کارفرمایان واقعاً در مصاحبه به دنبال چه چیزی هستند؟


من به‌تازگی یک دور مصاحبه‌ها را برای تمرین‌های بزرگ پشت سر گذاشته‌ام، و نمی‌توانم فکر کنم چیزی وجود دارد که درباره نحوه کارکرد آن و نحوه پاسخ دادن به سؤالات نمی‌دانم. من کار پیدا کردم، اما با گذراندن این روند، خوب است که بدانم از آن طرف میز چگونه است.

به عنوان یک نامزد، مصاحبه اغلب مانند یک هنر تاریک به نظر می رسد. آنها واقعاً در مورد اینکه چقدر خوب کار کردید چه فکر می کنند؟ یک چیز مهم که باید بدانید: مصاحبه کنندگان از پاسخ ندادن افراد به سوالاتشان ناامید می شوند.

سوالات مصاحبه شغلی با زیرمتن و انتظارات ساکت همراه است.

سؤال مصاحبه «درباره خودت به ما بگو» واقعاً یک سؤال شایستگی، تعهد و سازگاری است.

“درباره زمانی برایمان بگویید که …؟” واقعاً یک سؤال شایستگی این است که “آیا قبلاً کار مشابهی انجام داده اید؟” و ‘سر خوبی روی شانه هایت داری؟’

و کلاسیک “آیا سوالی از من دارید؟” واقعاً یک سؤال تعهدی است که “آیا به اندازه کافی به ما اهمیت می دهید که به اندازه کافی تحقیق کنید تا سوالی را بپرسید که نمی توانستید پاسخ آن را در گوگل پیدا کنید؟”

برای اینکه کاندیدای قوی تری باشید، همچنین خوب است که پاسخ ها را متناسب با نقش هر فردی که با او مصاحبه می کنید، تنظیم کنید. روشی که شما به سوال یک همکار پاسخ می دهید کمی متفاوت از چیزی است که به عنوان مثال به یک مدیر می گویید. همسال می خواهد بپرسد: “آیا او می تواند کار خود را انجام دهد؟ آیا او می تواند تیم را نگه دارد؟ آیا او در همکاری خوب است؟ چیزی که مدیر می خواهد بداند این است: “آیا او می تواند کار خود را بدون نظارت زیاد من انجام دهد؟” آیا می توانم به او برای تصمیم گیری های سخت اعتماد کنم؟ چه سطحی از حمایت باید به او ارائه کنم؟

مصاحبه‌کنندگان از شما انتظار دارند که بتوانید به طور مختصر آن‌ها را در طول حرفه‌تان راهنمایی کنید. از آنجایی که بیشتر مصاحبه‌ها 30 دقیقه هستند، اگر تمرین نکنید، این اشتباه را مرتکب خواهید شد که زمان زیادی را برای سؤالات ابتدایی مانند «درباره خودتان بگویید» صرف می‌کنید و زمان کافی برای پاسخگویی کامل به سؤالات دیگر باقی نمی‌گذارید.

متیو ترنر مربی AJ یک معمار و مشاور شغلی است که مشاور ساختمان در معماری را اداره می کند. با اطمینان به او ایمیل بزنید [email protected]



منبع