چرا تحقیق عمومی M&S Oxford St واقعا مهم است


Lدر این ماه، یک تحقیق عمومی با پیامدهای بالقوه گسترده برای ساخت و ساز و توسعه آغاز می شود.

در 25 اکتبر در دفاتر شورای شهر وست مینستر در خیابان ویکتوریا لندن، بازرس برنامه‌ریزی دیوید نیکلسون تحقیقات دو هفته‌ای را درباره پیشنهادی آغاز می‌کند که از زمان دریافت مجوز برنامه‌ریزی در نوامبر گذشته – بولدوزر کردن و بازسازی مارکس – کاملاً در کانون توجه باقی مانده است. فروشگاه معروف خیابان آکسفورد و اسپنسر در Marble Arch.

این تحقیق که توسط مایکل گوو، وزیر سابق جوامع در ماه ژوئن دستور داده شد، بررسی خواهد کرد که آیا وست مینستر در اعطای مجوز برنامه ریزی طرح طراحی شده توسط Pilbrow & Partners حق داشت و همانطور که گوو پرسید، آیا این پروژه با قوانین برنامه ریزی مربوط به میراث و آثار تاریخی مطابقت دارد یا خیر. محیط.

بدون شک، بحث برانگیزترین جنبه این پرونده را نیز بررسی خواهد کرد – انتشار فوری تقریباً 40000 تن کربن مجسم شده در جو ناشی از ساخت سازه جایگزین، یک بلوک اداری 10 طبقه با خرده فروشی طبقه همکف. در زمان افزایش سریع نگرانی عمومی در مورد بحران آب و هوا، این به خاری در چشم برای M&S تبدیل شده است و این ادعا را برانگیخته است که توسعه پیشنهادی آن نه تنها بیهوده است، بلکه در تضاد با سیاست برنامه ریزی ملی و مسیر رسیدن به هدف خالص صفر بریتانیا است.

از بسیاری جهات، پیشنهاد M&S چندان عجیب نیست. همانطور که کمپین RetroFirst AJ اشاره کرده است، تخمین زده می شود که هر ساله 50000 ساختمان در بریتانیا تخریب می شود، پس چرا این مورد چنین صاعقه گیر را ثابت کرده است؟ علاوه بر این، Pilbrow & Partners چگونه از پروژه خود دفاع خواهد کرد و نتایج احتمالی این مورد برجسته برای معماری و ساخت و ساز چیست؟

در حالی که هیچ نشریه ای بیش از AJ این پرونده را پوشش نداده است، در ماه های اخیر درگیری بر سر خیابان M&S Oxford توجه سازمان های خبری را به خود جلب کرده است. روزنامه گاردین، بی بی سی و ایمیل روزانه به رسانه های بین المللی مانند زمان مجله‌ای که اخیراً با عنوان «معماران آگاه به آب و هوا می‌خواهند اروپا کمتر بسازد» را منتشر کرده است. دلایل مختلفی وجود دارد که این داستان به قول روزنامه نگاران «پا» دارد، اما کلیدی در میان آنها شهرت ساختمان، مکان آن و به ویژه مشتری است.

مارکس اند اسپنسر یکی از خرده فروشان مورد علاقه بریتانیا است […] و معامله می کنند [a reputation for] هنریتا بیلینگز، مدیر میراث بریتانیا SAVE، سازمانی که در تحقیقات عمومی مخالفان M&S را رهبری می‌کند، می‌گوید: «نبرد دیوید و جالوت». تنها سال گذشته آنها طرحی برای کاهش انتشار کربن خود به میزان یک سوم تا سال 2025 ارائه کردند و تا سال 2040 به صفر خالص تبدیل شود، بنابراین جای تعجب نیست که این موضوع باعث ایجاد چنین جنجالی شده است.

