کلیسای چیپنهام با آثار هنری فرانک روپر دهه 1960 فهرست شده است

ناظر میراث دولتی، فرم معماری کلیسا و “استفاده اندیشمندانه از فرم های هندسی همگرا” را ستایش کرد که مجموعه ای از “فضاهای چشمگیر” از جمله فضای اصلی چشمگیر با ساختار سقف بتنی نمایان و پنجره های نواری عمودی تمام قد را فراهم کرد.

سنت پیتر، لرد مید، فروگول، چیپنهام، ویلتشر. نمای کلی صفحه نمایش به کلیسای لیدی توسط فرانک روپر از پنارت، نمایی از جنوب غربی. کلیسای طراحی شده توسط کنت نیلون 1965-1965.

این شامل گسترده ترین و متنوع ترین مجموعه از آثار کلیسایی روپر در انگلستان است. اینها شامل مجسمه ها، صفحه نمایش ها، لوازم جانبی نور، مبلمان در و شیشه های حکاکی شده، و همچنین شیشه های رنگی ساخته شده با همکاری همسر روپر و هنرمند همکار، نورا روپر است.

ربکا بارت، مدیر منطقه‌ای در Historic England، می‌گوید: «این کلیسا نمونه‌ای شگفت‌انگیز از طراحی جسورانه و هنرمندان ماهر است که برای ایجاد مکانی برای عبادت و اجتماع گرد هم آمده‌اند.

Roper به دلیل پیشگامی در شکل جدیدی از ریخته‌گری آلومینیوم با استفاده از پلی استایرن، که به روشی مقرون به صرفه‌تر برای تولید اتصالات نسبت به استفاده از فلزات سنتی‌تر تبدیل شد، شناخته شده است.

کاترین کرافت، مدیر انجمن قرن بیستم، افزود: «با شبستان شش ضلعی دوبله و جزئیات هندسی، همراه با عناصر تزئینی نفیس توسط هنرمندان فرانک و نورا روپر، نمونه ای عالی از میراث مدرن بریتانیا است.

“ما امیدواریم سنت پیتر همچنان در قلب جامعه Chippenham برای نسل های آینده باشد.”

این ساختمان که توسط نیلون طراحی شده است – که کلیسای متدیست ردکلیف را در بریستول نیز ساخته است – در حال حاضر به عنوان محل ملاقات و برای استفاده های اضافی از جمله برای گروه های بازی، تمرین گروه کر و توزیع غذا استفاده می شود.

به گفته Historic England، «پرده‌های بزرگ، پر از فرم‌های ظریف، مکمل قاب‌های بتنی محکمی است که در آن قرار دارند».

کلیسای ویلتشایر به توصیه انگلستان تاریخی توسط وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش حفاظت از میراث قانونی دریافت کرد.

فهرست کردن این کلیسا اهمیت طراحی آن را تجلیل می کند و از مجموعه چشمگیر آثار فرانک روپر که درون آن قرار دارد محافظت می کند.

پنجره‌های «اثیری» کلیسا، سنت پیتر را در سه لباس او به تصویر می‌کشند و به گفته سازمان، «ویژگی تصویرسازی زنده و رئالیستی روپر» است. نمودار کوچک کلیسا خود یک جزئیات بازیگوش است.

منبع: آرشیو تاریخی انگلستان



منبع