کلیسای فانوس دریایی کالاتراوا به عنوان زیارتگاه ملی در سایت 11 سپتامبر افتتاح می شود

کلیسای ارتدوکس یونانی سنت نیکلاس جایگزین کلیسای ارتدکس یونانی می شود که بیش از 20 سال پیش در 11 سپتامبر ویران شد و دارای گنبدی ساخته شده از سنگ نازک و صفحات شیشه ای چند لایه است که به گونه ای طراحی شده است که در شب با نور 10000 شمع می درخشد.

کلیسا معمار اسپانیایی استاولین پروژه مذهبی و او دومین ساختار تکمیل شده در محل حملات تروریستی 2001، جایی که او مرکز حمل و نقل مرکز تجارت جهانی را در سال 2016 تکمیل کرد.

باز شدن کلیسای ارتدکس یونانی سنت نیکلاس و معبد ملی در نهایت نمادی از آینده داستانی منهتن پایین و گذشته تعیین کننده است. امیدوارم ببینم که این سازه به عنوان پناهگاهی برای عبادت و همچنین مکانی برای تأمل در مورد آنچه که شهر تحمل کرده و چگونه به جلو می رود، عمل کند. معماری می تواند ارزش نمادین ذاتی داشته باشد که نه به شکلی خاص بلکه به صورت انتزاعی و ترکیبی نوشته یا بیان می شود و پیامی می فرستد و در نتیجه میراثی ماندگار به جا می گذارد. از اداره بندر نیویورک و نیوجرسی، اسقف نشینی ارتدوکس یونانی آمریکا، دوستان سنت نیکلاس و موزه یادبود WTC برای حمایت پرشورشان در طول دوره بازسازی و برای باور به دیدگاه معماری من تشکر می کنم.
سانتیاگو کالاتراوا

کلیسای ارتدوکس یونانی سنت نیکلاس، معمار سانتیاگو کالاتراوا

دیدگاه مشتری

این پروژه تقریباً 7.5 متر بالاتر از سطح خیابان قرار دارد و آن را کمی بالاتر از تاج درختان بلوط بنای یادبود مرکز تجارت جهانی بالا می‌برد تا بتواند به عنوان یک چراغ معنوی امید برای جماعت خود و صدها هزار بازدید کننده از منطقه باشد. .

یک میدان باز بزرگ در سمت غربی به ورودی کلیسا منتهی می‌شود که در زیر طاق کم ارتفاعی بین برج‌های پلکانی گرد در نمای غربی قرار دارد. فضای داخلی در مجموعه ای از فضاهای عبادی شامل طاقچه، شبستان (محراب اصلی)، شمایل و محراب سازماندهی شده است. طاقچه های محوری که با پنجره های قوسی نیمه شفاف مشخص شده اند با نمادها و جداول پیشنهادی برجسته می شوند. این نقاشی در حرم توسط راهب کشیش پدر لوکاس از صومعه زنونفونتوس در کوه آتوس، جمهوری صومعه‌ای هزار ساله در یونان اجرا شده است.

کالاتراوا در طراحی نور با گروه DLR همکاری کرد، که به کلیسا اجازه می‌دهد در روز به صورت سنگی جامد خوانده شود و سپس در شب با نور 10000 شمع بدرخشد.

دیدگاه معمار

طراحی کلیسا متاثر از معماری بیزانسی و نمادگرایی ارتدکس است و با سنگ مرمر پنتلیک مشابه آنچه در پارتنون در آتن استفاده شده است پوشیده شده است.

این زیارتگاه مکانی برای همه کسانی خواهد بود که به مکان مقدس در مرکز تجارت جهانی می آیند. مکانی برای آنها برای تصور و تجسم جهانی که در آن رحمت اجتناب ناپذیر است، آشتی مطلوب است و بخشش ممکن است. ما برای قرن های آینده اینجا خواهیم ایستاد، به عنوان چراغی بر تپه، چراغی درخشان به دنیای آنچه در روح انسان ممکن است، اگر فقط اجازه دهیم نور ما در برابر همه مردم بتابد، مانند نور این زیارتگاه. زیرا ملت هر شب آسمان را روشن خواهد کرد تا در شهر باشکوه ما بیاید.
اسقف اعظم الپیدوفوروس آمریکا



منبع