کارور هاگارد فضای عمومی جدیدی را با کیوسک‌هایی برای شورای هارو تکمیل می‌کند

تکمیل سپتامبر 2022
معمار کارور هاگارد
مشتری شورای هارو
هزینه ساخت فاش نشده
طراح گرافیک هدف
مهندس راهنمایی و رانندگی اسکات وایت و هوکینز
مهندس سازه مهندسان بلندقد
پیمانکار (ساختمان) گروه هالو
پیمانکار (حوزه عمومی) جی بی رینی



منبع

ما محاسبه کردیم که راه حل اتخاذ شده حدود 35 درصد صرفه جویی در کربن تجسم یافته (A1-A3) ارائه می دهد. ما امیدوار بودیم که رقم کلی کمتری برای کربن تجسم یافته به دست آوریم، و مشکوک بودیم که رقم محاسبه شده ممکن است به طور مصنوعی بالا باشد، زیرا اطلاعات ثابتی در مورد ضرایب کربن برای انواع مختلف فولاد و به ویژه برای فولاد گالوانیزه وجود ندارد. ما در حال بررسی این موضوع برای پروژه‌های آینده هستیم و اکنون، بیش از 3 سال بعد، جایگزین‌های چوب یا در صورت لزوم ابزار جایگزین برای محافظت از فولاد در برابر خوردگی را بررسی خواهیم کرد.

با نزدیک شدن به Greenhill Place از جاده ایستگاه، بازدیدکننده با مجموعه ای از قطعات معماری که یادآور فضای بزرگ مدنی است، استقبال می کند. کف ترازو مکانی را برای غرفه میوه و سبزیجات فراهم می کند، در حالی که سایبان بیرون زده به عنوان دروازه ای با تابلوهای بزرگ عمل می کند.

ما در سال 2019 مأمور شدیم تا یک استراتژی ساختاری برای ساختمان کیوسک و پایه‌ها ایجاد کنیم. قرار بود فونداسیون ها توسط تیم راهداری شورا و پیمانکار مدت دار ساخته شود، در حالی که ساختمان کیوسک به عنوان قرارداد طراحی و ساخت به پیمانکاران متخصص مختلف مناقصه می شد. این ساختمان به گونه ای طراحی شده است که از یک شبکه برنامه ریزی ساده و دقیق 1 متری پیروی کند، با یک ساختار طبقه برجسته که توسط تغییر سطح در سایت پنهان شده است. ما پارامترهای طراحی را بر اساس یک قاب فضایی سبک تنظیم می کنیم و به پیمانکاران کیوسک اجازه می دهیم رویکرد اختصاصی خود را به سازه پیشنهاد دهند.

دیدگاه مشتری

این ساختمان دارای ساختار سقفی با شبکه‌ای به طول 1 متر است که با صفحه‌ای از صفحات طرح‌دار سبز پر شده و بر روی ستون‌های فولادی صلیبی قرار گرفته است و ستونی را تشکیل می‌دهد که در آن سایبان بیرون می‌آید. چارچوب و فونداسیون ها به گونه ای طراحی شده اند که در پایان عمر ساختمان قابل جداسازی و استفاده مجدد باشند.

CarverHaggard پیشنهاد کرد که کیوسک های مختلف غذا و فضاهای جانبی را در یک ساختمان واحد برای شکل دادن به فضای عمومی ترکیب کند. یک حجم میل لنگ لبه جدیدی به میدان ایجاد می کند که میزبان پنج کیوسک مواد غذایی است که با پیمانکار سفارشی تخصصی Halo Group ساخته شده است، و یک قسمت نشیمن سرپوشیده برای مشتریان، که در روز باز است و در شب در پشت کرکره های طرح دار محافظت می شود.

ما CarverHaggard را انتخاب کردیم تا طرحی را با همه ذینفعان و تیم های مختلف در شورا توسعه دهد و با بخش بزرگراه ها و پیمانکاران متخصص برای ارائه آن همکاری کند. فرآیند طراحی آنها با درگیر کردن جامعه محلی در هر مرحله، از جمله کار با دو گروه از دانشجویان در کالج هارو، هدایت شد. تعهد این تیم منجر به ایجاد یک ساختمان و فضای عمومی با طراحی متفکرانه شده است که مکانی رنگارنگ جدید برای غذا خوردن، استراحت و بازی در مرکز شهر فراهم می کند. هویت جدید آن به عنوان Greenhill Place در سنگفرش تعبیه شده است و با تابلوهای گرافیکی و آثار هنری روی ساختمان تجلیل می شود.

