کارشناس معماری خودرو از پیشنهاد کم کربن برای نجات پارک خودروی Brutalist حمایت می کند


گروه میراث در تلاشی برای نجات آن از تخریب، درخواست فهرستی برای سازه‌ی بروتالیستی نمادین به انگلستان تاریخی ارائه کرده است.. این ساختمان دارای شش عرشه پارکینگ برای 550 خودرو و همچنین اولین رمپ پارکینگ مارپیچ پیوسته در بریتانیا است.

این حرکت برای توسعه دهنده Student Roost، که می خواهد سایت 3000 متر مربعی را به یک بلوک خوابگاه دانشجویی 21 طبقه تبدیل کند، خاری در چشم است، طراحی شده توسط بر پایه بریستول معماران فرانسوی الک

اما جان مینیس، نویسنده مشترک Carscapes – The Motor Car, Architecture and Landscape در انگلستان، فکر می‌کند جایگزین «جذاب‌کننده» انجمن قرن بیستم می‌تواند بریستول را دوباره تقویت کند.

مینیس به AJ گفت: ‘برای جلوگیری از [cities] از پوسیدگی، باید به مردم دلیلی برای ورود به آنها بدهید. مشکل ماشین‌ها این است: ما آن‌ها را دوست نداریم، اما روشی که در 70 سال اخیر شهرها و شهرک‌هایمان را توسعه داده‌ایم به این معنی است که بدون آنها کار برای ما بسیار بسیار دشوار است.

اون [Rupert Street] می تواند همانطور که جامعه C20 پیشنهاد می کند مورد استفاده قرار گیرد – تغییر ساختاری که بسیار با عصر مصرف انرژی گذشته شناسایی شده است – ایده بسیار جالبی است.

منبع: مکان خود را بشناسید بریستول

ارتفاع پارکینگ خیابان روپرت از برنامه برنامه ریزی سال 1959

کوکو ویتاکر، کارشناس ارشد جامعه قرن بیستم هشدار داد که تخریب پارکینگ خودروی «بیان، اسکلتی» دهه 1950، طراحی شده توسط معمار R Jelinek-Karl و مهندسان GC Mander & Partners، هزینه کربن قابل توجهی را به همراه خواهد داشت که با آن قابل مقایسه است 11400 تن CO2 برای بازسازی اتاق های مجمع دربی دهه 1970 مورد نیاز بود.

او گفت: “تخریب ساختمانی که هنوز در حال استفاده است و همچنان آینده ای پایدار به عنوان پارکینگ دارد، بیهوده است.”

مارک آزبورن، مدیر Alec French Architects، اصرار دارد که این پیشنهادات «دارایی برای جامعه محلی» خواهد بود و «خانه‌های پایدار برای مردم در مرکز شهر ایجاد می‌کند، قلمرو عمومی را در خیابان روپرت و لوینز مید بهبود می‌بخشد، و فضای سبز با کیفیتی را برای ساکنین فراهم می کند.

وی افزود: ترسیم مفهوم بیزانسی بریستول به یک محیط معاصر، ساختمان را در تاریخ محلی آن جاسازی می کند تا نمای متنی تری در سطح خیابان و از دور ایجاد کند.

UWE دیوید لندی، مدرس ارشد معماری، به این ساختمان اشاره کرد “کیفیت تاریخی”، گفت: “قطعاً از دست دادن آن هدر خواهد بود، [but] هزینه و فایده باید به طور خاص ارزیابی شود. هزینه کربن تنها جنبه ای نیست که باید در مورد سرنوشت یک ساختمان در نظر گرفت.

با توجه به وب سایت مشاوره برای توسعه پیشنهادی، درخواست برنامه ریزی برای شورای شهر بریستول به زودی قرار است.



منبع