کار از بین رفته به طور غیرقانونی دستمزد معمار را لنگر انداخت

مدیر سابق معماران LCE، که نخواست نامش فاش شود، ادعا کرد که مشاوران منابع انسانی این دفتر بر این عقیده بودند که هدلی با دوره مرخصی کامل او موافقت کرده است، و افزود که آنها واقعاً متعجب شده بودند که دادگاه در این مدت دریافت کرده بود. لطف هدلی

معماران LCE تنها معماری مستقر در برایتون نیست که در دو سال گذشته وارد مرحله انحلال شده است. سایرین عبارتند از معماران لیام راسل و معماری گچ.



منبع

مردم همیشه در معماری، چپ، راست و مرکز مورد آزار قرار می‌گیرند. اما مردم فقط می ترسند [from speaking out]. من واقعاً از شرکتم شوکه شدم – فکر می کنید برای یک کارمند بلندمدت وفاداری بیشتری وجود خواهد داشت.

معماران LCE طرح‌های عمده مسکن و اوقات فراغت را طراحی کردند و روی پروژه‌های بزرگ خارج از کشور از جمله یک مرکز فرهنگی در عربستان سعودی و مدلی برای حداکثر 180 مدرسه در لیبی کار کردند. این مطب در ابتدا در سال 1998 با نام Lomax Cassidy & Edwards تأسیس شد.

هدلی که نگران از دست دادن 20 درصد حقوق خود بود، با اکراه موافقت کرد تا پایان ژوئن 2020 مرخصی بگیرد، حتی اگر مدعی بود که مشغول کار است. اما او می‌گوید که با تمدید مرخصی‌اش تا آگوست موافقت نکرده است و همچنین با طرح مرخصی انعطاف‌پذیری که از سپتامبر تا نوامبر 2020 تحت آن قرار گرفته بود، موافقت نکرده است.

AJ با یکی از دستیاران و مدیر سابق معماران LCE صحبت کرد، که مدعی شد همه کارکنان در طول همه گیری 20 درصد حقوق خود را کاهش داده اند، به طوری که حدود نیمی از آنها مرخص شده اند و نیمی دیگر در هفته چهار روز کار می کنند.

یک حکم دادگاه گفت که معماران LCE «کسرهای غیرقانونی از دستمزد شاکی انجام داده اند و موظف شده اند که مبلغ ناخالص 4839.89 پوند را در رابطه با مبلغ غیرقانونی کسر شده به شاکی بپردازند» – کل مبلغی که هدلی برای آن ادعا کرد.

هدلی به AJ گفت که فرآیند دادگاه مقدار قابل توجهی از زمان و هزینه را صرف کرد و حدود دو سال طول کشید. سخت بود – و به همین دلیل است که مردم به خود زحمت نمی دهند که دنبال کنند [tribunals] خیلی اوقات، او گفت. من فقط مصمم بودم آنچه را که باید به دست بیاورم.

این شرکت به معماران LCE دستور داده است که این مبلغ را به دارن هدلی، کارفرمای سابق که 13 سال در این مطب کار کرده است، بپردازد. اما هدلی به AJ گفت مطمئن نیست که این پول را دریافت کند زیرا این روش از آگوست 2021 به صورت داوطلبانه در حال انحلال بوده است.

این تمرین در طول همه‌گیری کووید-19 با مشکل مواجه شد و با شروع اولین قرنطینه در بریتانیا، چندین کارمند در آوریل 2020 مرخصی گرفتند.

دستورالعمل دولت بیان کرد که کارمندان باید با قرار گرفتن در مرخصی – از جمله مرخصی انعطاف‌پذیر – موافقت کنند، اما افزود که این توافق نباید به صورت کتبی باشد.