چه کسی در مورد M&S Oxford Street چه می گوید

کریس گدارد، مدیر هیئت مدیره DP9 (برای Marks & Spencer)

تجسم فروشگاه جایگزینی جدید پیشنهادی Pilbrow & Partners Marks and Spencer

آنچه در این تحقیق عمومی در سال 2022 مطرح است این است که آیا ما هستیم بازیگری گویی وجود دارد [climate] اضطراری؟ به نظر من، پرتاب یک بمب کربنی عظیم بدون نیاز به جو – همانطور که این پروژه پیشنهاد می کند – قطعاً نه طوری رفتار کنید که انگار یک موقعیت اضطراری وجود دارد فوریت وضعیت ما را به درستی درک نمی کند. آنچه علم به ما می گوید این است که کاری که در هشت سال آینده انجام می دهیم بسیار مهم است.

ساختمان جدید جایگزین ساختمانی می شود که ارزش معماری ذاتی ندارد

من ایرادات به اصل توسعه مجدد و ادعاهایی مبنی بر اینکه نوسازی ساختمان‌های موجود راه‌حل بهتری برای چالش‌های بلامنازع کنونی پیش روی M&S است را در نظر گرفته‌ام. با این حال، این مخالفت ها هیچ پایه و اساس سیاست برنامه ریزی درستی ندارند، شواهد در این مورد نشان می دهد که نوسازی امکان پذیر نیست.

دی کورسی، مدیر اجرایی موقت شرکت New West End (برای M&S)

شواهد در این مورد نشان می دهد که بازسازی امکان پذیر نیست

آنها با هم به تحقق پتانسیل اقتصادی و مقصدسازی خط جدید الیزابت، یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی اروپا و پروژه ای که موفقیت آن به تامین مسکن مدرن کافی برای مشاغل بستگی دارد، کمک خواهند کرد. […] اگر قرار است West End با مناطق رقیب ما در سراسر جهان رقابت کند، ما نیاز داریم […] ساختمان ها و امکانات جدیدی که فرمت های جدید و تجربیات جدید را جذب و در خود جای می دهند.

جولیا بارفیلد، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل معماران مارکس بارفیلد (برای سازمان میراث بریتانیایی SAVE)

با توجه به شرایط اضطراری که در آن قرار داریم، همه چیز باید تغییر کند. من به عنوان معمار، معتقدم که ما نیز مسئولیت بالاتری در قبال سیاره زمین و همچنین مشتریان خود داریم – اتفاقاً مشتریان نیز. ناامیدکننده است که به نظر می رسد یکی از محبوب ترین خرده فروشان کشور در زمینه آب و هوا پیشرو نیست. برعکس – اگر خلاصه ای از تیم طراحی برای به حداکثر رساندن پتانسیل سایت در چارچوب محدودیت های مقاوم سازی بود، من مطمئن هستم که تیم کار بزرگی انجام می داد و M&S رهبری واقعی آب و هوا را نشان می داد.

مقاوم سازی ساختمان های موجود کاملاً امکان پذیر است. ما در حین بازسازی عمیق سه ساختمان به یک ساختمان، از جمله یک ساختمان دهه 1930، متوجه شدیم که توانستیم با موفقیت، بطور اساسی، آنها را به فضای کاری معاصر با کیفیت بالا تبدیل کنیم.

ما به عنوان معمار مسئولیت بیشتری در قبال سیاره زمین و همچنین مشتریان خود داریم

این آجرها و ملات جوهر وست اند هستند، اما ما در معرض آسیب دائمی از طریق تخریب بیهوده هستیم. مهمتر از آن، همانطور که اکنون می دانیم، هر تعویض شیشه و فولاد با نام تجاری جدید هزینه زیادی برای کره زمین دارد. M&S به عنوان یک نام تجاری جهانی و یک نام آشنا یک انتخاب دارد. آن‌ها می‌توانند در پایداری که ادعا می‌کنند رهبر باشند و یک طرح تخیلی بهسازی را راه‌اندازی کنند، که نمونه‌ای پیشگام برای پیروی دیگران باشد.

