پیشنهاد فهرست کامبرنولد با شکست مواجه شد زیرا توسعه مجدد “بسیار پیشرفته” است

چه چیزی در مواجهه با آن بسیار مسئولیت پذیرتر خواهد بود #اضطراری آب و هوا فهرست کردن آن و همکاری با شورا برای دستیابی به یک کیفیت عالی #بهسازی تا آن را به مرکز شهر شگفت انگیزی تبدیل کنند که امیدوار بودند، اما اکنون با آن #کربن صفر.

– بارناباس کالدر (@BarnabasCalder) 23 نوامبر 2022

سازمان میراث اسکاتلند اذعان کرد که فازهای یک و دو مرکز شهر کامبرنولد که بین سال‌های 1963 و 1972 تکمیل شد، با [listing] معیارهای علاقه خاص معماری یا تاریخی» زیرا در سطح بین المللی به عنوان نماد نظریه طراحی ابرساختار پس از جنگ شناخته می شوند.

“اگر کامبرنولد 20 سال پیش در فهرست قرار می گرفت، ممکن است این مرکز تا به حال به دقت بازسازی شده باشد، مرکز برانزویک در لندن رویکرد موفقی را نشان می دهد.”

کامبرنولد یک شهر جدید پس از جنگ است، در شمال شرقی گلاسکو و در فیلم 1980 جاودانه شد. دختر گرگوری.

«اگرچه تصمیم گرفته‌ایم این سایت را فهرست نکنیم، امیدواریم که گزارش ما تصمیم‌هایی را که در مورد سایت گرفته می‌شود، آگاه کند. با توجه به اهمیت ساختمان در زمینه معماری شهری و شهرسازی، ما اکنون به طور گسترده به بررسی و ثبت ساختمان خواهیم پرداخت و این اطلاعات را در وب سایت خود در دسترس قرار خواهیم داد.

او گفت: «در حالی که انجمن قرن بیستم به این سیستم آن‌طور که هست احترام می‌گذارد، ما از محیط تاریخی اسکاتلند لابی کرده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد تا بگوییم که تنها معیار باید منافع معماری و تاریخی باشد.»

وی افزود: پیشنهادات آتی برای مرکز شهر منوط به رایزنی گسترده با افرادی است که از مرکز شهر استفاده خواهند کرد. ما معتقدیم که آینده مرکز شهر کامبرنولد باید توسط افرادی شکل بگیرد که از آن استفاده می کنند و به آن تکیه می کنند.

اما اعلام کرد که به دلیل برنامه‌های چند میلیون پوندی شورای شمالی لانارکشایر برای توسعه مجدد سایت و ایجاد یک «مرکز شهر» جدید شامل مدارس، امکانات تفریحی، مرکز بهداشت و فضای اداری، «تصمیم گرفته است که فهرست را ادامه ندهد».

در یک سری توییت، کالدر گفت: «در مقابل چه چیزی بسیار مسئولیت‌پذیرتر است [a] #اضطرار اقلیمی باید فهرستی از آن باشد و با شورا برای دستیابی به یک #بهسازی باکیفیت عالی کار کنیم تا آن را به مرکز شهر شگفت انگیزی تبدیل کنیم که امیدوار بودند، اما اکنون با #صفر کربن.





منبع

کاترین کرافت از جامعه قرن بیستم، که مخالف تخریب است، گفت: «ساکنان کامبرنول و مردم محلی کاملاً حق دارند که نارضایتی خود را از مرکز شهر فعلی ابراز کنند و به این نکته اشاره کنند که شرایط آنها را برآورده نمی کند.

بارناباس کالدر، مورخ معماری و مشارکت‌کننده AJ، تصمیم Historic Environment Scotland را امتناع می‌کند، زیرا کسی CGI مزخرفی را انجام داده است که ممکن است در نهایت بخواهد در آنجا بسازد.

دارا پارسونز، رئیس سازمان محیط زیست تاریخی اسکاتلند، گفت: «به دلیل پیشنهادات توسعه پیشرفته برای مرکز شهر کامبرنولد، تصمیم گرفتیم در حال حاضر به فهرست‌بندی ادامه ندهیم.

به عنوان بخشی از ارزیابی فهرست‌بندی، نهاد میراث یک مشاوره انجام داد. این 2160 پاسخ دریافت کرد که 1668 پاسخ از ساکنان کامبرنولد بود. پاسخ‌های کلی نشان داد که 15 درصد (323) خواستار فهرست‌بندی ساختمان بودند در حالی که 85 درصد (1827) با چنین حرکتی مخالف بودند.

رویه در انگلستان که در بیشتر موارد ساختمان‌ها فقط در صورت وجود تهدید فعلی برای فهرست در نظر گرفته می‌شوند نیز دور از ایده‌آل است. آنچه مورد نیاز است، منابع اولیه بیشتری برای فهرست بندی است، به طوری که مالکان و توسعه دهندگان جدید بالقوه دقیقاً بدانند که پارامترهای تغییر احتمالاً تا آنجایی که ممکن است از قبل چیست.

مرکز شهر که از دهه‌ها سوءمدیریت و تغییر پیکربندی بد فکری رنج می‌برد، اکنون ارتباط کمی با دیدگاه اصلی کامبرنولد دارد و در بسیاری از سطوح شکست می‌خورد.

محیط تاریخی اسکاتلند گفت که بیش از 75 درصد از ساکنان محلی با فهرست شدن مرکز شهر مخالف بودند – رقمی که توسط نظرسنجی جداگانه توسط شورای شمالی لانارکشایر نیز پشتیبانی می شود.