تجسم فروشگاه جایگزینی جدید پیشنهادی Pilbrow & Partners Marks and Spencer

منبع: Pilbrow & Partners، Justin Piperger Photography و Wadsworth3D

انگشت اشاره به سمت M&S – که مدت‌ها به دلیل طرح پایداری “Plan A” شناخته شده بود – تا حدی بر اساس داده‌های سخت است. ارزیابی کل عمر کربن Arup برای M&S (که از پیشنهاد تخریب به عنوان بخشی از برنامه‌ریزی آن پشتیبانی می‌کرد) رقم بسیار بزرگی را در ارتباط با هزینه اولیه ساخت و ساز جدید فاش کرد: 39500 تن کربن تجسمی. همانطور که AJ قبلاً فاش کرده بود، تأثیر انتشار این امر معادل رانندگی با یک خودروی معمولی 99 میلیون مایل، بیشتر از فاصله تا خورشید است.

این اعداد چشم نواز، که در تجزیه و تحلیل بسیار حیاتی کربن کل زندگی توسط کارشناس صفر خالص، سیمون استورگیس به سفارش SAVE بیشتر مورد بررسی قرار گرفت، در زمان تشدید نگرانی مردم در مورد بحران آب و هوا، که به دلیل خشکسالی های اخیر و تشدید شده است، در بین مردم طنین انداز شده است. موج گرما در بریتانیا تجربه کرد. به گفته کایلا فریدمن، مدیر برنامه در مؤسسه رهبری پایداری دانشگاه کمبریج، در حالی که تخریب ممکن است آشکارا به طور علّی به هم مرتبط نباشد، مردم شروع به پیوستن به این نقاط کرده‌اند.

‘عموم […] او می‌گوید که از روش‌های متفاوتی که جامعه بر اقلیم تأثیر می‌گذارد و رفتارهایی که همه ما انجام می‌دهیم، بیشتر آگاه می‌شود. اوج عظیمی در داخل رخ داد [attention to climate] در سال 2019 و کووید آن را له کرد […] اما آونگ به عقب برگشته است. بازگشته است زیرا فوری است و مردم را تحت تأثیر قرار می دهد.

یکی دیگر از عوامل در این ردیف، بحث میراثی است که SAVE و دیگران برای حفظ این نقطه عطف «زیبا» در سال 1929، با نمای سنگی پرتلند و پانل‌ها و ستون‌های اکسید شده آن که به همسایه مشهور جهانی خود، سلفریج ارجاع می‌دهند، ارائه کرده‌اند.

در حالی که مطمئناً نسبت به همسایه خود کمتر متمایز است و در فهرست باقی مانده است، سابقه طولانی آن در Marble Arch کشش عاطفی بیشتری به آن بخشیده است – مردم سفرهای خرید را در روزهای گذشته به یاد می آورند.

“من فکر می کنم مردم اکنون نگران هستند که خیابان آکسفورد غیرقابل تشخیص به نظر برسد.”

سیان بری، عضو مجمع لندن و رهبر سابق حزب سبز، می‌گوید: «فکر می‌کنم این ساختمان عالی است. به نظر می رسد فوق العاده است و همانطور که شما تصور می کنید خیابان آکسفورد به نظر برسد. با Selfridges مطابقت دارد و بخشی از آن رژه مغازه ها است.

ما شاهد تغییرات زیادی در آن منطقه بوده‌ایم، بنابراین فکر می‌کنم مردم اکنون نگران هستند که خیابان آکسفورد غیرقابل تشخیص به نظر برسد، مگر اینکه سعی کنیم فروشگاه‌های شاخص تاریخی را که در آنجا داریم حفظ کنیم.

ترکیب نگرانی‌های آب و هوا و میراث ترکیبی قوی ایجاد کرده است و تقریباً 5000 نفر اکنون طومار SAVE را علیه پیشنهاد M&S امضا کرده‌اند، در حالی که شخصیت‌های مشهور متعددی از جمله نویسنده بیل برایسون از مخالفت خود با این پیشنهادات صحبت کرده‌اند.

