ایم، نور آن را افزایش داده‌ایم، لبه‌های رودخانه را نرم‌تر و کاشته کرده‌ایم و یک «منطقه منظره وحشی» تشکیل داده‌ایم که وقتی رودخانه از کناره‌هایش می‌گذرد، آب سیل را در خود جای می‌دهد. این کریدور اکولوژیکی متصل به افزایش تنوع زیستی سایت ها کمک می کند و امیدواریم تغییرات بیشتر در امتداد آبراهه های شهری شهر را تشویق کند.

مراحل بعدی توسعه قرار است به زودی آغاز شود. اینها 1500 خانه، 150000 متر مربع فضای تجاری، 28000 متر مربع خرده فروشی و امکانات تفریحی و 6 هکتار قلمرو عمومی جدید را تحویل خواهند داد.

می‌فیلد پارک توسط مشارکت عمومی و خصوصی Mayfield ایجاد شده است که شامل توسعه‌دهنده U+I، شورای شهر منچستر، حمل‌ونقل برای منچستر بزرگ و LCR، کارشناس مکان‌سازی دولت است.

در طول بررسی سایت تعدادی چاه در سراسر سایت پیدا شد و بنابراین پارک از منبع آب پایدار خود بهره می برد. رویکرد زهکشی همچنین از هدر رفتن آب آگاه است و باغ های بارانی و تضعیف سیل آب را جمع آوری می کند که به محدود کردن تخلیه آب به سیستم کمک می کند.

پس از بیش از شش سال برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت، همکاری با شرکای عمومی و جامعه محلی، ما از اینکه بالاخره به مردم منچستر در پارک جدیدشان خوش آمد می‌گوییم بسیار هیجان‌زده هستیم.

ما مصمم بودیم که طراحی پارک وضعیت «طبیعت-با صنعت-ملاقات» را تقویت کند و فضای سبزی با زمینه و اصالت قوی مانکونیایی ارائه دهد.