منبع: Shutterstock/Wadsworth 3D

فرد پیلبرو، شریک موسس ارشد، Pilbrow & Partners (برای M&S)

کریستین اسکات توماس، بازیگر، (برای SAVE)

یا M&S می تواند ساختمان زیبای خود را با بولدوزر تخریب کند، آن را با یک بلوک اداری یکپارچه جایگزین کند و هزاران تن گازهای گلخانه ای را در جو آزاد کند. ما با یک وضعیت اضطراری آب و هوایی روبرو هستیم. من از M&S می خواهم که کار درست را انجام دهد. هنوز برای تغییر مسیر دیر نیست.

این کار استفاده های انعطاف پذیر و فضای عمومی بهبود یافته را فراهم می کند – و این گوشه برجسته خیابان آکسفورد را برای نسل های آینده باقی می گذارد تا از آن لذت ببرند.

وقتی به عنوان یک کل خوانده می شود، توسعه پیشنهادی مطابق با برنامه توسعه است. منافع عمومی که توسعه پیشنهادی به همراه خواهد داشت، ملاحظات مادی دیگری است که این مورد را برای تصویب تقویت می کند. علاوه بر این، حتی با پذیرش نتیجه‌گیری شورای شهر وست مینستر و/یا انگلستان تاریخی و کاهش مزایای میراث توسعه پیشنهادی به طور کامل، با گزارش کمیته موافق هستم، که نتیجه می‌گیرد که منافع عمومی اضافی در این مورد بیشتر از منافع ادعایی کمتر از قابل‌توجه است. آسیب به منطقه حفاظت شده و تنظیم دارایی های میراث تعیین شده، به طوری که مجوز برنامه ریزی باید اعطا شود.

در خاتمه، Orchard House می تواند یک برند و نشان و نمونه ای از روح بازیافت برای M&S باشد. به طرز ناامیدکننده‌ای کوته‌بینانه است که آنها این فرصت را بی‌خود از دست داده‌اند.

واقعیت این است که هیچ طرح قابل تحویل جایگزینی قبل از استعلام وجود ندارد. بر اساس تنها شواهد موجود از نیات مالکان، اگر این درخواست رد شود، فروشگاه M&S موجود بسته خواهد شد و میراث قابل توجه و سایر منافع عمومی که پیشنهادات درخواست ارائه می شود از بین خواهند رفت.

M&S از فضای موجود به روشی بسیار تخیلی استفاده نمی کنند

مخالفان پیشنهاد کرده‌اند که بازسازی ساختمان‌های متفرقه موجود در سایت می‌تواند مقیاس منافع عمومی مرتبط با ساختمان جدید را ارائه دهد. موافق نیستیم. در 18 ماه پس از تسلیم درخواست، آنها نه جدولی ارائه کرده اند تا نشان دهند که چگونه این کار ممکن است انجام شود، و نه بیش از کلی ترین انتقاد از کار ما و نتیجه گیری های آن مطرح شده است.

ساختمان پیشنهادی با بالاترین استانداردهای پایداری و رفاه مطابقت خواهد داشت

با این حال، علاوه بر این، ما معتقدیم که ساختمان جدید پیشنهادی، که توسط شورای شهر وست مینستر و شهردار لندن تایید شده است، دارای شایستگی های فردی زیادی است. ساختمانی که فاقد ارزش معماری ذاتی است را با ساختمانی که استانداردهای بالای محیطی را برآورده می کند و ترکیبی از کاربری ها با کیفیت مورد انتظار برای یک مرکز بین المللی را ارائه می دهد، جایگزین می کند.

