پسوند «پیچیده» کلبه قرن هفدهمی ساختمان سال ولز نامیده شد


این ساختمان یک طبقه به خانه طولانی قرن هفدهمی ولز، در دامنه تپه‌ای دورافتاده در جنوب هی-آن-وای، هفته گذشته جایزه برتر انجمن سلطنتی معماران ولز (RSAW) 2023 را از آن خود کرد.

هیئت منصفه آن را به دلیل ارائه «تعادل پیچیده بین دورنما و عقب‌نشینی» و داشتن «ویژگی‌های طلایی، نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک، نه خیلی رسمی و نه خیلی غیررسمی» ستایش کرد. طرح Pen y Common همچنین جایزه پروژه کوچک و جایزه حفاظت از منطقه را دریافت کرد.

تمدید توسط عملگاه مبتنی بر هرفوردشایر یکی از چهار برنده جایزه معماری ولز RSAW – معادل جوایز منطقه ای RIBA بود.

دریافت‌کنندگان دیگر عبارت بودند از: پروژه مسکن مدولار نه خانه RSHP، که در زمین‌های برون‌فیلد در کرافتز استریت، کاردیف ساخته شد و به‌عنوان «کربن مثبت در عملیات» اعلام شد. Hyde + Hyde Architects’ Castle House High در Pembrokeshire; و Rhossili House در ساحل Gower توسط Maich Swift Architects که کارگردان آن Paul Maich نیز به عنوان معمار پروژه RSAW سال انتخاب شد.

سال گذشته تنها دو پروژه برنده جوایز RSAW شدند و هیچ کدام جایزه ملی RIBA را دریافت نکردند.

تمام پروژه‌های برنده توسط هیئت داوران ولز مورد ارزیابی قرار گرفتند و هر چهار طرحی که در فوریه فهرست نهایی انتخاب شدند، گونگ‌های منطقه‌ای را انتخاب کردند.

سایمون آلفورد، رئیس RIBA، گفت: «برنده شدن جایزه RSAW یک دستاورد فوق العاده است. این پروژه‌ها که توسط یک فرآیند بررسی دقیق انتخاب شده‌اند، بهترین معماری جدید کشور را نشان می‌دهند.

ساختمان‌ها و فضاهای الهام‌بخش به زندگی همه ما شادی می‌بخشند و برندگان جوایز امسال مطمئناً با این شرایط مطابقت دارند. تبریک فراوان به همه.

این چهار طرح در حال حاضر در رقابت برای جوایز ملی RIBA به قدردانی از برتری معماری خود هستند. برندگان جوایز ملی در 22 ژوئن اعلام خواهند شد.

فهرست نهایی برای جایزه RIBA استرلینگ برای بهترین ساختمان سال در بریتانیا سپس از پروژه های برنده جایزه ملی RIBA با برنده کلی در ماه اکتبر انتخاب خواهد شد.

RSHP و AECOM’s Crofts Street خانه های شهری مدولار کربن صفر خالص دارند. طراحی شده توسط معماران Rogers Stirk Harbor + Partners (RSHP)، مهندسی شده توسط AECOM

برندگان جوایز معماری ولز RSAW 2023

  • Pen y Common توسط Nidus Architects
  • Castle High توسط Hyde + Hyde Architects
  • Crofts Street توسط RSHP
  • خانه روسیلی توسط معماران مایچ سویفت

منبع: فین بیلس

Pen y Common توسط Nidus Architects



منبع