کارگر می‌گوید که مسکن شورایی کلمه کثیفی نیست

بر اساس گزارش Shelter، در انگلستان، 1.4 میلیون خانوار کمتر از سال 1980 در مسکن اجتماعی وجود دارد. برآورد می‌شود که برای دستیابی به هدف حزب کارگر در ایجاد «نسل جدید مسکن شورایی»، مقامات محلی باید تا 400000 مسکن جدید بسازند. خانه ها

اگرچه این اعداد کم است، اما به طور قابل توجهی بیشتر از سال های گذشته بود. اما در حال حاضر، طبق قوانین حق خرید، یک شورا می تواند مجبور شود هر مسکنی را که می سازد بفروشد.
ماه گذشته، AJ فاش کرد که پروژه مسکن اجتماعی برنده جایزه استرلینگ میخائیل ریچز قرار است اولین خانه خود را تحت عنوان حق خرید فروخته شود.

منبع: تیم کراکر



منبع

خیابان گلداسمیت اولین طرح مسکن شورایی بود که برنده جایزه RIBA Stirling و تنها دومین پروژه مسکن در تاریخ شد.

Goldsmith Street 5627 Tim Crocker

نماینده مجلس ویگان افزود: “ما در حال بازسازی انبار مسکن اجتماعی خود هستیم و خانه ها را به مالکیت شوراها و جوامع محلی باز می گردانیم، با مالکیت خانه برای میلیون ها نفر دیگر.”

اکنون نندی گفته است که می‌خواهد موجودی مسکن اجتماعی کشور را افزایش دهد تا از نظر تعداد، پس از خانه‌های خصوصی دوم باشد. در سال‌های اخیر، بخش خصوصی اجاره‌ای از مسکن اجتماعی پیشی گرفته است تا آن مکان را تصاحب کند.

لیزا نندی، دبیر جوامع سایه در کنفرانس سالانه حزب در لیورپول، سیاست‌هایی را برای تقویت خانه‌سازی توسط مقامات محلی تعیین کرد.

این به معنای افزایش قابل توجه در خروجی فعلی خواهد بود. در سال 2020، AJ گزارش داد که مقامات محلی در بریتانیا 4010 خانه در سال مالی 2018-19 برای خود ساخته اند و در همان دوره 12 ماهه، شوراهای انگلیسی و اسکاتلندی تنها در 4330 واحد مسکن اجتماعی ساخت و ساز را آغاز کرده اند.

در مانیفست انتخاباتی حزب کارگر در سال 2019، این حزب متعهد شد که حق خرید را لغو کند و ساخت 150000 خانه اجتماعی در سال را هدف قرار داد که دو سوم آنها توسط شوراها تحویل داده می شد.

او گفت: «مسکن شورا واژه کثیفی نیست. «بنابراین امروز، می‌توانم اعلام کنم که ما اولین دولت در یک نسل خواهیم بود که مسکن اجتماعی را به دومین دولت بزرگ از دوران تصدی بازگرداند. این شعار ما خواهد بود: مسکن شورایی، مسکن شورایی، مسکن شورایی.

درخواست آزادی اطلاعات AJ به شورای شهر نورویچ نشان داد که در حال حاضر یک فروش معلق در طرح 100 خانه ای در خیابان گلداسمیت دارد که توسط RIBA در سال 2019 به عنوان بهترین ساختمان جدید بریتانیا معرفی شد.

مسکن شورای خیابان گلداسمیت، اثر میخائیل ریچس و کتی هاولی، که برنده جایزه استرلینگ در سال 2019 شد.