پلیس می گوید قبل از سال 2026 هیچ اتهام جنایی برج گرنفل وجود ندارد

استوارت کندی، معاون دستیار فرمانده متد روز چهارشنبه گفت که این نیرو به یک سال تا 18 ماه زمان نیاز دارد تا تحقیقات خود را در پی گزارش دوم از تحقیقات عمومی گرنفل که اواخر امسال ارائه می شود، به پایان برساند.

19 شرکت و سازمان و 58 فرد با اتهامات جنایی احتمالی روبرو هستند. جرایم احتمالی شامل قتل عمد شرکتی، سهل انگاری فاحش، قتل عمد، کلاهبرداری، نقض قانون ایمنی ساختمان 1984، و سوء رفتار در مناصب دولتی است.

کندی گفت که هزینه تحقیقات Met در مورد آتش سوزی تا پایان ماه مارس امسال به 107 میلیون پوند رسیده است و 180 بازپرس روی این پرونده کار می کنند.

مت گفت که پلیس بیش از 27000 خط تحقیق را دنبال کرده و 300 ساعت را صرف مصاحبه با مظنونان کرده است.

کندی با اذعان به انتظار عدالت برای قربانیان و خانواده‌های 72 نفری که در آتش‌سوزی برج گرنفل در سال 2017 کشته شدند، به خبرنگاران گفت که Met یک فرصت دارد تا تحقیقات خود را درست انجام دهد و اگر ما عجله کنیم، بدترین سناریو خواهد بود. تحقیقات'.

وی افزود: این یکی از بزرگترین و پیچیده ترین تحقیقاتی است که تاکنون توسط Met انجام شده است. مقیاس و پیچیدگی قانونی بسیار زیاد است. ما از شب آتش‌سوزی تلاش می‌کنیم تا در تحقیقاتمان درباره آنچه اتفاق افتاده، سنگ تمام نگذاریم.

پس از پایان تحقیقات پلیس، سرویس دادستانی تاج و تخت اتهامات را حداکثر قبل از پایان سال 2026 بررسی خواهد کرد، یعنی محاکمه احتمالی در سال 2027 – 10 سالگرد آتش سوزی.

“انتظار غیر قابل تحمل است”

گرنفل یونایتد، گروهی که نماینده افراد آسیب دیده از آتش سوزی است، گفت که انتظار برای پایان تحقیقات پلیس و انتشار گزارش تحقیق عمومی “غیرقابل تحمل” است.

ده سال تا عدالت را ببینیم. ده سال تا زمانی که شاهد محاکمه باشیم. ده سال تا زمانی که مسئولین قتل 72 نفر مسئول جنایات خود محاکمه شوند.

هفت سال است و ما هنوز منتظر گزارش مرحله 2 استعلام عمومی هستیم. ما همچنان منتظر شنیدن حقیقت هستیم. بدانیم چه کسی مسئول این بود که خانواده و عزیزانمان را از ما دور کند.

ما باید ببینیم که افرادی که گرنفل را مرتکب شده اند، مورد بازخواست قرار می گیرند و به خاطر جنایاتشان متهم می شوند. انتظار غیر قابل تحمل است.

منبع: Shutterstock

برج گرنفل در کنزینگتون، غرب لندن

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا