کارو و کانولی ولینگهام رواق داخلی را در کلیسای جامع سنت پل تکمیل کردند


رواق داخلی و سطح شیب دار پروژه ای را تکمیل می کند که قدمت آن به 20 سال قبل می رسد تا هم دسترسی مستقل بدون پله و هم آستانه استقبال به کلیسای جامع را امکان پذیر کند و در عین حال کنترل محیطی بین داخل و خارج کلیسای جامع را بهبود بخشد. دومی کمک می کند تا جاه طلبی کلیسای جامع تا سال 2030 به صفر برسد و در عین حال یک صفحه آکوستیک نیز ارائه دهد که شهر اطراف را از داخل واسطه می کند.

فاز اولیه که در سال 2021 تکمیل شد، یک ساختار رمپ را بر روی پله‌های گذر شمالی ارائه کرد. طراحی مفهومی دو رمپ سینوسی با یک راه پله مرکزی توسط مارتین استانکلیف، نقشه بردار بازنشسته پارچه، ابداع شد و توسط نقشه بردار حاضر، الیور کارو و معماری کارو توسعه داده شد.

متریال‌هایی که با دقت انتخاب شده‌اند، منعکس‌کننده بافت میراث فوق‌العاده مهم هستند، با رمپ‌هایی که با دیواره‌های سنگ پرتلند بادوام، سنگ‌فرش شده با گرانیت و با نرده‌ها و نرده‌های برنزی آلومینیومی ساخته شده‌اند.

رواق داخلی مرا به خاطر بسپار مدت کوتاهی پس از تکمیل رمپ دنبال شد و یادبود کسانی است که در نتیجه همه‌گیری کووید-19 در بریتانیا جان باخته‌اند. این طرح یک همکاری خلاقانه بین CAL و Connolly Wellingham Architects (CWA) بود.

طراحی معاصر رواق برگرفته از معماری باروک و مصالح کلیسای جامع است. این بنا توسط نازک کاری نیل برک ساخته شد و به عنوان آستانه جدیدی طراحی شد که معماری کلیسای جامع را از طریق و فراتر از آن چارچوب بندی می کند. درون یک قطعه متن از هنرمند شارلوت هاوارث دور قرنیز داخلی می دود.

بودجه پروژه تا حد زیادی از کمک های مالی، از جمله 2.7 میلیون پوند جمع آوری شده با مشارکت این پروژه تامین شد ایمیل روزانه.

دیدگاه های معمار

طراحی نهایی رمپ دارای سابقه طولانی است. ما مفهومی را توسعه داده و تکمیل کرده‌ایم که سلف من به‌عنوان نقشه‌بردار، مارتین استانکلیف، از آن سرچشمه گرفت. کلیسای جامع قبل از انتخاب این راه حل فوق العاده و لذت بخش، طرح های بسیاری را آزمایش کرد. این رمپ دائمی در سنگ پورتلند افزودنی مناسب برای کلیسای جامع، یکی از نمادین ترین و با ارزش ترین ساختمان ها در لندن و جهان فراتر از آن است.

این نشان می‌دهد که حتی با ارزش‌ترین ساختمان‌های فهرست شده درجه یک، مانند سنت پل، با مراقبت صحیح و با حمایت همه کسانی که در سیستم رضایت‌نامه هستند، قابل دسترسی هستند. تیم طراحی من و پیمانکاران بر روی تمام جزئیات با سخت کوش ترین و دقیق ترین دقت کار کرده اند. ما به صنعتگرانی که این چشم انداز ضروری را به وجود آورده اند بسیار افتخار می کنیم و این پروژه یک تجربه به یاد ماندنی برای همه ما بوده است.
الیور کارو، معمار و نقشه بردار بافت سنت پل

دعوت شدن توسط نقشه بردار به بافت کلیسای جامع سنت پل برای همکاری در پروژه ایوان یادبود، یک امتیاز یک عمر برای تمرین جوان ما بود. اولیور کارو و تیمش قبل از مشارکت ما عمیقاً غرق در توضیحات، الزامات فنی و امکان‌سنجی پروژه بودند.

