پل Tintagel برنده مراسم افتتاحیه جوایز زیبایی ساختمان شد

پل پیاده‌روی قلعه Tintagel، Cornwall توسط Ney & Partners (طراحان و مهندسان اصلی) و ویلیام متیوز Associates (معماران)

مهندسی

Jim Holden 1. تا ساعت 00.01 پنجشنبه 8 اوت 2019 تحریم شد (14)

  • [WINNER] پل پیاده‌روی قلعه Tintagel، Cornwall توسط Ney & Partners (طراحان و مهندسان اصلی) و ویلیام متیوز Associates (معماران)
  • Leeds Footbridge، Leeds by Gagarin Studio

جواهر کوچک

در همین حال، توسعه مسکن در جاده مک گراث معماران پیتر باربر در استراتفورد، شرق لندن، جایزه را در بخش ساختمان دریافت کرد. رودخانه روشن، لندن، توسط Lifschutz Davidson Sandilands و Leo Villareal Studio، برنده جایزه فضای عمومی شد. و برج نور و دیوار انرژی، منچستر، توسط تونکین لیو، بهترین جواهر کوچک کشور نام گرفت.

البته همه با نتیجه گیری داوران جایزه ما موافق نیستند. ما از آنها انتظار نداریم یا حتی لزوماً می خواهیم. کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که مردم را به فکر وادار کنیم – و سپس امیدواریم ساختمان‌هایی را که ظاهر خوبی دارند و زندگی روزمره ما را غنی‌تر و بهتر می‌کنند، مطالبه کنیم.

پل عابر پیاده قلعه Tintagel، Cornwall توسط Ney & Partners و William Matthews Associates

این جوایز که امسال راه‌اندازی شد، توسط کمیسیون هنرهای زیبای سلطنتی و با حمایت بالیمور اجرا می‌شود، ساختمان‌ها، سازه‌های مهندسی و طرح‌های محوطه‌سازی شهری را که “زیبایی به محیط ساخته شده بریتانیا می‌افزایند” جشن می‌گیرند.

منبع: مورلی فون استرنبرگ

  • [WINNER] جاده مک گراث، لندن توسط معماران پیتر باربر
  • مرکز Oglesby، منچستر توسط استفنسون همیلتون ریزلی استودیو
  • ساختمان خوش آمدید، RHS Garden Bridgewater، سالفورد توسط Hodder + Partners

استفان بیلی، منتقد طراحی، رئیس RFA Trust و سرپرست هیئت داوران، در توضیح تصمیم هیئت داوران گفت: با توجه به زمین و حساسیت سایت به عنوان یک بنای باستانی و مکانی با زیبایی طبیعی، این یک وظیفه چالش برانگیز بود. چگونه می توان زمینه نمایشی را به بهترین نحو تکمیل کرد؟ پاسخ ترسو نیست، بلکه نوع جسارتی است که مناسب سواحل ناهموار و خام اقیانوس اطلس کورنوال است.

وی افزود: طراحان، لزوماً هر اینچ از بوم نقاشی خود را درک کرده اند و از یک پاسخ فکری به الزامات مهندسی، چیزی برازنده، کاملاً متین، محدود ساخته اند: هیچ چیز در اینجا غیر ضروری نیست، اما آنچه لازم است تا حدی ظریف شده است. زیبایی.

منبع: دیوید والینسکی

تیم پشت پل Tintagel اکنون این پروژه را به نمایندگی از بریتانیا در جشنواره جهانی معماری در لیسبون در 2 دسامبر ارائه خواهد کرد. جایزه نقدی 10000 پوندی، بزرگترین جایزه مشترک معماری در بریتانیا، در کنار جایزه RIAS Doolan است.

فینالیست ها

برنده کلی

  • پل پیاده‌روی قلعه Tintagel، Cornwall توسط Ney & Partners (طراحان و مهندسان اصلی) و ویلیام متیوز Associates (معماران)
    منبع: آلن کرو، هافتون + کلاغ

ساختمان

منبع:Hufton & Crow



منبع

رودخانه روشن، لندن توسط
Lifschutz Davidson Sandilands و Leo Villareal Studio

جوایز به چهار دسته تقسیم می شوند – ساختمان، فضای عمومی، جواهر کوچک و مهندسی. پل Tintagel با دو کنسول به طول 33 متر نیز جایزه بهترین پروژه مهندسی را از آن خود کرد.

گزیده ای از Building Beauty Awards

فضای عمومی

طراحان چیزی برازنده، کاملا آماده، محدود تولید کرده اند

این تراست به دولت بریتانیا در مورد موضوعاتی که بر هنر، معماری، زیبایی شناسی و میراث تأثیر می گذارد، مشاوره می دهد. نورمن فاستر، بنیانگذار Foster + Partners، که از سال 2018 به عنوان رئیس این سازمان خدمت کرده است، این جایزه را در مراسمی در ساختمان دفتر مرکزی بلومبرگ در لندن شب گذشته (21 نوامبر) اهدا کرد.

جاده مک گراث، نیوهام، لندن توسط معماران پیتر باربر

اما ما فکر می‌کنیم که هنوز برای کمیته‌های برنامه‌ریزی و توسعه‌دهندگان مفید خواهد بود که مجموعه‌ای از نمونه‌های زنده برای استفاده از آنها داشته باشند. امیدواریم با برگزاری نمونه ها و تبلیغات برتر، این جوایز کمک کند.

منبع: جیمز نیوتن

  • [WINNER] رودخانه روشن، لندن توسط Lifschutz Davidson Sandilands و Leo Villareal Studio
  • Borough Yards، Southwark، لندن توسط معماران SPPARC
  • رژه والا، لندن توسط کامیل والا

و بنابراین برای دریافت مجوز برنامه ریزی، مردم باید به این فکر کنند که چه چیزی یک ساختمان را زیبا می کند. از نظر عملی، این که آیا آنها موفق به نظر می‌رسند، موضوع کمیته برنامه‌ریزی محلی است. اما، همانطور که می دانیم، منابع مقامات محلی محدود است و قضاوت آنها همیشه سازگار نیست. آنها به راهنمایی نیاز دارند. دولت مقداری را در قالب کدهای طراحی به آنها خواهد داد.

برج نور و دیوار انرژی، منچستر توسط معماران Tonkin Liu

  • [WINNER] برج نور و دیوار انرژی، منچستر توسط معماران Tonkin Liu
  • 69 Old High Street and The Cabins, Tontine Street, Folkestone by Neat
  • کلیسای شناور، لندن توسط Denizen Works
  • خانه در لیتون، لندن توسط مک ماهون معماری
  • خیابان پیچک، لندن توسط استودیو سم جیکوب

جوایزی که می‌خواهند به آن دست یابند، چیست و چرا اکنون؟

برج نور تونکین لیو برای مرکز انرژی شورای شهر منچستر

پل عابر پیاده 70 متری در خانه افسانه ای شاه آرتور – فینالیست جایزه RIBA استرلینگ در سال 2021 – از میان فهرست نهایی 13 پروژه انتخاب شد تا جایزه 10000 پوندی برتر را به خانه ببرد.

زیبایی در ساختمان ها موضوعی است و به درستی هم همین است. چارچوب سیاست برنامه ریزی ملی در حال بازنویسی است تا به شوراها قدرت بیشتری برای رد درخواست ها بر اساس دلایل زیبایی شناسی بدهد. زیبا بودن یک ساختمان واقعاً بر ساخت آن تأثیر می گذارد.