پل عابر پایه معماران نایت در Canary Wharf بالاخره چراغ سبز دریافت کرد


کار طراحی اولیه پل در سال مالی 2015/2016 آغاز شد و درخواست برنامه ریزی در سال 2021 ارائه شد.

سخنگوی تاور هملتز لندن که از این طرح حمایت می‌کند، گفت که این تاخیر به دلیل مذاکرات برنامه‌ریزی «گسترده» و «همکاری» بوده است. شورا گفت که انتظار می رود در سال جاری یک پیمانکار تعیین شود.

این پل که تیم پروژه آن شامل Arcadis و KGAL نیز می‌شود و توسط شهرداری لندن تاور هملتز پشتیبانی می‌شود، دارای دو دهانه تیر فولادی به طول 35 متر است که به یک پایه مرکزی متصل هستند.

دهانه شمالی برای تردد رودخانه های بزرگتر با استفاده از یک سیستم پایه باز می شود و کانالی 25 متری بدون محدودیت ارتفاع برای کشتی های بزرگتر فراهم می کند. قایق های کوچکتر همیشه می توانند از آن عبور کنند.

این پل که بین 8 تا 15 متر عرض دارد، به گونه ای طراحی شده است که در برابر بادهای متقابل قوی با مشخصات کم و فشرده و تیرهای طولی در کناره های عرشه مقاوم باشد.

یک فضای خالی مثلثی در دهانه، هنگام بالا آمدن پل، مناظری از عرشه ایجاد می کند. مکانیسم محرک و یک وزنه تعادل که انرژی مورد نیاز برای باز کردن پل را کاهش می دهد در یک تکیه گاه در سمت شمالی پنهان شده است.

پل عابر پیاده ساوث داک دومین گذرگاه عابر پیاده روی آبراه پس از پل اسکوی جنوبی ویلکینسون ایر در سال 1997 به سمت غرب خواهد بود.

برنامه ریزان گفتند که این منطقه به یک پل عابر دوم نیاز دارد زیرا برنامه هایی برای ساخت 29,000 خانه بیشتر به صورت محلی و ایجاد 110,000 شغل جدید در نظر گرفته شده است. شورای تاور هملتز قبلاً گفته بود که پل اسکله جنوبی “در زمان اوج مصرف به ظرفیت خود نزدیک می شود”.

پل عابر پیاده ساوت داک در ابتدا برای دوچرخه سواران و عابران پیاده در نظر گرفته شده بود، اما پس از نگرانی در مورد ترکیب ترافیک، این طرح تغییر کرد. اکنون اکثر دوچرخه‌سواران مجبورند از روی پل پیاده شوند و دوچرخه‌های خود را بر روی پل هل دهند. دوچرخه سواران معلول همچنان می توانند با دوچرخه عبور کنند.

معماران نایت گفت تاور هملتز 20 میلیون پوند برای این پروژه کنار گذاشته است. مقامات محلی در گزارشی اعتراف کردند که قصد دارند در سال مالی جاری بیش از آنچه در ابتدا پیش بینی شده بود برای این پروژه هزینه کند: شورا گفت که پیش بینی می شود این پروژه 1.3 میلیون پوند در برابر بودجه تجدید نظر شده 3 میلیون پوندی در سال 2022 سرعت بگیرد. /23’، و اضافه کرد که هزینه تا به امروز 500000 پوند بوده است.

پیش‌بینی 4.3 میلیون پوند عمدتاً ناشی از کار تملک زمین است که در اواخر سال مالی برنامه‌ریزی شده است، که شامل اخذ حقوق زمین، هوا و آب از مالکان برای ساخت پل و ارائه غرامت به مالکان می‌شود. [including the Canal and River Trust] در صورت نیاز، افسران شورا افزودند.

برنامه ریزی قبلی نشان می داد که پل می تواند در سال 2024 افتتاح شود، اما مشخص نیست که آیا این تخمین تغییر کرده است یا خیر.



منبع