در این زمینه، وظیفه طراحی ترکیب الزامات محیطی، صوتی، دسترسی و عملیاتی در یک ساختار فشرده واحد بود که می‌توانست به راحتی در این نفیس‌ترین تنظیمات قرار گیرد. بررسی‌های معماری در مقیاس‌های مختلف تنها نبوغ شاهکار رن را تأیید کرد. کاربرد او از زبان کلاسیک و جزئیات بی دردسر به نظر می رسد، با این حال مقیاس ها، سلسله مراتب و آستانه هایی را توصیف می کند که در منسجم ترین کل ها تنیده شده اند. هندسه ها، تناسب ها و هارمونی های ساختمان از پایه تا دمپایی تا پراستایل ثابت می ماند، در حالی که نمای ساختمان به طرز تکان دهنده ای دقیق است. این واقعاً کار یک چندتایی است.

فرم طرح بیضوی ما با قوس فراگیر هندسه رواق خارجی درگیر می شود. آوردن قوس به داخل ساختمان، سپس سفت کردن و بازگشت در گوشه‌های آن برای تشکیل جفت بازشو در هر طرف، سپس “در پشت یک جفت مجسمه یادبود در دو طرف در شمالی موجود قرار می‌گیرد”. ارتفاع جنوبی رواق یک درگاه تشریفاتی را تشکیل می دهد که به رویدادهای مدنی و شهرداری اجازه می دهد از این ورودی استفاده کنند.

در داخل، نیاز به ایوان برای تشکیل یک آستانه آکوستیک، تفکر پیرامون آسترهای داخلی را برانگیخت: چوب های فلوت دار سطح داخلی را می شکنند در حالی که مستقیماً به فلوت کلیسای جامع در اطراف درها و آستانه ها اشاره می کنند. نور طبیعی از داخل کلیسای جامع از طریق یک نما که نماهایی از گنبدها و آویزان های فراتر از آن را ارائه می دهد، به عاریت گرفته می شود: دستگاهی که مستقیماً به پراستایل بزرگ خود کلیسای جامع اشاره می کند.

جزئیات ظریف ایوان دوباره به کلیسای جامع نگاه می کند، با مهره هایی در مقیاس های اصلی و فرعی که اتصالات بین اجزای کلیدی نازک کاری را اعلام می کند، در حالی که “نگاتیو” فلوت کلاسیک کلیسا را ​​تشکیل می دهد. در تولید یک طرح، ما به دنبال درک و ارجاع به بافت کلیسای جامع به بهترین شکل ممکن بودیم. با انجام این کار، طراوت و سرزندگی معماری را در آثار رن کشف کردیم که نیازی به ارجاع مستقیم کلاسیک بیشتر نداشت. در عوض، طراحی معاصری را تشویق کرد که به دنبال تجلیل از درخشش پایدار کلیسای جامع – و رن است.

طراحی حساس، هوشمند و خلاقانه در زمینه سازه‌های موجود همچنان تمرکز تمرین ما را تشکیل می‌دهد. این شامل تخصص رو به رشد در تضمین آینده پایدار برای برخی از مهم ترین مکان های تاریخی ما می شود. این پروژه به ما فرصتی باورنکردنی برای نشان دادن اشتیاق و توانایی خود در این بخش، بخش انتخابی ما، ارائه داد. ما نمی توانیم بیشتر از این از الیور کارو و کلیسای جامع سنت پل به خاطر نشان دادن اعتماد و تشویقشان سپاسگزار باشیم.
معماران Connolly Wellingham

دیدگاه مشتری

طراحی نمادین رن از کلیسای جامع سنت پل، منظره ای آشنا در چشم انداز لندن است. طراحی کلاسیک Wren’s برای ورود به ساختمان بر روی پله‌ها از هر طرف تکیه دارد و چالش‌هایی را برای بسیاری از بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. در قرن بیست و یکم، ما به ورودی نیاز داریم که بدون توجه به نیازهای خاص، از بازدیدکنندگان، کارکنان و داوطلبان به طور مساوی استقبال کند. با همکاری نزدیک با شهر لندن، کمیسیون پارچه‌های کلیسای جامع، گروه‌های میراث و سازمان‌های دسترسی، طرحی را ایجاد کرده‌ایم که به طور یکپارچه با طرح اصلی رن مطابقت دارد، در حالی که به هر فردی اجازه می‌دهد با هر نیازی که دسترسی داشته باشد، به سنت پل خوش آمد بگوید.

