“چگونه در معماری پایدار شغلی ایجاد کنم؟”

شما باید در سال‌های گذشته زیر یک صخره بسیار بزرگ بوده باشید تا ندانید که پایداری در محیط‌های ساخته شده و در نتیجه معماری به عنوان محور اصلی و مرکز نگرانی مطرح شده است.

به عنوان یک کل، بخش ساخت و ساز تأثیر زیادی بر بحران آب و هوا دارد و حوزه فعالیت های انسانی با بیشترین پتانسیل برای ایجاد تفاوت است، خواه از طریق استفاده مجدد، انتخاب مواد یا نحوه برنامه ریزی کارها باشد.

به هر سمتی که بروید، باید ارزش انجام برخی کارهای داوطلبانه را نیز در نظر بگیرید، شاید در عصرها، نه تنها برای کمک به اقدامات اقلیمی، بلکه برای یادگیری در حین انجام این کار. سازمان هایی مانند شبکه اقدام معماران در زمینه آب و هوا (ACAN) و ابتکار تحول انرژی لندن (LETI) نقش بزرگی در چرخش تانکر محیط زیست ساخته شده ایفا می کنند.

من بیش از هر چیز به دنبال این هستم که معماری را پایدار کنم. گزینه های شغلی من چیست؟

از نظر توسعه مهارت های مورد نیاز، ممکن است مطالعه بیشتر را به عنوان مسیری به سمت انواع تخصصی تر معماری در نظر بگیرید. آموزش Passivhaus یک نمونه است اما دوره های زیادی در آنجا وجود دارد. پیشنهاد من این است که مطمئن شوید هر دوره ای که در نظر می گیرید واقعاً برای حرفه شما مفید است. بسیاری از دوره ها برای تمرکز بر زمینه هایی طراحی شده اند که دانش آموزان را جذب می کنند، نه الزامات کسانی که جذب می کنند.

در در نظر گرفتن هدف شغلی خود از نظر استراتژیک، ممکن است لازم باشد به دنبال فرصت‌ها بیشتر از معماری باشید. مشاغل در حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی (ESG) به طور تصاعدی در حال افزایش است، اما در نهایت کلید موفقیت در چنین نقش هایی احتمالاً یا از نظر مدیریتی متخصص (تأثیرگذاری بر دیگران برای انجام کارها) یا از نظر فنی متخصص (بنابراین ارائه یک حوزه خاص از دانش است که مردم پرداخت می کنند). نقش‌های مدیر پایداری در شرکت‌های چند رشته‌ای، مهندسی، طراحی یا شرکت‌های ساخت‌وساز که در مقیاس‌های مختلف فعالیت می‌کنند، فراوان است. مجموعه مهارت در اینجا احتمالاً مربوط به مدیریت تغییر، دانش فرآیند ساخت و ساز و تخصص مدیریتی است.

راه دیگر این است که از نظر فنی متخصص شوید. نقش‌هایی در ارزیابی طراحی محیطی، و در مشاوره، دولت مرکزی و محلی، انجمن‌های مسکن و شرکت‌های تولیدی وجود دارد. در هر دو مسیر، متأسفانه شستشوی سبز بسیار زیاد است و بخشی از آنچه باید در نظر بگیرید این است که سازمانی که می‌خواهید برای آن کار کنید تا چه اندازه در مورد تغییرات دگرگون‌کننده است.

پیشینه افرادی که نقش های واقعی شما را از طریق تحقیقات لینکدین به دست می آورند را مشخص کنید. به مهارت ها و آموزش های آنها نگاه کنید. از تماس گرفتن با آنها نترسید. ممکن است متوجه شوید که آنها نیز مسیر جالبی برای رسیدن به جایی که هستند و سابقه کاری متنوعی داشته اند. بدون شک برخی با پیشینه معماری وجود خواهند داشت، اما به احتمال زیاد با تجربه بیشتر در جاهای دیگر غنی شده اند.

اما در مورد اینکه شخصاً به طور ذاتی بخشی از گام-تغییر مورد نیاز باشیم، چطور؟ مسئله برای معماران شاید کمتر اعتقاد به علت باشد، اما این که بسیاری از تأثیرات توسط نقش های اطراف ما و همچنین توسط ما به دست می آید.

متیو ترنر مربی AJ یک معمار و مشاور شغلی است که مشاور ساختمان در معماری را اداره می کند. با اطمینان به او ایمیل بزنید [email protected]



منبع