نمای ورودی اصلی M&S در خیابان آکسفورد و (درست) تجسم ورودی تغییر مکان پیشنهادی Pilbrow & Partners

منبع: Shutterstock/Wadsworth 3D

پیتر موری، یکی از بنیانگذاران New London Architecture، می‌گوید که این تحقیق موجی از علاقه به استفاده مجدد و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها را دنبال می‌کند و بسیاری در صنعت به طور فزاینده‌ای به این رویکرد برای توسعه مجدد به عنوان یک فرصت تجاری نگاه می‌کنند. اما او از طرفداران ساختمان فعلی M&S Oxford Street نیست و نگران چشم انداز دنیایی است که در آن ساختمان های اساسی فقیر را نمی توان جایگزین کرد.

او می‌گوید: «من کاملاً با این استدلال موافقم که اگر یک ساختمان فرسوده دارید، می‌خواهید آن را بازسازی کنید. اما مشتریان اکنون باید این دستور کار را بسیار جدی بگیرند […] و این تحقیق ذهن را متمرکز خواهد کرد.

پرونده SAVE در تحقیقات عمومی احتمالاً به شدت بر ارزیابی‌های کربن کل زندگی Sturgis و سایر کارشناسان و همچنین بر شایستگی میراث ساختمان متمرکز است. آنچه کمتر مورد بررسی قرار گرفته است، پرونده M&S برای دفاع و جایی است که این جلسه مهم احتمالاً به کجا منجر می شود. غول خرده‌فروشی – که در ماه ژوئن فراخوان Gove را به عنوان “مقام سیاسی” توصیف کرد – به AJ گفت که ساختمان جدید پیشنهادی آن “در 1 درصد عملکرد پایداری در لندن با بازپرداخت کربن در 17 سال اول خواهد بود.” طول عمر بیش از 100 سال.

در شواهد ارائه شده به این تحقیق، ساشا برندجی، مدیر املاک گروه M&S، می‌گوید: «ما نزدیک به یک قرن در Arch بوده‌ایم و پیشنهاد ما تضمین می‌کند که برای صد سال آینده و فراتر از آن در قلب خیابان آکسفورد باقی می‌مانیم. .

“طرح ما برای آینده خیابان آکسفورد می ایستد و ساختمانی را ارائه می دهد که پایدار باشد، با میراث West End همدل باشد و در نهایت برای مشتریان، همکاران و جامعه ای که به آن خدمات می دهد بهتر است.”

ما در حال ارائه پرونده خود به بازرس هستیم و بسیار مطمئن هستیم که یک پرونده قانع کننده داریم.

معمار خرده‌فروش، فرد پیلبرو، که اذعان دارد که از تعداد دفعاتی که پروژه‌اش برای اثبات خود در سیستم برنامه‌ریزی ناامید شده است، همچنان خوش‌بین است. او می‌گوید: «ما در حال ارائه پرونده به بازرس هستیم و بسیار مطمئن هستیم که پرونده قانع‌کننده‌ای داریم. پیلبرو ساختمان جدید خود را به یک ماشین الکتریکی تشبیه می کند و هزینه کربن تجسم یافته آن را به عنوان یک “سرمایه گذاری” توصیف می کند.

او می‌گوید: «ما در حال بهینه‌سازی استفاده از یک سایت فوق‌العاده خوب هستیم. “اگر به اصول حرکت ما به یک جامعه صفر خالص نگاه کنید، باید این کار را با ارائه بالاترین کالیبر محل اقامت در سایت‌های شهری به خوبی انجام دهیم.”

از نظر آنچه در حال حاضر وجود دارد، او مصمم است که برخلاف فروشگاه‌های تاپ شاپ، دبنهامز و خانه فریزر، خیابان M&S آکسفورد، با سقف‌های کم و ستون‌های متعددش، نمی‌تواند با فضایی جادار و پر نور سازگار شود. محیطی که مشتری او می خواهد او اشاره می کند که این فروشگاه شامل ساختار 1929 به علاوه دو ساختمان متصل دیگر در خیابان آکسفورد 456-472 است که هر کدام ساختار متراکم و شبکه خود را دارند.