دیدن مکانی که زمانی آنقدر غیرجذاب و غمگین بود و هر کاری را که ما امیدوار بودیم انجام می داد بسیار عالی است – این یک فضای عمومی شلوغ با کیوسک های غذا است که به مشاغل و ساکنان محلی خدمت می کنند و یک ویترین رایگان برای هنرمندان محلی. سه روز در هفته میزبان بازاری است که یک سوم غرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار استارت‌آپ‌های محلی قرار می‌گیرد. این مکان تا کنون خود را به عنوان فضایی برای رویدادهای بزرگ و کوچک ثابت کرده است و بخش مهمی از جشن‌های محلی برای دیوالی و کریسمس خواهد بود، با همکاری Harrow BID.
شهزاد احمد، مدیر خدمات خیابان های بزرگ و پشتیبانی کسب و کار، شورای هارو

داده های پروژه

ما با استفاده از شبکه طراحی و برنامه ریزی CarverHaggard، یک رویکرد ساخت و ساز را برای ارج نهادن به طرح اصلی با استفاده از سیستم خود پیشنهاد کردیم. این شامل ساخت یک مدل سه بعدی مشترک برای ادغام تمام اجزاء مانند پرداخت و کرکره های غلتکی، و گذراندن مدتی در تحقیق و توسعه برای توسعه برخی از عناصر تخصصی، از جمله یک اتصال دهنده برای ستون های صلیبی شکل است که توسط یک سازنده مبلمان خیابانی برای مطابقت با ستون ها ارائه شده است. . CarverHaggard خوشحال بود که قاب ساختاری در زیر تخت نمایان می شود و از طریق پانل های سقفی سوراخ دار در سایبان و ناهارخوری دیده می شود. برای فاسیا با الگوی برجسته گرافیکی آن، که در ابتدا به عنوان آلومینیوم با پوشش پودری مشخص شده بود، ما با تامین کنندگان خود یک طرح جایگزین برای استفاده از ام دی اف جدید فوق العاده بادوام Tricoya با پوشش اسپری ایجاد کردیم.

کارور هاگارد با طراح گرافیک Objectif روی الگو و طرح رنگی کار کرد که تاریخ این مکان را به عنوان یک دهکده روستایی و حومه مترولند به یاد می آورد و به نماهای تزئینی کاخ های تصویری بین جنگ های نزدیک اشاره می کند. شکل‌های «چمن‌زارهای تداعی‌کننده» روی فریز و کرکره‌هایی که کیوسک‌ها را در شب محصور می‌کنند، و همچنین کف ترازو که به عنوان تشک خوش‌آمدگویی عمل می‌کند، اعمال شده‌اند.

سازه و تکمیل همه در خارج از محل به عنوان قاب مدولار و عناصر پانل پیش ساخته بودند که به ما امکان می داد سریع و کارآمد کار کنیم و برنامه پروژه را با کمتر از دو ماه در محل انجام دهیم. این یک همکاری قوی بود و کل تیم درگیر به این تبدیل پارک ماشین قدیمی به چیزی بسیار متمرکز بر جامعه بسیار افتخار می کنند.
سام متیوز، گروه هالو

یک فضای نمایش هنری، که توسط مرکز هنر هارو اداره می‌شود، دارای یک ویترین مغازه بزرگ رو به مسیر پیاده‌رو و خیابان اصلی است.

این سایت در یک مسیر عابر پیاده شلوغ بین مرکز شهر هارو و مناطق مسکونی بیرونی واقع شده است. یک بن بست، تحت تسلط یک پارکینگ بود و توسط ساختمان های فرسوده و محوطه های خدماتی محصور شده بود. دو ساختمان مسکونی بلندمرتبه در سایت های اطراف پیشنهاد شد تا 500 خانه جدید با مشاغل مختلط فراهم کند.

