چشم انداز فهرست نهایی ZHA برای قایق تفریحی سلطنتی 250 میلیون پوندی فاش شد

ZHA طراحی داخلی را برای یک مناقصه نهایی – به نام Team FestivAl – به رهبری سازنده قایق OCEA و معمار دریایی Vitruvius Yach و طراح نور، Jason Bruges Studio، طراحی کرد. قایق بین المللی که تصاویر هر چهار طرح رقیب را منتشر کرده است.

Royal Yacht Britannia که در سال 1953 راه اندازی شد، آخرین پرچمدار ملی بریتانیا بود و برای ترکیبی از فعالیت های دیپلماتیک و تعطیلات توسط خانواده سلطنتی استفاده می شد. انتظار می رفت کشتی جایگزین توسط نیروی دریایی سلطنتی خدمه شود و عمری 30 ساله داشته باشد.

با استفاده از مواد بازیافتی و قابل بازیافت، فضای داخلی دارای یک آتریوم مرکزی به عنوان نقطه اصلی ورود مهمانان بود و به گونه ای طراحی شده بود که «به راحتی بین ویترین نمایشگاه یا سفارت شناور جابجا شود، مناسب برای همه، از VVIP ها تا دانش آموزان مدرسه و معلولان».

دیگر فینالیست‌ها عبارتند از Team Signal توسط Bannenberg & Rowell Design و Houlder، Team Harland & Wolff با حضور استفن پین و Clifford Denn Design، و Team New Flagship Company به رهبری ایان میدن با مارک وایتلی و ThirtyC.

تدارکات رقابتی به دنبال تیمی برای طراحی و ارائه “کشتی که منعکس کننده تخصص طراحی بریتانیا و آخرین نوآوری ها در فناوری سبز است” بود. انتظار می رفت ساخت و ساز در داخل بریتانیا تکمیل شود.

پروژه بحث برانگیز 250 میلیون پوندی – که توسط جانسون به عنوان “نماد قدرتمند تعهد ما برای حضور یک بازیگر فعال در صحنه جهانی” توصیف شده است – توسط حزب کارگر به دلیل نداشتن یک استراتژی واضح برای تقویت “تجارت، مشاغل و رشد در هر منطقه ای” مورد انتقاد قرار گرفت. گوشه ای از کشور ما.



منبع

عناصر دیگر شامل یک اتاق غذاخوری رسمی بود. منطقه بار با اتاق های برک آوت؛ و یک “خلیج ماموریت” مدولار در انتهای عقب کشتی برای نمایش نمایشگاه های تجاری، ذخیره لوازم بشردوستانه یا مسکن امکانات پزشکی، آزمایشگاه های علمی یا فضای اداری.

یک نوار کاشی LED و طرح نور طراحی شده توسط استودیوی جیسون بروژ، در عین حال، یک «مجسمه نورپردازی» خارجی ارائه می‌کند، پرچم اتحادیه را که در آب منعکس شده است، نمایش می‌دهد و اجازه می‌دهد پیام‌ها نمایش داده شوند و نور با موضوع یا مکان مشخص مطابقت داشته باشد.

این کشتی اولین بار توسط نخست وزیر وقت بوریس جانسون در می 2021 معرفی شد و انتظار می رفت که به عنوان جانشین قایق بادبانی سلطنتی بریتانیا که در سال 1997 از خدمت به عنوان آخرین پرچمدار ملی بریتانیا بازنشسته شد، عمل کند.

وزارت دفاع در جولای 2021 رقابت برای طراح برای ایجاد پرچمدار ملی جدید بریتانیا را راه اندازی کرد اما این پروژه پنج ماه پیش رسماً لغو شد.

ZHA تنها معمار بریتانیایی بود که در فهرست نهایی حضور داشت. این شرکت 10 سال پیش با کشتی‌ساز مستقر در هامبورگ Blohm+Voss در طراحی یک ابر قایق تفریحی جدید همکاری کرد. تصاویری که مفاهیم داخلی پرچمدار ملی Team FestivAl را نشان می دهد هنوز فاش نشده است.

در بیانیه ای، Team FestivAl مفهوم نهایی خود را به عنوان یک کشتی 125 متری بدون کربن توصیف کرد که از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است و دارای پیشرانه پایدار و طراحی بدنه بسیار کارآمد برای به حداقل رساندن مصرف سوخت است.