دلیل اینکه ما به شدت از این طرح حمایت می کنیم این است که سرمایه گذاری مارکس و اسپنسر در خیابان آکسفورد 458 به بازگرداندن خریداران به خیابان آکسفورد کمک می کند و همچنین West End را به عنوان مقصدی برای کارکنان اداری ایمن می کند. هر دو برای جلوگیری از از دست دادن این گروه های حیاتی به سایر نقاط لندن مهم هستند.

من در بسیاری از شهرهای انگلستان و از ایپسویچ و سویندون گرفته تا لیدز درگیر شده ام. من تأثیر مخرب فرضی در مورد خیابان‌های آزاد در فضای باز را می‌بینم که هنوز در افکار عمومی رایج است: این که ما می‌توانیم جزر و مد خرده‌فروشی را از طریق توسعه مداوم متوقف کنیم. این یک سیاست سبز نیست. برعکس، در مواجهه با موفقیت خریدهای خارج از شهر و آنلاین، خرده‌فروشی‌های خیابانی باقی مانده است که خود را به یک مقصد تبدیل می‌کند. بازیافت بناهای تاریخی خوب باید در مرکز سیاست قرار گیرد.

قدم زدن در فروشگاه موجود و اطراف ساختمان‌های موجود بلافاصله آشکار می‌کند که وضعیت موجود غیرقابل قبول است. پیشنهادات ما راه حلی ملموس، قابل دوام و منطبق با سیاست برای این چالش ارائه می دهد، راه حلی که M&S اینجا را برای قرن آینده تضمین می کند.



منبع

Orchard House یک ساختمان خاص در دوره خود است. بدون شک به دلیل تغییراتی که در طول سالیان متحمل شده است، علیرغم اینکه در فهرست ثبت نشده است، دارای وضعیت میراث است.

تعداد زیادی ساختمان قدیمی وجود دارد که خرده فروشان به دنبال آنها هستند. من همچنین به بازار خیابان دوور رفته و (تقریبا) خرید کرده ام. به یک ساختمان قدیمی بانک منتقل شده است و با تخیل از ویژگی های تاریخی استفاده می کند تا گران ترین لباس هایی را که تا به حال دیده اید بفروشد. این ایده که شما فقط می توانید در یک ساختمان مدرن لباس بفروشید، آب نمی خورد.

در عوض، محتمل ترین نتیجه ادامه بدتر شدن پیشنهاد خرده فروشی و محیط این بخش از خیابان آکسفورد و کاهش بیشتر خیابان آکسفورد به عنوان یک مقصد خرده فروشی خواهد بود. بر این اساس، بر اساس هر مبنایی به این نتیجه می‌رسم که مجوز برنامه‌ریزی باید بر اساس مصوبه سازمان برنامه‌ریزی محلی صادر شود.

ما قاطعانه معتقدیم که مزایای سرمایه گذاری و بازسازی ایجاد شده توسط پیشنهادات باید توسط بازرس و اداره ارتقاء سطح، مسکن و جوامع حمایت شود. پشتیبانی ما از این برنامه عمدتاً مبتنی بر مزایا و پیامدهای گسترده‌تری است که این توسعه جدید برای خیابان آکسفورد و وست اند به ارمغان می‌آورد.

خیابان آکسفورد یکی از شناخته‌شده‌ترین خیابان‌های خرید مقصد بریتانیا است، زیرا بیش از یک قرن است که در قلب فرهنگ خرید ما قرار داشته است. رشته‌ای از ساختمان‌های زیبا در طول آن از طاق مرمر تا جاده تاتنهام کورت امتداد دارد. برخی از اینها از نظر معماری پرشور هستند، برخی دیگر متواضع‌تر، اما در کنار هم به احساس عظمت و اعتبار کمک می‌کنند، و ساختمان M&S دهه 1920 – فروشگاه گل سرسبد شرکت برای بیش از 90 سال – سهم قابل توجهی در شخصیت و تاریخ این بخش دارد. خیابان آکسفورد

ما به عنوان معمار آموزش دیده‌ایم که از مشتری خود کوتاه بیاوریم و بهترین پاسخ طراحی را داشته باشیم. خلاصه در اینجا به وضوح برای به حداکثر رساندن پتانسیل سایت بود و معماران خلاصه خود را به خوبی انجام دادند – ایجاد ساختمانی که کربن عملیاتی را به حداقل می رساند که 5-8 سال پیش خوب در نظر گرفته می شد.