گروه Halo پروژه را از طریق یک مناقصه آزاد با شورای هارو، که به دنبال یک پیمانکار متخصص با تجربه در ساخت کیوسک های سفارشی بود، برنده شد. به عنوان بخشی از ارسال، ما باید نشان می‌دادیم که تیم ما می‌تواند طراحی فنی را به طور مشترک بر اساس هدف طراحی و برنامه‌ریزی برنامه‌ریزی کند. ما توانستیم این کار را با پیشنهاد سیستم فولادی مدولار منحصربه‌فرد خود به عنوان چارچوب، و تأمل در درس‌های آموخته‌شده در طول طراحی و ساخت کیوسک‌های جدید بازار مواد غذایی در بازار کمدن چند سال قبل انجام دهیم.

در مرکز فضای بیرونی یک بازی دایره‌ای و محل نشستن پوشیده از مالچ لاستیکی قرمز وجود دارد که یک نصب SUD شامل درختی است که قبلاً قبل از پروژه در محل پارک خودرو رشد کرده بود. سازه بازی فولادی طرح ساختمان را بازتاب می دهد و کنده های شش ضلعی به صورت خوشه ای مرتب شده اند و یک دنباله را تشکیل می دهند.

خلاصه ما برای «میدان جدید برای هارو» بود تا فرصت‌های جدید مرکز شهر را برای بخش تجارت مواد غذایی در حال ظهور هارو، ویترینی برای هنر، و یک فضای عمومی برای بازارها، رویدادها و بازی باز کند. ما می‌خواستیم برای محافظت از مشاغل موجود، ایجاد مشاغل جدید، و تکمیل توسعه جدید، تعداد قدم‌ها، زمان سکونت و هزینه‌های مرکز شهر را افزایش دهیم. این پروژه از طریق صندوق رشد خوب GLA، با کمک های مالی مربوط به بخش 106 توسط توسعه دهنده مجاور Redrow و شورای هارو، محله زیرساخت اجتماعی، تامین شد.

قلمرو عمومی از پالت آسفالت با تراشه های گرانیتی استفاده می کند که با بلوک های گرانیتی بزرگ و دایره هایی از مجموعه های گرانیتی کوچک که مجدداً از پروژه های بزرگراهی دیگر استفاده شده اند، سوراخ شده است. شبکه‌ای از نشانگرهای صلیبی شکل برنجی، مسیر دومی را در اطراف سایت ایجاد می‌کند و زمین‌هایی را برای رویدادهای بازار مشخص می‌کند.

بنابراین ما یک رویکرد با استفاده از شمع های فولادی حلزونی و شبکه ای از تیرهای فولادی گالوانیزه ایجاد کردیم. این باعث صرفه جویی در حدود 130 تن بتن در مقایسه با یک قایق می شود و در پایان عمر سازه می توان اسکلت فولادی را باز کرد، شمع ها را جدا کرد و همه آنها را می توان دوباره استفاده کرد. از آنجایی که این مزایا از نظر تدارکات و زمان در محل نیز مزایای دیگری را به همراه داشت، توسط مشتری پذیرفته شد.

در طراحی فونداسیون‌ها، ما به دنبال رویکردی با کربن کمتر بودیم که مطابق با راهنمایی‌های فعلی باشد و برای پیمانکار بزرگراه‌ها امکان ساخت وجود داشته باشد. چالش این بود که این سایت روی خاک رس لندن قرار داشت و درختان جدیدی باید در نزدیکی کاشته شوند و برخی از درختان خود بذر در زمین مجاور اخیراً برداشته شده بودند. شالوده های خاک رس لندن در مجاورت درختان می توانند تحت اکثر راهنمایی ها به پایه های بسیار عمیق منتهی شوند، اگرچه نیاز به این امر در برخی موارد قابل بحث است.

شورای هارو بودجه پروژه را در سال 2018 از صندوق رشد خوب شهردار دریافت کرد. گرین هیل وارد به عنوان یکی از محروم ترین مناطق هارو و با جمعیت رو به رشد، دسترسی ضعیفی به بازی و فضای سبز دارد. خلاصه شورا به کارور هاگارد برای «میدان جدید برای هارو» بود که پنج کیوسک برای ایجاد فرصت‌های مرکز شهر برای کسب‌وکارهای مواد غذایی، ویترینی برای هنر و فضای عمومی برای بازارها، رویدادها و بازی فراهم می‌کرد.

