“چگونه حرفه خود را فعالانه تر مدیریت کنم؟”

آخرین – اما شاید قوی ترین عامل – این است که چه کسی را می شناسید و شبکه سازی. این راه مطمئنی برای کمک به شما است.

حداقل یک بار در سال یک روز یا آخر هفته را در نظر بگیرید و زمانی را برنامه ریزی کنید تا واقعاً روی آنچه از شغل خود می خواهید تمرکز کنید. برای بسیاری، زمان عالی برای انجام این کار در پایان دسامبر است، زیرا به نظر می رسد این زمان طبیعی برای تأمل باشد. در این بررسی، زمانی را به فکر کردن در مورد وضعیت فعلی خود اختصاص دهید. آیا از حرفه خود تا کنون راضی هستید؟ چه کاری می توانستید بهتر یا متفاوت انجام دهید؟ چه چیزی را می توانید در آینده تغییر دهید؟

برنامه ریزی شغلی کاری نیست که یک بار انجام دهید و سپس فراموش کنید. موفقیت در یک چشم انداز کاری دائما در حال تغییر نیاز به تفکر دارد. در مورد خود به عنوان یک کسب و کار با محصولی برای فروش فکر کنید و یک استراتژی برای بازاریابی ارزش خود در محل کار ایجاد کنید.

بخش بزرگ دیگری از برنامه ریزی شغلی این است که این اهداف را به طور منظم بررسی و تنظیم کنید – و پس از دستیابی به اهداف قبلی خود، اهداف جدیدی را ایجاد کنید. بنابراین، هر بار که برای یک جلسه برنامه ریزی شغلی می نشینید، این لیست را بشکنید و آن را مرور کنید.

بسیاری از ما رکوردی از دستاوردها در محل کار خود نگه نمی داریم. با این حال، این نه تنها برای ساختن CV شما مفید است، بلکه برای برنامه ریزی شغلی نیز مفید است. همچنین در مورد مهارت هایی که برای پیشرفت خود نیاز دارید تحقیق کنید.

متیو ترنر مربی AJ یک معمار و مشاور شغلی است که مشاور ساختمان در معماری را اداره می کند. با اطمینان به او ایمیل بزنید [email protected]



منبع

امیدواریم که هنوز از بسیاری از فعالیت های کاری خود لذت می برید، اما اگر اینطور نیست، ممکن است زمان آن رسیده باشد که مسیر جدیدی را در نظر بگیرید. همچنین مهم است که هدف از کار را در سطح احساسی جذاب تشخیص دهید. واقعاً چه چیزی از کار نیاز دارید؟ برای ایجاد یک تفاوت؟ مستقل شدن مالی؟

یکی از مهم‌ترین گام‌ها در برنامه‌ریزی برای آینده شغلی‌تان این است که آماده باشید تا زمانی که فرصت‌ها به وجود می‌آیند، جهش کنید. صرف نظر از سطح شغلی شما، داشتن یک CV قانع کننده و یک نمونه کار برنده و همچنین به روز نگه داشتن آنها به طور منظم بسیار مهم است.

به سختی به آنچه لذت بخش، دشوار است و آنچه از کار نیاز دارید و می خواهید نگاه کنید. وقتی خودتان و آنچه را که واقعاً می خواهید درک کنید، ایجاد برنامه ای که متناسب با اهداف و سبک زندگی شما باشد، بسیار آسان تر می شود. فراموش نکنید: دوست داشتن ها و دوست نداشتن های ما در طول زمان تغییر می کند. فهرستی از آنچه در شغل خود دوست دارید و دوست ندارید تهیه کنید.

هرگز فرصتی برای یادگیری و رشد به عنوان یک کارمند و یک فرد از دست ندهید. اگر کار شما فرصت های توسعه حرفه ای را ارائه می دهد، از آنها استفاده کنید. این پول رایگان است و می تواند در رسیدن به اهدافتان ارزشمند باشد.

اگر هدف شما ایجاد تخصص در بخش مسکن است، برای مثال، چه تجربه و مهارت هایی را باید در سال آینده یا در پنج سال آینده به دست آورید تا برای نوع نقش های مورد علاقه خود واجد شرایط شوید؟ خاص باشید. احتمالاً در مورد اهداف SMART (مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان) می دانید. لیست خود را بنویسید و لیست را با کسی به اشتراک بگذارید. این به شما کمک می کند تا حس مسئولیت پذیری را ایجاد کنید.

خیلی خوب است که می خواهید عمداً حرفه خود را هدایت کنید، اما در عین حال پذیرای زندگی باشید که با ماجراهای جدید شما را غافلگیر کند، حتی اگر دقیقاً با مقصدی که در ذهن داشتید مطابقت نداشته باشد.

من می خواهم حرفه ام را فعالانه تر مدیریت کنم. چگونه در این مورد اقدام کنم؟