کلیشه خسته را فراموش کنید: خانه های دسترسی به عرشه منطقی است

به گفته مشاور هزینه مارتین آرنولد، دسترسی به عرشه می‌تواند به تراکم‌های بالا قابل مقایسه با دیگر نوع‌شناسی‌های متوسط ​​دست یابد و همچنین هزینه ساخت آن تقریباً برابر است، مشروط بر اینکه طراحی عرشه نسبتاً ساده نگه داشته شود. صرفه جویی عملیاتی از به حداقل رساندن قطعات مشترک داخلی و عملکرد محیطی غیرفعال کارآمد وجود دارد.

یک شهرک مسکونی با دسترسی به عرشه، ستاره نمایش موزیکال پرفروش تئاتر ملی لندن است. ایستاده در لبه آسمان. گذرگاه‌ها و آپارتمان‌های تپه نمادین پارک شفیلد روی صحنه بازسازی شده‌اند و در داستان شروع درخشان املاک، فروپاشی آن به سمت زوال و بی‌قانونی و اصیل‌سازی اخیر توسط Urban Splash و معمارانی از جمله میخائیل ریچز، محور هستند.

طرفداران دسترسی به عرشه همچنین به اثرات سلامتی گردش هوای آزاد و پتانسیل اجتماعی عرشه‌های وسیع با آستانه‌های خصوصی سخاوتمندانه برای نشستن و باغبانی اشاره می‌کنند. باز هم، این مزایا باید با ارائه حریم خصوصی و امنیت کافی و رعایت مقررات فنی سختگیرانه متعادل شوند. عرشه‌های غیر ایمن با ردیف‌هایی از درب‌های جلو، اما کمترین مشرف – به‌علاوه مشکلات صوتی، حرارتی و رطوبتی – در دهه 1970 کار نمی‌کردند و اکنون نیز کار نمی‌کنند.

در اروپا، جایی که نوع شناسی آن توشه شهرت را ندارد، دسترسی به عرشه همچنان به رشد خود ادامه می دهد و مدرنیسم هرگز از بین نرفت. خانه‌های گالری پریس و تورال در بارسلونا جایزه میس ون در روهه را در سال گذشته به دست آوردند و پروژه‌های اروپایی مانند این اغلب به طرز چشمگیری جسورانه‌تر از همتایان بریتانیایی محتاط و ساخته شده خود هستند.

چرا هنوز در اطراف دسترسی به عرشه ننگ وجود دارد؟

رسانه ها هنوز مشغول ترویج ارتباط دسترسی به عرشه با املاک و مستغلات شهرداری هستند. به نظر می‌رسد هر درام جنایی تلویزیونی، پلیس‌های مسلح را نشان می‌دهد که به لانه دسترسی یک فروشنده مواد مخدر هجوم می‌آورند – شاید به این دلیل که نمی‌توانید از راهروها و لابی‌های بالابر عکس‌های دوربین از راه دور بگیرید.

این فقط تماشاگران تئاتر نیستند که لذت دسترسی به عرشه را دوباره کشف می کنند – همانطور که توسط طرح های برنده جوایزی مانند خانه هنرمندان آپاراتا در پارسینگ و بازسازی Collective Architecture در اصطبل های خیابان بل، گلاسکو نشان داده شده است.

و بخش‌هایی از صنعت ما متقاعد نشده است. اخیراً ما تضاد شگفت انگیزی را در نگرش دو آژانس املاک و مستغلات بزرگ به دو پروژه دسترسی به عرشه خود در لندن تجربه کردیم. یکی از مشاوران املاک به ما گفت که استودیو استون در مجاورت ایستگاه هاکنی ویک پرفروش‌ترین طرح در پایتخت است، در حالی که دیگری به ما گفت که هیچ‌کس نمی‌خواهد آپارتمانی با عرشه بخرد. به نظر می‌رسد که اشتیاق عمومی برای خانه‌های دسترسی به عرشه از تعصبات خسته برخی از توسعه‌دهندگان و مشاورانشان جلوتر است، که هنوز نمی‌توانند این نوع را از مسکن‌های شورایی در دهه 1970 جدا کنند. این یک چیز نسلی است.

اندرو بهارل مشاور ارشد پولارد توماس ادواردز و نویسنده مشترک روری اولکایتو کتاب راهنمای طراحی جدید عرشه دسترسی به مسکن است.



منبع

اشتیاق لوکوربوزیه به عرشه تفرجگاه کشتی های اقیانوس پیما را به خاطر دارید؟ ما از اصطلاح دریایی “دسترسی به عرشه” به عنوان یک نام عمومی برای آپارتمان ها و مزونت هایی استفاده می کنیم که از مسیرهای روباز، گالری ها یا بالکن ها وارد می شوند.

دسترسی به عرشه مزایای عملی زیادی را ارائه می دهد. نسبت به سایر انواع مسکن پاسخ بهتری به تغییرات آب و هوایی ارائه می دهد، زیرا تمایل دارد پوششی ساده با فاکتور فرم خوب، تهویه متقابل، نور روز و نور خورشید از دو جهت و سایه برای مقابله با گرمای بیش از حد ارائه دهد. با این حال، برای متعادل کردن اثر سایه‌اندازی عرشه‌ها با نور روز کافی، دقت زیادی لازم است.

مزایای دسترسی به عرشه چیست؟

برنامه ریزی و مقررات فنی دیگر گونه شناسی های مسکن را به طور فزاینده ای پیچیده می کند. طرح‌های پی در پی لندن خانه‌های «دو جنبه‌ای» را ترویج کرده و اکنون الزامی کرده است و این تعریف را سخت‌تر کرده است تا نگاهی به طرف‌های مخالف داشته باشد. و دیگر مقامات برنامه ریزی از رهبری GLA پیروی می کنند. در همین حال، مقررات ساختمان بخش O (گرمای بیش از حد) فشار را در سراسر انگلستان برای ارائه تهویه متقابل معرفی کرده است. دسترسی آسانسور جهانی و قوانین قریب الوقوع دو پله ای، چینش محبوب «بلوک عمارت» را که تعداد کمی از آپارتمان ها را در اطراف یک هسته پلکان جمع و جور جمع می کند، از بین می برد.

ترکیبی از جویندگان خانه جوانتر، فشارهای نظارتی و مشتریان روشنفکرتر به این معنی است که مسکن دسترسی به عرشه قرار است از زندگی جدیدی برخوردار شود.