این برخی از چالش‌های مربوط به طراحی برای کربن کمتر در یک پروژه کوچک کم‌هزینه، با مشتری ریسک‌گریز، و مجموعه داده‌های کمتر از جامع برای کربن تجسم‌یافته را نشان می‌دهد، اما همچنین اهمیت تلاش برای کاهش را نشان می‌دهد. در انتشار کربن ارزشمند است.
Toby Maclean، بنیانگذار، TALL Engineers (اکنون در Allt Environmental)

سه درخت liquidambar رنگ‌های غنی پاییزی را ارائه می‌کنند در حالی که محیط فضا با ردیفی از درختان چنار جدید لندن و نیمکت‌های گرانیتی مشخص شده است. روشنایی و منابع تغذیه جدید برای بازارهای عمومی و رویدادها ارائه شده است.

دیدگاه مهندس سازه

تیم بزرگراه‌ها برای پایه‌های بتنی که می‌توانستند توسط پیمانکار موقتشان نصب شوند، ترجیح داشتند. هنگامی که ما به این موضوع نگاه کردیم، گزینه‌های بتنی معمولی یا ساخت پایه‌های نواری با عمق حداقل 2.5 متر بود، یا یک قایق بتن مسلح به ضخامت 300 میلی‌متر با دیوار حائل برای مقابله با تغییر سطح در سایت. هر دوی این رویکردها دارای کربن تقریباً 25 تنی (A1-A3) بودند. در واقع برداشتن پایه های نواری در پایان عمرشان تقریباً غیرممکن خواهد بود و کلک به مقادیر مشابه فولاد برای تقویت کل محلول فولادی که ما در نهایت استفاده کردیم نیاز داشت. در حالی که میلگرد دارای کربن کمتری نسبت به سایر انواع فولاد است، جداسازی آن در پایان عمر سخت تر است و بازیافت آن را بسیار سخت تر می کند.

دیدگاه پیمانکار

سیستم قاب بندی ما از پرتوهای برش لیزری سبک با مقطع I با نقاط ثابت در مراکز منظم تشکیل شده است و می توان آن را با ابزارهای دستی، بدون ماشین آلات یا داربست پیچیده در محل نصب کرد. عناصر ساختاری قابل تعویض و کاملاً قابل استفاده مجدد هستند و می توانند برای رویدادهای موقت یا سازه های دائمی استفاده شوند.

هنگامی که ما یک استراتژی طراحی را توسعه دادیم، چالش اصلی برای ما در این پروژه ایجاد یک ساختمان تمام شده و فضای عمومی بود که با بودجه کم و با وجود فرآیند تدارکات مقامات محلی که ساختمان را از آن جدا می کرد، هماهنگ به نظر برسد و احساس شود. قلمرو عمومی

با همکاری نزدیک با تیم‌های مختلف تحویل، توانستیم فضایی را برای تصمیم‌گیری هوشمندانه در طول پروژه ایجاد کنیم – به عنوان مثال موافقت کردیم که سیستم قاب فولادی مورد استفاده توسط پیمانکار کیوسک را در معرض دید قرار دهیم، و جزئیات منظره سخت را برای استفاده از موادی که در حال حاضر در حیاط بزرگراه

در حالی که بسیاری از مشخصات بسیار کم هزینه هستند، ما سرمایه گذاری را بر روی مواد سفارشی با کیفیت بالاتر در چند مکان کلیدی برای ایجاد حس کیفیت متمرکز کردیم و فرصت هایی را برای ایجاد برخی عناصر سفارشی ساده مانند ستون های صلیبی و نشانگرها یافتیم.
ویلیام هاگارد، کارگردان، کارور هاگارد

تمام مبلمان خیابانی، از جمله ستون‌های صلیبی، قفسه‌های دوچرخه، چراغ‌های خیابانی جدید و منابع تغذیه، در یک پالت رنگ مکمل از دو سایه سبز استفاده می‌شوند.

دیدگاه معمار