با این حال، اکنون که تأثیر کربن تجسم یافته را درک کرده ایم، واقعاً اینطور نیست – به خصوص ساختن دو زیرزمین اضافی! آنها از نظر کربن تجسم یافته بدترین هستند.

M&S می تواند نمونه ای پیشگام برای پیروی دیگران باشد. هنوز برای تغییر مسیر دیر نیست

منبع: Pilbrow & Partners، Justin Piperger Photography و Wadsworth3D

گریف ریس جونز، رئیس انجمن ویکتوریا و مجری تلویزیون (برای SAVE)

[There is] پلان B در خیابان آکسفورد 458 نیز وجود ندارد. M&S و تیم آنها در چهار سال گذشته خستگی ناپذیر و بدون سازش کار کرده اند تا پاسخی مثال زدنی به یک سایت نمونه ارائه دهند. ساختمان پیشنهادی بالاترین استانداردهای پایداری و رفاه را با عملکردی که آن را در 1 درصد پیشرفت‌های جدید بریتانیا قرار می‌دهد، برآورده می‌کند. معماری آن از مواد طبیعی بادوام، مستحکم و زیبا، به نمایش گذاشتن مهارت و جزئیات ظریف، پاسخ مناسبی به بافت تاریخی آن، از جمله جواهر خیابان آکسفورد، سلفریج، خواهد داد.

M&S دارای سابقه ای در زمینه کیفیت و خدمات است که با تعهد عمومی و کامل به پایداری همراه است. آنها در مسیر رسیدن به صفر خالص در تمام فعالیت های مستقیم خود تا سال 2035 هستند (و برای کل زنجیره تامین آنها برای رسیدن به صفر خالص تا سال 2040). از نظر آنها، هیچ طرح B وجود ندارد.

من رد طولانی و طاقت فرسا استفاده مجدد M&S را زیر سوال می برم. من آنجا بوده‌ام و از آنجا خرید کرده‌ام و به این فکر می‌کنم که M&S در مقایسه با امکاناتی که یک ساختمان قدیمی ارائه می‌دهد، از فضا به روشی بسیار تخیلی استفاده نمی‌کند. نمی‌دانم که آیا «نامناسب بودن» بیشتر به میل به ایجاد یک فضای طبقه و دفاتر بزرگ‌تر مربوط می‌شود؟

توسعه پیشنهادی به دنبال جایگزینی سه ساختمان به هم پیوسته با سن و طراحی متفاوت است که فاقد هرگونه ویژگی قابل توجه معماری واقعی هستند. این یک ساختمان مناسب، بهترین در کلاس و بسیار پایدار با ترکیبی از فضای خرده فروشی و اداری ایجاد می کند که کاملاً با نیازهای West End هماهنگ است. با بیش از 1000 متر مربع قلمرو عمومی، فضای عمومی جدیدی ایجاد می کند و به محیطی دلپذیرتر کمک می کند.

نمای ورودی اصلی M&S در خیابان آکسفورد و تجسم (سمت راست) ورودی پیشنهادی تغییر مکان Pilbrow & Partners

سفری بوده که به تنهایی انجام نشده است. پیشنهادات ما از طریق همکاری شدید و درگیر با افسران وست مینستر و GLA شکل گرفته است. از طریق بیش از 50 جلسه، کارگاه و رویدادهای مشاوره عمومی با ذینفعان مختلف، طرح مورد بحث، اصلاح و تقویت قرار گرفته است. حمایتی که هم از سوی مقامات محلی ما و هم از سوی شهردار لندن به دست آورده است گواهی بر ارزش این فرآیند است.