پروژه در میان تضعیف اقتصاد و افزایش هزینه ها با رکود شروع می شود

در بحبوحه افزایش تورم و قبوض انرژی، بانک مرکزی انگلیس هشدار داده است که بریتانیا احتمالا به سمت رکود خواهد رفت و نرخ بهره را به بالاترین میزان در 27 سال اخیر رسانده است.

در این بیانیه آمده است: «نگرانی‌های فزاینده در مورد آینده اقتصاد بریتانیا بر مشتریان و معماران تأثیر می‌گذارد». معماران، حتی آنهایی که اکنون یک دفترچه سفارش کامل دارند، به طور فزاینده ای نگران حجم کاری در سه تا شش ماه هستند. تورم همچنان هزینه های ساخت و ساز را افزایش می دهد، وجوه موجود برای سرمایه گذاری مشتری را کاهش می دهد، و بنابراین کمیسیون های جدید بالقوه را محدود می کند.



منبع

این تحلیلگر توضیح داد که کاهش فعلی شروع کار می تواند تا حدی به دلیل برخی از توسعه دهندگان باشد که پروژه ها را قبل از مقررات جدید ساختمانی که در ژوئن اجرایی شد آغاز کرده اند. اما اضافه کرد که چشم انداز اقتصادی ضعیف تر و افزایش شدید هزینه های ساخت و ساز نیز احتمالا باعث کاهش اعتماد سرمایه گذاران می شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی دفتر آمار ملی، اقتصاد بریتانیا در ماه ژوئن 0.6 درصد کوچک شد و فعالیت های تولیدی، خدماتی و ساخت و ساز کاهش یافت.

نظرسنجی ژوئیه آن گزارش داد که در حالی که حجم کاری فعلی ادامه دارد و کم کاری شخصی کم است، نگرانی فزاینده ای در مورد حجم کاری آینده وجود دارد.

پروژه های مسکونی در طول سه ماه منتهی به جولای با افت 7 درصدی نسبت به سه ماه قبل شروع می شود و مسکن اجتماعی شروع به رکود 20 درصدی می کند. شروع کار مسکن خصوصی در محل نیز 4 درصد کاهش یافت.

به‌روزرسانی گلنیگان در آخرین داده‌های Future Trends RIBA منعکس شده است، که نشان می‌دهد چگونه «ابهامات سیاسی، مالی و پولی» بر حرفه معماری تأثیر می‌گذارد.

بررسی ماه اوت این شرکت نشان می‌دهد که شروع در سه ماه منتهی به جولای به طور میانگین 6448 میلیون پوند در ماه بوده است که کاهش 18 درصدی نسبت به سه ماه قبل و 31 درصد کمتر از یک سال قبل را نشان می‌دهد.

شروع پروژه اداری نیز پس از یک عملکرد قوی در بهار، با کاهش 42 درصدی نسبت به سه ماه قبل و 44 درصدی نسبت به یک سال قبل، به شدت کاهش یافت. شروع پروژه های صنعتی 26 درصد کاهش یافت در حالی که هتل و تفریح ​​(16- درصد) و خرده فروشی (-6 درصد) نیز کاهش یافت.

بخش بهداشت و آموزش رو به رشد بود، به طوری که سلامت در طول سه ماه منتهی به ژوئیه 44 درصد رشد کرد و آموزش نسبت به سه ماه قبل 4 درصد افزایش یافت، اگرچه 27 درصد کمتر از یک سال قبل بود.

تعدادی از «شاخص‌های مهم» در ماه جولای بدتر شدند، مانند حجم کار ثابت برای بخش مسکن خصوصی، کاهش بیشتر اعتماد به بخش دولتی و افزایش بدبینی در لندن، بزرگترین بازار معماری.

آخرین گزارش گلنیگان همچنین نشان داد که جوایز قراردادهای اصلی نسبت به دوره قبل 14 درصد کاهش یافته است و تأییدیه های برنامه ریزی به طور متوسط ​​​​6809 میلیون پوند، 27 درصد کاهش یافته است.