پایین نگه داشتن مشخصات

علاوه بر اندازه فیزیکی و دید دستگاه، در نظر گرفتن تأثیر صدا و مقررات مربوطه نیز مهم است. به عنوان مثال، مقررات برنامه ریزی شهر لندن بیان می کند که “سطح نویز منتشر شده از هر نیروگاه جدید باید حداقل 10 دسی بل (A) کمتر از سطح پس زمینه موجود باشد” و “سطح نویز باید در فاصله 1 متری از زمین تعیین شود.” پنجره نزدیکترین محل حساس به صدا. در صورتی که سطح صدای تولید شده خیلی زیاد باشد، این موضوع محل نصب واحدهای خارجی را محدود می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طیف وسیعی از سیستم های کنترل آب و هوا VRV دایکین به www.daikin.co.uk مراجعه کنید.



منبع

راه دیگری برای کاهش تأثیر بصری این است که دستگاه را با محیط اطراف خود ترکیب کنید. رنگ‌های معمولی یونیت‌های بیرونی به این معنی است که وقتی در مقابل بسیاری از پایانه‌های ساختمان قرار می‌گیرند، برجسته می‌شوند. در Daikin ما خدمات بسته بندی را برای ایجاد روکش های وینیل طرح دار سفارشی برای واحدهای بیرونی خود ارائه می دهیم. با استفاده از یک عکس با وضوح بالا از محل نصب دستگاه، می‌توانیم یک وینیل متناسب با آن ایجاد کنیم و به طور مؤثری واحد را پنهان کنیم. از طرف دیگر، برای کمک به ترکیب واحد، می‌توانیم آن را در یک رنگ یا الگوی خاص رنگ آمیزی کنیم.

این واحدهای مینی VRV جمع و جور برای پروژه‌هایی که فضا چندان حیاتی نیست، ارزشمند هستند، اما همچنان مطلوب است که تأثیر بصری به حداقل برسد. در حالی که اندازه بدون شک یک مزیت مهم در پنهان کردن واحدها از دید است، انتخاب سیستمی که بتواند لوله کشی طولانی را انجام دهد می تواند انعطاف پذیری نصب را افزایش دهد. این اجازه می دهد تا واحدهای بیرونی در مکان های متنوع تری نصب شوند – حتی در فاصله ای از ساختمان.

با این حال، در نظر گرفتن کل سیستم، از جمله واحدهای داخلی سازگار نیز مهم است. به عنوان مثال، هر دو واحد VRV IV و VRV 5 را می توان با مجموعه گسترده ای از واحدهای داخلی جفت کرد تا مطابق با نیازهای مختلف و طرح های طراحی داخلی باشد. علاوه بر این، VRV IV با واحدهای داخلی دیواری محبوب Daikin Stylish و Emura نیز سازگار است. این گزینه‌های سبک مدرن در طیف وسیعی از پرداخت‌ها در دسترس هستند و در صورت نیاز به هر مرجع پنتون، می‌توانند رنگ‌بندی شوند. واحدهای جمع و جور طراحی شده همچنین تجربه کاربری عالی، راحتی استثنایی و راندمان فصلی تا +++ در سرمایش و گرمایش را ارائه می دهند.

با توجه به فضای قابل استفاده در داخل توسعه‌ها، به ویژه در شهرها، پیدا کردن مکان مناسب برای واحدهای معمولی کنترل آب و هوا در فضای باز دشوار است. ابعاد بسیاری از سیستم های موجود در بازار به این معنی است که مکان های کمی به جز سقف تخت وجود دارد که بتوان واحدها را در آن قرار داد. به این موارد، محدودیت‌های برنامه‌ریزی، محدودیت‌هایی که باید در رابطه با ساختمان‌های فهرست‌شده رعایت شوند، و سطوح سر و صدا اضافه شده‌اند، که همگی باید هنگام برنامه‌ریزی قرار دادن کارخانه در نظر گرفته شوند.

ادغام یکپارچه کارخانه کنترل آب و هوا در طراحی یک ساختمان می تواند یک چالش باشد، به خصوص در مواردی که محدودیت های برنامه ریزی یا سایر الزامات این فرآیند را پیچیده تر می کند. سیستم های مینی VRV جمع و جور مانند دایکین VRV IV سری S و VRV 5 سری S می توانند به معماران کمک کنند تا همه الزامات را برآورده کنند، به اهداف طراحی خود دست یابند و راحتی ساکنان ساختمان را تضمین کنند.

اندازه به واحدها اجازه می دهد تا در پشت دیوارهای کم ارتفاع و دیواره های سقف، زیر پنجره ها نصب شوند یا به راحتی در بالکن ها پنهان شوند. علاوه بر این، واحد VRV 5 به دلیل فشار استاتیک خارجی عالی (ESP) تا 45 پاسکال (Pa) می تواند در یک اتاق کارخانه با مجرای بیرونی یا پشت توری ها یا لوورها نصب شود. این توانایی برای قرار دادن واحدها در مناطق غیرعملی به معنای کمترین تأثیر بر طراحی معماری ساختمان است.

یک راه حل برای این مسائل، مشخص کردن سیستم‌های فشرده «mini-VRV» مانند سری S دایکین VRV IV و سری S VRV 5 است. این واحدهای بیرونی تک فن با مشخصات پایین هر دو کمتر از 1 متر ارتفاع دارند و به ترتیب 823 میلی متر و 869 میلی متر ارتفاع دارند. این نوع سیستم برای کاربردهای مسکونی و تجاری کوچکتر مانند ادارات و هتل‌های بوتیک ایده‌آل است زیرا به حل مشکلات «خط دید» هنگام درخواست تأیید برنامه‌ریزی کمک می‌کند.

سیستم‌های مدرن مانند Daikin Mini VRV برای عملکرد بی‌صدا طراحی شده‌اند و دارای یک حالت نویز کم هستند که صدای عملکرد را بیشتر کاهش می‌دهد. علاوه بر این، واحدهای VRV 5 می‌توانند با یک محفظه عایق صدا نیز عرضه شوند که تا 9 db(A) کاهش صدا را فراهم می‌کند و در عین حال سطوح عملکرد را حفظ می‌کند. انتخاب یک راه حل صوتی ارائه شده توسط سازنده سیستم کنترل آب و هوا در مقایسه با گزینه های شخص ثالث اغلب ساده تر و مقرون به صرفه تر است.

واحدهای Daikin VRV IV و VRV 5 همچنین دارای مزایای کارایی و پایداری بیشتری هستند. هر دو دارای فناوری متغیر دمای مبرد دایکین (VRT) هستند. این مقدار جریان مبرد را در سیستم تنظیم می کند و دمای تبخیر و متراکم شدن را برای مطابقت با تقاضا تغییر می دهد، به این معنی که آنها به میزان قابل توجهی انرژی کمتری نیاز دارند. VRV 5 همچنین برای مبرد R-32 طراحی و بهینه سازی شده است که پتانسیل گرمایش جهانی (GWP) به طور قابل توجهی در مقایسه با مبردهای نسل قبلی کمتر است و همچنین انرژی کارآمدتری دارد و امکان شارژ کل سیستم را کمتر می کند. R-32 به عنوان یک مبرد تک جزیی، بازیابی و بازیافت آسان است.