یادبود آنلاین مرا به خاطر بسپار برای اولین بار در بهار 2020، در طی اولین قرنطینه ملی، به عنوان راهی برای سوگواری و به یاد آوردن عزیزانی که به دلیل همه‌گیری کووید-19 درگذشته بودند، ایجاد شد.

دیدن رواق داخلی مرا به یاد داشته باشید که در سنت پل به روی عموم باز می شود، فوق العاده دردناک است. کلیسای جامع قرن‌ها مکانی بوده است که مردم برای عزاداری وقایع مهم به آنجا آمده‌اند، و رواق داخلی مرا به خاطر بسپار، یادبود آنلاین را به مکانی فیزیکی در کلیسای جامع متصل می‌کند.

«همه مردم می توانند از طریق ورودی دسترسی برابر به سنت پل خوش آمدگویی مناسب دریافت کنند، سپس وارد مکانی آرام و متفکر شوند. ادای احترام در یادبود آنلاین را بخوانید. لحظه ای آرام را برای تأمل در مورد این ضایعه بزرگ اختصاص دهید و در صورت تمایل شمعی روشن کنید. ما از همه حامیانی که سخاوتمندانه برای تحقق این پروژه تلاش کردند بسیار سپاسگزاریم.
دیوید ایسون، رئیس سنت پل

داده های پروژه

در سایت شروع کنید ژوئن 2019 (فاز 1: رمپ)؛ نوامبر 2021 (فاز 2: ایوان)
تاریخ تکمیل می 2021 (فاز 1: رمپ)؛ مه 2022 (فاز 2: ایوان)
سطح ناخالص طبقه داخلی تقریبا 47 متر2 (فاز 2: ایوان)
سطح ناخالص کف خارجی 240 متر2 (فاز 1: سطح شیب دار)؛ 890 متر2 (فاز 1: سطح شیب دار و منظره)
فرم قرارداد یا مسیر تدارکات مناقصه رقابتی دو مرحله ای (فاز 1: سطح شیب دار)؛ مناقصه رقابتی سنتی تک مرحله ای. JCT ICD 2016 (فاز 2: ایوان)
هزینه ساخت فاش نشده
معمار معماری Caroe
معمار مفهومی معماران مارتین استانکلیف
طراحی مشارکتی معماران Connolly Wellingham
مشتری کلیسای جامع سنت پل
مهندس سازه مشارکت مورتون
مشاور M&E طراحی ENG (فاز 1: سطح شیب دار)؛ CBG (فاز 2: ایوان)
نقشه بردار کمیت هم افزایی
مشاور دسترسی DAC (بریتانیا)
مشاور منظر FFLO
مشاور محیط زیست همکاران توبیت کورتیس
هنرمند فاز 2
هنرمند حروف نویس مرا به خاطر بسپار شارلوت هاوارث، ساختن علائم
مدل سازی جریان جمعیت دینامیک جمعیت
باستان شناس باستان شناسی جان شوفیلد
مشاور طراحی ارگونومیک فاز 2 – میما
مشاور CDM مشاوره فیلیپ والر
بازرس ساختمان تایید شده Occulus/Assent Building Control
پیمانکار اصلی Stonewest Ltd (فاز 1: سطح شیب دار)؛ سر رابرت مک آلپاین (فاز 2: ایوان)
نرم افزار CAD استفاده شده است Autodesk Inventor، AutoCAD LT (فاز 1: رمپ)؛ AutoCAD LT، SketchUp (فاز 2: ایوان)



منبع