پانل های سبز “استتار” خانه تا شده در کمبریج توسط Westerdahl

استودیوی لندنی Westerdahl خانه‌ای را در کمبریج بازسازی کرده است، پسوند موجود را سازماندهی کرده و آن را با پانل‌های روی سبز که با کاشت اطراف ترکیب می‌شود، پوشانده است.

وستردال موظف شد تا خانه ای را که خانه تاشو نامیده می شد، به باغ بزرگش وصل کند، پس از اینکه توسط فضاهای شهری در امتداد آن مسدود شده بود.

نمای بیرونی خانه تاشو توسط Westerdahl
وستردال خانه ای را در کمبریج بازسازی کرده است

این استودیو، نواحی مفید خانه را به شکل نواری در امتداد یک لبه سایت سازماندهی کرد و فضایی را برای فضاهای اجتماعی که مشرف به باغ بودند آزاد کرد.

در داخل، پسوند سابق اکنون شامل یک فضای نشیمن، ناهار خوری و آشپزخانه است که از طریق درهای بزرگ دوتایی به بیرون نگاه می کند. در کنار آن، یک پسوند جانبی منطبق حاوی یک اتاقک اضافه شده است.

پسوند مسکونی با روکش فلزی سبز
پسوند عقب آن به رنگ فلز سبز رنگ شده است

ویکتور وستردال موسس به Dezeen گفت: “مفهوم اصلی یک مداخله حداقلی برای افزایش فضای زندگی و سرگرمی و اتصال بهتر آن به باغ زیبای بالغ بیرون بود.”

او افزود: «این سازماندهی مجدد یک نمای جدید و مستقیم را از راهرو ورودی به سمت باغ از طریق درهای دوتایی سخاوتمندانه ایجاد کرد.

فضای داخلی خانه تاشو توسط Westerdahl
سازماندهی مجدد شده است تا فضاهای اجتماعی را در خود جای دهد

از آنجایی که امتداد خانه فولدد از خیابان قابل مشاهده نیست، وستردال با وجود اینکه در یک منطقه حفاظت شده قرار داشت، توانست از پوشش آجری کم رنگ خانه موجود فاصله بگیرد.

هم فضای داخلی موجود و هم اتاقک جدید با پانل‌های سبز و تا شده از روی پوشیده شده‌اند که برای ترکیب با باغ انتخاب شده‌اند.

آشپزخانه اوپن، نشیمن و غذاخوری
اتصال به باغ در اولویت قرار گرفت

وستردال می گوید: از نظر بیرونی، نمای روی تا شده تعادلی بین تضاد با خانه ویکتوریایی موجود و استتار ایجاد می کند.

او ادامه داد: “نمای روی تا شده به رنگ سبز به عنوان پس‌زمینه ظریفی برای شاخ و برگ‌های سرسبز عمل می‌کند، و همچنین با پوشاندن بیش‌ازحد اکستنشن عقب قدیمی، پسوند اتاقک جدید را متحد می‌کند.”

در خارج، یک قسمت نشیمن سایه دار در زیر درختی در کنار اتاقک ایجاد شده است، در حالی که فضای حیاط اصلی زیر یک چراغ «پست چراغ» سفارشی قرار دارد که به رنگ صورتی کم رنگ به پایان رسیده است.

پالت داخلی Folded House از خانه اصلی کشیده شده است و در صورت امکان از مواد موجود مجددا استفاده می کند. لهجه‌های چوبی، مانند ستون‌ها و پیشخوان فلوت‌دار با سنگ مرمر نیز در سرتاسر آن دیده می‌شود.

Larder at Folded House by Westerdahl
یک اکستنشن جانبی حاوی یک اتاقک اضافه شده است

وستردال توضیح داد: “قفسه های چوبی موجود به یک قفسه کتاب دیواری بریده شد، یک سینک مرمری آشپزخانه و اتصالات در اتاق ابزار استفاده مجدد شد، و قفسه های مرمری در اتاقک موجود برای اتاقک جدید بازسازی شد.”

او افزود: «مهمترین افزوده – آشپزخانه – با جزئیات با سنگ و چوب طراحی شده است تا بافت طبیعی را نمایان کند.

دیگر بازسازی‌های اخیر خانه که با نماهایی از روکش فلزی سبز متحرک شده‌اند عبارتند از The Saddlery توسط Studio Octopi و AR Residence توسط DeDraft.

عکاسی توسط Funto King است.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا