کارمندان معماری اتمیک برای اعتصاب رای گیری می کنند


کارمندان در مطب کوچک مستقر در شرق لندن، اعضای اتحادیه معماری UVW-SAW، در پی اختلاف طولانی مدت بر سر حقوق، ساعات کاری و انعطاف پذیری، این اقدام را آغاز کردند.

کارکنان اتومیک در بیانیه‌ای مشترک گفتند که اعتصاب برنامه‌ریزی‌شده «آخرین راه‌حل» است و پس از آن که تمرین به طور مداوم نگرانی‌هایشان را «رد و نادیده گرفت» این اقدام را آغاز کردند.

آنها گفتند: “ما انتظار داشتیم برای بهبود شرایط در تمرین همکاری کنیم، اما در عوض ماه ها وعده های پوچ و پیشرفت صفر داشته ایم.” همه ما چندین سال در اتومیک کار کرده‌ایم، اما این وفاداری با بهبود معنی‌دار دستمزد یا شرایط کاری متقابل نبوده است.

اتحادیه کارگری UVW-SAW رای اعتصاب را “تاریخی” توصیف کرد. این سازمان می‌گوید که اعضای بسیاری از فعالیت‌ها با جدیت به اقدامات صنعتی نگاه می‌کنند، زیرا بحران هزینه‌های زندگی توسط دستمزدهای طولانی مدت این بخش تشدید شده است.

همه هشت نفر از کارکنان این مطب در حال حاضر در حال تعدیل هستند، و مدیران پس از اعلام اختلاف رسمی اتحادیه، مشاوره را اعلام کردند.

اختلاف نظر در مورد دستمزد ناشی از بررسی‌های سالانه کارکنان در ماه ژوئن بود که در آن به کارمندان حداقل 4 درصد افزایش حقوق و پاداش‌های یکباره 3 درصد داده شد.

در زمانی که کارکنان پیشنهاد متقابل ارائه کردند، خواستار افزایش دستمزد 10 درصدی بودند که در آن زمان مطابق با تورم یا افزایش 7 درصدی با مدل تقسیم سود مورد مذاکره بود.

به گفته UVW-SAW، این مورد نادیده گرفته شد. سپس مدیریت در اوایل سال جاری با کارگران ملاقات کرد اما “از مذاکره امتناع کرد” و باعث شد کارمندان به مدیران اطلاع دهند که در حال وارد شدن به اختلاف هستند.

اتحادیه مدعی شد که پاسخ اتومیک به راه انداختن یک مشاوره برای تعدیل نیرو بوده است که “به احتمال زیاد منجر به اخراج خواهد شد”. با این حال، این رویه می‌گوید این تعدیل‌ها جداگانه بوده و به اعتصاب پیشنهادی مرتبط نیستند.

کارکنان اتومیک اکنون خواهان افزایش 10 درصدی حقوق، کاهش ساعات کاری از 9-6 به 9-5 و ترتیبات کاری انعطاف پذیر با دو روز کار از راه دور در هفته هستند.

آنها همچنین خواهان آموزش پولی هستند، زیرا در حال حاضر CPD باید در زمان استراحت ناهار بدون حقوق و همچنین به رسمیت شناختن اتحادیه کارگری گرفته شود.

مایک اودس، مدیر اتومیک، گفت که افزایش حقوق در ماه ژوئن «حداکثر پیشنهادی» است که می‌توان ارائه کرد، و توصیه‌های مستقلی در مورد بهترین روش ارائه آن در «بحران هزینه فعلی زندگی» صورت گرفته است.

او گفت که افزایش 7 درصدی حقوق به همراه یک پاداش فوری 3 درصدی توصیه می‌شود، زیرا «احساس می‌شد که در آن زمان نتیجه بهتری برای همه به همراه داشت».

اودس به AJ گفت که این افزایش دستمزد در سراسر هیئت مدیره یکسان نبود و یکی از کارکنان به خاطر نقش خود در این عمل 13.5 درصد افزایش دستمزد به اضافه 3 درصد پاداش دریافت کرد و مدیران سهام افزایش حقوق دریافت نکردند. .

وی افزود: ما همیشه علاوه بر حقوق، شهریه دوره سوم را به طور کامل پرداخت می کنیم و حمایت های سخاوتمندانه و مرخصی تحصیلی را ارائه می دهیم. علاوه بر حقوق، سه نفر از UVW اعضا در سه سال گذشته از این امر بهره برده اند.’

جیک آرنفیلد، نماینده UVW-SAW گفت: «آنچه از اعضای خود می شنویم این است که بیشتر کارگران افزایش دستمزد مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند. در بخشی که حداقل 20 سال دستمزد راکد داشته است، بحران هزینه های زندگی تشدید می شود – به ویژه برای کسانی که در سطح پایین تر از مقیاس دستمزد قرار دارند.

گروه های متعددی از کارگران معماری به طور جدی به اقدامات صنعتی به عنوان یکی از راه های حل این مشکل نگاه می کنند. اگر حتی یک اعتصاب اتفاق بیفتد، می تواند موجی از اعتصابات در معماری را در پاییز و زمستان امسال ایجاد کند.

پتروس الیا، دبیر کل UVW افزود: ما معتقدیم که اعضای ما در اتومیک اولین گروه معماران بخش خصوصی هستند که برای اعتصاب رای می دهند، بنابراین اگر این اعتصاب ادامه یابد، ابتدا یک صنعت خواهد بود و همه معماران و اعضای جنبش باید از آن حمایت کنند.

من از روسای اتمیک می‌خواهم که با ما مذاکره کنند و از آنچه که می‌تواند از نظر عملیاتی و اعتباری فوق‌العاده به اعتصاب آسیب‌رسان تبدیل شود که حمایت کامل اتحادیه ما را دریافت می‌کند، اجتناب کنند. انتخاب باشماست.’

به گفته UVW-SAW، رای اعتصاب به دنبال سال ها ناامیدی فزاینده بر سر مسائلی مانند اضافه کاری بدون حقوق و انعطاف پذیری در شیوه های معماری بریتانیا است.

بخش کارگران معماری که در اتحادیه صداهای جهانی (UVW) مستقر در لندن قرار دارد، در سال 2019 برای مبارزه با آنچه «صنعت در بحران» نامیده می‌شود، راه‌اندازی شد.

معماری اتومیک، یک دفتر منشور RIBA که دفتری نیز در قزاقستان دارد، پس از پنج سال وقفه توسط مایک اودس و درک جان دریپر در سال 2013 دوباره شکل گرفت. کارهای تکمیل شده اخیر شامل توسعه 3.2 میلیون پوندی مدرسه هالند پارک در غرب لندن است.



منبع