گالری آینده در موزه ملی راه آهن، یورک


این تدارکات دو مرحله ای، تیمی را با قراردادی به ارزش 300000 پوند برای ایجاد یک 886 میلیون پوند جدید انتخاب می کند.2 نمایشگاهی که به بررسی چگونگی برنامه ریزی، ایجاد و تجربه راه آهن های جدید جدید در آینده می پردازد.

این پروژه که برای تکمیل در سال 2025 برنامه ریزی شده است، بخشی از برنامه نوسازی 60 میلیون پوندی NRM، Vision 2025 است. جستجو برای تیم طراحی چهار ماه پس از کسب مجوز برنامه ریزی برای یک سالن ورودی جدید و “چهره عمومی” جدید برای Feilden Fowles انجام می شود. مقر NRM در یورک.

با توجه به خلاصه: “این پروژه به یک استودیو یا تیم خلاق و چند رشته ای نیاز دارد – با سابقه قابل اثبات در ارائه نمایشگاه ها و جاذبه های بازدید کننده.

«روایت گالری یک سفر مفهومی در آینده است. این گالری با استفاده از مفاهیم آشنای «خروج»، «سفر» و «ورود»، نوآوری‌ها، گرایش‌ها و راه‌حل‌های آینده را در ساختاری سه‌بخشی ترتیب می‌دهد که بازدیدکنندگان را به سفری اکتشافی می‌برد.

فصل آخر به نام «راه‌آهن‌های جهان» یک لحظه فیلم خطی همهجانبه را ارائه می‌کند و بازدیدکنندگان را قادر می‌سازد تا چهار دیوار موزه را ترک کنند و به سراسر جهان سفر کنند. از طریق چشم یک دوربین، آنها به سراسر جهان سفر خواهند کرد تا پروژه‌های راه‌آهنی نوآورانه را ببینند و تأثیر راه‌آهن را بر زندگی‌های در حال تغییر امروز ما از نزدیک ببینند.

موزه ملی راه آهن در سال 1975 در سایت 8.1 هکتاری انبار لوکوموتیو شمالی یورک افتتاح شد. این خودرو دارای بیش از 100 خودروی برقی و 200 کالای دیگر است. این موزه بزرگترین موزه در نوع خود در کشور است و سالانه 750000 بازدیدکننده دارد.

فضای نمایشگاهی اصلی آن – تالار بزرگ – در سال 1877 به عنوان یکی از 9 سوله موتور در محل انبار یورک و آماده سازی لوکوموتیوهای بخار برای خط اصلی ساحل شرقی ساخته شد. این سازه عظیم که دارای یک صفحه گردان غول پیکر در مرکز آن است، از سال 1968 تا زمان تبدیل آن به موزه برای نگهداری قطارهای بخار از کار افتاده استفاده می شد.

اقلام به نمایش گذاشته شده عبارتند از موشک استفنسون، رکوردشکنی مالارد و تنها قطار گلوله شینکانسن در خارج از ژاپن.

Feilden Fowles برای طراحی سالن مرکزی جدید NRM در اوایل سال 2020 و پیش از Carmody Groarke، معماران 6a، معماران Heneghan Peng و Atelier d’Architecture فرانسوی Philippe Prost انتخاب شد.

این مسابقه دو مرحله‌ای که توسط مشاوران مالکوم ریدینگ به نمایندگی از گروه موزه علوم سازماندهی شد، خواستار ایجاد یک گالری و ساختار دروازه‌ای به مساحت 4500 متر مربع برای قرار گرفتن بین فضاهای نمایشگاهی تالار بزرگ موزه و سالن ایستگاه در ورودی موزه شد.

جستجو برای تیم طراحی Future Gallery یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که AOC برنامه‌های برنده مسابقه را برای ساختمان مجموعه جدید 5.9 میلیون پوندی در موزه راه‌آهن NRM در نزدیکی شیلدون، شهرستان دورهام فاش کرد. د ماتوس رایان دو سال پیش برنده مسابقه طراحی یک گالری Wonderlab با تمرکز بر کودکان به ارزش 3 میلیون پوند در NRM شد.

گالری آتی راه آهن موقعیت برجسته ای را در ساختمان سالن مرکزی جدید فیلدن فاولز در کنار ساختمان تالار ایستگاه تاریخی NRM و یک گالری نمایشگاه موقت اشغال خواهد کرد. اهداف کلیدی شامل ایجاد یک نمایشگاه “فیزیکی چشمگیر، به یاد ماندنی و تجربی” است که با سایر مناطق گالری در مجموعه متفاوت است.

پیشنهادها 70 درصد از نظر کیفیت و 30 درصد از نظر هزینه ارزیابی خواهند شد. متقاضیان باید بیمه مسئولیت کارفرمایان 10 میلیون پوند، بیمه مسئولیت عمومی 10 میلیون پوند و پوشش غرامت حرفه ای 5 میلیون پوند داشته باشند.

جزئیات مسابقه

عنوان پروژه طراح اصلی نمایشگاه گالری آینده در موزه ملی راه آهن، یورک
مشتری هیئت امنای گروه موزه علوم
ارزش قرارداد 300000 پوند
مهلت دور اول 5 بعد از ظهر، 7 فوریه 2023
محدودیت های متقاضیان مرحله اول باید یک مطالعه موردی 1200 کلمه ای از پروژه قبلی را برای فضای نمایشگاه دائمی در مقیاس مشابه ارائه دهند. مدارک بین یک تا سه قرارداد مرتبط در پنج سال گذشته ممکن است ارائه شود یا یک توضیح اختیاری ارائه شود
اطلاعات بیشتر https://www.find-tender.service.gov.uk/Notice/000368-2023?origin=SearchResults&p=1



منبع