کالج غرب لندن پس از اینکه انگلستان تاریخی لیست مصونیت را توصیه کرد، در معرض تخریب قرار گرفت


مالک ساختمان، کالج وست لندن، چندین سال در حال برنامه ریزی برای تخریب ساختمان کالج Hammersmith & Fulham ساخته شده در دهه 1970 بوده است، که – طبق پیشنهادات سال 2018 – با یک توسعه مختلط تحت مدیریت آموزش و پرورش با آپارتمان های خصوصی جایگزین می شود.

در سال 2019، کالج بعداً برای دریافت گواهی مصونیت از فهرست شدن در میان بحث بر سر آن برنامه‌ها درخواست داد، و اکنون توسط انگلستان تاریخی تأیید شده است.

در اطلاعیه ای که ماه گذشته (10 مارس) منتشر شد، شرکت تاریخی انگلستان گفت که سازه آجری 23000 متر مربعی در جاده گلیدون در نزدیکی ایستگاه مترو بارون کورت نمی تواند در برابر توسعه محافظت شود زیرا “نوآوری و کیفیت لازم را نشان نمی دهد”.

این کالج در سال 1980 با طراحی های باب گیلز برای شورای لندن بزرگ تکمیل شد. این بنا به عنوان الهام گرفته از معمار فنلاندی آلوار آلتو توصیف شده است.

اما Historic England گفت که در حالی که ساختمان از نظر مقیاس و استفاده از مصالح فوق‌العاده بود، تغییرات بعدی کیفیت طراحی کلی طرح را کاهش داد.

با این حال، هیچ درخواست برنامه‌ریزی برای طرح جایگزینی ارسال نشده است، و آخرین فعالیت مرتبط با برنامه‌ریزی قابل مشاهده برای عموم، درخواست ارزیابی اثرات زیست‌محیطی می 2018 برای نظر محدوده بود. کالج وست لندن گفت که وقتی AJ به آنها نزدیک شد، هیچ چیز جدیدی برای به اشتراک گذاشتن در مورد پیشنهادات ندارد.

دوکومومو، سازمانی که به مستندسازی و حفاظت از ساختمان‌ها اختصاص دارد، گفت که از تصمیم انگلستان تاریخی «متأسف» است، که به این معنی است که «تقریباً مطمئناً» سقوط خواهد کرد.

سخنگوی Dococmomo گفت: «این گروه از ساختمان‌ها بلندپروازانه‌ترین دستاورد شورای شهر لندن/بخش معماران شورای لندن بزرگ است. ‘[It was] در اواخر عمرشان تکمیل شد و شاید با سالن جشنواره (فهرست شده درجه یک) در ابتدای این دوره قابل مقایسه باشد.

آنها افزودند: «انگلیس تاریخی کیفیت معماری استثنایی و منحصر به فرد این قطعه از شهر را نادیده گرفته است، زیرا در طی چند سال نتوانسته است آن را فهرست کند.

«تخریب و جایگزینی ساختمان برای به حداکثر رساندن سود از زمینی که در آن اشغال شده است، پیشنهاد شده است، اما این نه تنها آن را به عنوان یک دارایی تاریخی از بین می برد. همچنین به میزان زیادی به CO اضافه خواهد کرد2 انتشار گازهای گلخانه ای در طول بحران آب و هوا

“ما اصرار داریم که اهمیت برجسته این طرح به رسمیت شناخته شود و توصیه های نادرست از انگلستان تاریخی توسط وزیر و ساختمان در فهرست رد شود.”

گیلز، که این ساختمان را طراحی کرده است، خود خواستار ثبت و بازسازی آن در نظرات به AJ در سال 2020 شده است.

او در آن زمان گفت: «اگر این کالج به عنوان یک مؤسسه آموزشی باقی می ماند، مطمئناً با از بین بردن آن شروع نمی کردید. شما به دنبال بازسازی آن هستید و چند معمار حساس را منصوب می کنید – زیرا 40 سال از عمر آن می گذرد، مشکلاتی در مورد عایق بندی دارد و نیاز به بازسازی کامل دارد.

کارن ردهد، مدیر اجرایی کالج غرب لندن، در سال 2020 گفت که «ساختمان موجود در آزمون زمان تاب نیاورده است، با هزینه‌های تعمیر و نگهداری که نباید برای ساختمانی با قدمت آن ضروری می‌بود.

همچنین بسیار بزرگتر از آن چیزی است که ما نیاز داریم یا استفاده می کنیم، تقریباً 50 درصد از فضای مازاد بر نیاز است. آزادسازی فضای اضافی، برای تهیه مسکن مقرون به صرفه بسیار مورد نیاز، اطمینان حاصل می‌کند که پردیس جدید اندازه مناسبی دارد و می‌توان آن را با استانداردهای معماری بالا بدون نیاز به استقراض ساخت.

یک سخنگوی انگلیسی تاریخی گفت: ما درخواستی برای گواهی مصونیت برای کالج غرب لندن دریافت کردیم و مشاوره خود را به DCMS ارسال کردیم.

وزیر امور خارجه قصد دارد گواهی مصونیت در برابر فهرست شدن صادر کند.



منبع