او می‌گوید: «شما به کیفیت محیطی که به دنبالش هستید دست پیدا نمی‌کنید»، و اضافه کرد که طرح او قلمرو عمومی «محبوب» اطراف ساختمان را متحول می‌کند، مانند استوایی کثیف در خیابان اورچارد.

نمای در امتداد خیابان Orchard به سمت خیابان آکسفورد و (درست) تجسم پیشنهاد Pilbrow & Partners

منبع:Pilbrow and Partners

در مورد پیامدهای تحقیق عمومی، البته، بسیاری از موارد به توصیه بازرس و تصمیم نهایی اتخاذ شده توسط وزیر امور خارجه، سیمون کلارک در حال حاضر، بستگی دارد.

اگر بحث به کربن تجسم یافته برسد، تحقیقات عمومی اخیر در مورد تولیپ فاستر + شرکا، که همچنین توسط دیوید نیکلسون ریاست می‌شود، ممکن است سابقه‌ای داشته باشد. نوامبر گذشته، برج تماشای پیشنهادی در Square Mile توسط دپارتمان جوامع رد شد که به ردپای کربن آن و همچنین تأثیر آن بر برج لندن و سایر دارایی‌های میراث اشاره کرد.

با این حال، M&S یک مورد بسیار متفاوت است و بسیاری احساس می‌کنند که آشفتگی سیاسی در وست مینستر، با توجه به اصطکاک بین هدف صفر خالص و غرایز ضد مقررات دولت لیز تراس، صدور حکم را دشوارتر می‌کند.

راجر هفر، رئیس سابق برنامه‌ریزی ملی در Savills، که اکنون مشاور برنامه‌ریزی HGH Consulting را اداره می‌کند، این تحقیق را «به موقع» توصیف می‌کند و پیش‌بینی می‌کند که بازرس «احتمالاً تحت تأثیر استدلال‌های حفظ قرار می‌گیرد».

با این حال، او کمتر تمایل دارد در مورد اینکه چه چیزی وزیر امور خارجه را تحت تاثیر قرار می دهد و نتیجه نهایی چه خواهد بود، حدس بزند. او می گوید: «با توجه به هرج و مرج در دولت، فکر نمی کنم پیش بینی روشنی داشته باشم.

این تحقیق بخشی از آگاهی به سرعت در حال رشد در بریتانیا در مورد هزینه زیست محیطی زباله های ساختمانی است.

تنها چیزی که به نظر می رسد همه ناظران بر آن توافق دارند این است که این تحقیق بخشی از آگاهی در حال رشد سریع در بریتانیا در مورد هزینه زیست محیطی زباله های ساختمانی است.

هفر می‌گوید: «احتمالاً در حدود 18 ماه گذشته است که متوجه شده‌ایم در جلسات پیش از درخواست با مقامات محلی، موضوع تخریب غیرضروری و کربن تجسم یافته مطرح شده است.

اکنون بیشتر و بیشتر مطرح می شود. یک جریان واقعی وجود دارد که نسبتاً سریع در حال حرکت است. و بدون هیچ گونه تشویق یا تایید خاصی از سوی دولت اتفاق می افتد.

پیلبرو می گوید که او نیز با توجه به سهم قابل توجه این صنعت در گرمایش جهانی از این تمرکز استقبال می کند. در واقع، او مشغول بررسی این بوده است که چگونه ردپای کربن تجسم یافته پروژه اش ممکن است از طریق حرکاتی مانند استفاده مجدد از سنگ و فولاد پورتلند از ساختمان موجود در ساختمان جدید، بیشتر کاهش یابد.

او می‌گوید: «همه ما از وضعیت اضطراری آب‌وهوایی آگاه هستیم و باید واقعاً مراقب باشیم تا تصمیم‌های درست را برای محیط ساخته شده بگیریم». “به عنوان یک صنعت بسیار واضح است که ما باید بهتر عمل کنیم.”



منبع