پینین فارینا صندلی با “منحنی های آیرودینامیکی” یک خودروی اسپورت ایجاد می کند

استودیوی طراحی ایتالیایی پینین فارینا اولین شیء مبلمان کلکسیونی خود را به بازار عرضه کرده است – شزلون با پایه ای سنگی و صخره مانند و یک صندلی صاف که از طرح یک ماشین اسپرت مطلع شده است.

Oksýs یک شیء مبلمان با نسخه محدود است که برای تکمیل حرکت اخیر Pininfarina به پروژه های مسکونی مارک دار، مانند توسعه Cyrela آن در شهر سائوپائولو برزیل، ایجاد شده است.

این شرکت که بیشتر به دلیل طراحی خودروهای اسپرتی مانند فراری F40 و آلفارومئو جولیتا اسپایدر شناخته شده است، دارای یک بخش معماری و طراحی محصول اختصاصی است که با شرکای خود در پروژه‌هایی از برج‌های کنترل ترافیک هوایی گرفته تا ماشین‌های برفی برقی همکاری می‌کند.

نمای داخلی شزلون Oksýs اثر Pininfarina
Oksýs یک مجموعه مبلمان با نسخه محدود است که توسط Pininfarina طراحی شده است

شزلون توسط معمار داخلی مارکو بکوچی برای تجسم ارزش هایی که رویکرد طراحی پینین فارینا را نشان می دهد، از جمله تمایل آن به تعادل زیبایی و نوآوری فنی ایجاد شده است.

Oksýs به عنوان یک شی “oxymoronic” طراحی شده است، با قسمت فوقانی صاف متضاد و پایه ناهموار خود که در نظر گرفته شده تا این ایده را منعکس کند که به گفته این شرکت، “مصنوعی و طبیعی، انسان و طبیعت، عناصر متضاد نیستند، بلکه مکمل و مکمل هم هستند. بخشی از همین منطق است.”

قسمت بالایی صندلی دارای خطوط روان و ارگونومیک طراحی شده برای ارجاع به طرح های خودروی پینین فارینا است، در حالی که قسمت پایینی سنگی خشن و کریستال مانند را به یاد می آورد که به آرامی زمین را لمس می کند.

نمای نزدیک از شزلون Oksýs اثر Pininfarina
رویه شزلون دارای خطوط روان، ارگونومیک و بدنه پایینی خشن و سنگ مانند است.

بکوچی به Dezeen گفت: «از بالا دیده می‌شود، Oksýs صاف و بازتابنده است و منحنی‌های آیرودینامیکی یک ورزشکار را به یاد می‌آورد: نور را بدون زوایای تهاجمی منعکس می‌کند و کاربر را به لمس آن دعوت می‌کند.

از نزدیک، کنتراست قسمت پایینی را می بینید که درشت و آسیاب شده بود تا شبیه یک سنگ دست نخورده باشد، که توسط یک مرز نرم محدود شده است که لبه صاف و لب مانند قسمت بالایی است.

بکوچی توضیح داد که او می‌خواست یک نوع شناسی مبلمان کلاسیک را با عملکردی فوراً قابل تشخیص تکرار کند، اما ظاهر آن را به منظور ایجاد حس شگفتی و هیبت تطبیق داد.

وی افزود که این خلاصه خواستار شیئی است که میراث طراحی خودرو پینین فارینا را با یک ارتباط واضح با فضاهای داخلی که برای بهبود زندگی روزمره کاربران ساخته شده است، ترکیب کند.

این طرح توسط یک کمیته داوری متشکل از گالری دار و کارشناس طراحی Rossana Orlandi، طراح Giulio Cappellini و مدیر عامل Pininfarina سیلویو آنگوری انتخاب شد.

توسعه این محصول از فرآیند مشابهی پیروی کرد که برای تولید آسمان‌خراش‌ها یا طرح‌های ماشین Pininfarina استفاده می‌شد. این شامل طراحی، تست ارگونومیک، مدل سازی به کمک کامپیوتر و در نهایت ساخت مدل فیزیکی با استفاده از فرز CNC برای تحقق فرم پیچیده بود.

نمونه اولیه در مقیاس 1:1 از پلی اورتان ساخته شده بود و با رزین اپوکسی براق برای ایجاد یک اثر فلزی به پایان رسید. قصد پینین فارینا همکاری با کارخانه های ریخته گری فلزات تخصصی برای یافتن راهی برای ریخته گری کل قطعه در فولاد یا آلومینیوم است.

نمای داخلی شزلون Oksýs اثر Pininfarina
طرح‌های خودروهای اسپرت پینین‌فارینا، منحنی‌های آیرودینامیک Oksýs را نشان می‌دهد

نمونه اولیه در طول هفته طراحی میلان در فضای گالری اورلاندی به نمایش گذاشته شد. تنها سه نمونه از Oksýs به طور انحصاری از طریق گالری تولید و فروخته می شود.

پروژه های طراحی قبلی این شرکت شامل همکاری با دوچرخه سازان Diavelo برای ایجاد یک دوچرخه الکتریکی اسپرت و طراحی تراکتوری شبیه فراری برای سازنده چک Zetor است.

عکاسی توسط Pininfarina انجام شده است.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا