کتابخانه سنت چارلز، مونترال

داوران شامل معمار و مشاور میراث سوزان دی برانسون خواهند بود. مارتین کلوتیر، ساکن محلی Pointe-Saint-Charles; و Marie-Pier Marchand، معمار در Arrondissement du Sud-Ouest، Ville de Montréal.

بر اساس این خلاصه: «ویل دو مونترال در حال راه‌اندازی یک مسابقه معماری چند رشته‌ای برای بازسازی و گسترش کتابخانه سنت چارلز است، که در اصل یک آتش‌خانه بود که بین سال‌های 1891 و 1892 ساخته شد و در سال 1976 تغییر کاربری داد.

عنوان پروژه مسابقه معماری چند رشته ای کتابخانه سنت چارلز
مشتری ویل دو مونترال
ارزش قرارداد CAN 24 میلیون دلار
مهلت دور اول 13:30 به وقت محلی، 13 ژوئن 2023
محدودیت های تی بی سی
اطلاعات بیشتر https://designmontreal.com/en/calls/saint-charles-library



منبع

مسابقه دو مرحله‌ای کتابخانه سنت چارلز برای تیم‌هایی از کبک یا هر منطقه‌ای که تحت یک توافق‌نامه تدارکات عمومی بین‌دولتی با ویل دو مونترال است آزاد است.

این پروژه 1100 متر را بازسازی خواهد کرد2 ساختمان موجود و ایجاد یک 1800 متر2 افزونه. عناصر کلیدی شامل فضاهای رویدادهای داخلی و خارجی جدید، کتابخانه ای از چیزها، آزمایشگاه رسانه، کافه، سالن چند منظوره، مناطق مطالعه بزرگسالان و اتاق های فعالیت خانوادگی خواهد بود.

مسابقه کتابخانه سنت چارلز یک سال و نیم پس از آن برگزار می شود که Adjaye Associates و Carmody Groarke مستقر در بریتانیا در میان 11 معمار بلند مدت برای طراحی یک فضای هنرهای معاصر جدید 27 میلیون پوندی برای مرکز PHI مونترال قرار گرفتند.

در سال 2020، شهر مونترال یک مسابقه بین‌المللی دو مرحله‌ای را برای یک مرکز اجتماعی جدید 13.8 میلیون دلاری کانادا در مرکز شهر پیتر مک‌گیل راه‌اندازی کرد که توسط Architecture49 با Pelletier de Fontenay، Atelier Zébulon Perron و CIMA+ برنده شد.

چهار تیم منتخب هر کدام 142000 دلار کانادا برای شرکت در مرحله طراحی مسابقه دریافت خواهند کرد و برنده کلی قرارداد طراحی 3 میلیون دلاری CAN را دریافت خواهد کرد.

جزئیات مسابقه

هدف این پروژه ایجاد یک محل تجمع جدید برای جامعه، برجسته کردن کتابخانه موجود، یک ساختمان مورد علاقه میراث، و ادغام هماهنگ آن با بافت ساخته شده اطراف آن است. کتابخانه جدید قرار است به عنوان یک آگورا شهری، یک مرکز مرکزی عمل کند که دامنه و نفوذ منطقه را تقویت می کند و تصویری مثبت ایجاد می کند.

این مسابقه – که توسط Design Montréal به نمایندگی از Ville de Montréal سازماندهی شده است – به دنبال پیشنهادهای استقبال کننده، محرک و الهام بخش برای تجدید و گسترش مجموعه تاریخی است که قرار است به نام اولین کتابدار شهرداری مونترال Éva-Circé-Côté تغییر نام دهد.

این پروژه فرصتی را برای تجهیز ناحیه لو سود اوست به یک مکان تجمع بی نظیر برای یادگیری، دسترسی به اطلاعات و مشارکت شهروندان فراهم می کند.

مونترال پرجمعیت ترین شهر در استان کبک کانادا است که به زبان فرانسوی زبان است. کتابخانه سنت چارلز واقع در منطقه لو سود اوست، یک ایستگاه آتش نشانی تاریخی است که در اواخر دهه 1970 به کتابخانه تبدیل شد.