گروه ویژه حومه خواستار تجدید نظر در قوانین توسعه مجاز است

این کارگروه همچنین پیشنهاد کرد فرصت‌ها برای حومه شهرها از طریق اشتغال بیش از حد محلی به دنبال تغییرات اخیر در شیوه‌های کاری که باعث همه‌گیری کووید-19 شد، بررسی شود. مجدداً خواستار تغییر حقوق توسعه مجاز فعلی است که در حال حاضر امکان تبدیل دفاتر و مغازه ها به مسکن مسکونی را فراهم می کند.

این گزارش می افزاید: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از حقوق توسعه مجاز توانایی مقامات محلی را برای مدیریت کامل و کاهش اثرات اشکال خاصی از توسعه تضعیف می کند. [The] گروه ضربت نسبت به قربانی کردن کنترل به قیمت مصلحت احتیاط می کند.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت کارگروه مراجعه کنید.

“نقاط اوج”

توصیه به بازنگری در قوانین یکی از چندین پیشنهادی بود که توسط تحقیق پارلمانی که وظیفه بررسی آینده حومه های کشور را برعهده داشت، که ادعا می کند “به شدت نیازمند توجه هستند” بود.

از جمله توصیه‌های دیگر آن، درخواست از دولت برای بررسی مجدد چگونگی افزایش مشارکت عمومی در فرآیند برنامه‌ریزی در مراحل برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری و همچنین گشودن بحث‌های محیطی ساخته‌شده در بحث‌های عمومی گسترده‌تر درباره آینده است. از یک منطقه، حداقل از طریق ابزارهای دیجیتال.

و خواستار هدایت سیاست ملی جدید و شفافیت در مورد اصول کلیدی برای رسیدگی به برنامه های کاربردی در مقیاس کوچک در مناطق حومه شهر است. این شامل املای این است که کدام طرح‌ها به مجوز نیاز دارند یا نیازی به مجوز ندارند، به‌ویژه در مورد توسعه «infill» در سایت‌های کوچک.

همچنین می‌تواند نشان دهد که باید توجه بیشتری به راه‌هایی مبذول شود که سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها می‌تواند رشد را به شیوه‌ای یکنواخت‌تر فضایی در حوزه‌های مقامات محلی گسترش دهد. تأمل بیشتر مهم تلقی می شود.



منبع

شواهدی وجود دارد که ادراک اضطراب و تنش در مناطق مسکونی موجود که از آنها خواسته می شود تا حجم زیادی از توسعه جدید را در خود جای دهند در حال افزایش است. چنین نگرانی های اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی اغلب با استفاده از زبان “نقاط اوج” مورد بحث قرار می گیرند. در حالی که تعریف اینها دشوار است، به طور بالقوه احساسی است و احتمالاً توسط افراد مختلف به طور متفاوتی درک می شود، این ایده به طور گسترده با کارگروه مطرح شد و این نباید نادیده گرفته شود.

همچنین توصیه می‌کند که دولت «نقاط اوج» بالقوه در جوامع حومه شهر و راه‌هایی را که ممکن است مدیریت شوند، در نظر بگیرد.عصاره گزارش زیر را ببینید).

روپا هوک، نماینده حزب کارگر از ایلینگ سنترال و اکتون، که ریاست مشترک این کارگروه را بر عهده داشت، گفت: «حومه‌های انگلیس برای مدت طولانی توسط سیاست‌گذاران نادیده گرفته شده‌اند. زیر کلیشه های تثبیت شده ما خراشیده شوید و ترکیبی متنوع از مکان ها را خواهید یافت که هر کدام دارای رگه های غنی از فرهنگ، میراث و غرور محلی هستند.

توسعه مجاز اجازه می دهد تا طرح های خاصی – به ویژه تبدیل دفاتر به مسکن – بدون نیاز به مجوز برنامه ریزی پیش برود و به دلیل اجازه ایجاد خانه های بی کیفیت مورد انتقاد قرار گرفته است.

جاناتان مانز، رئیس هیئت مشاوران و مدیر ارشد شرکت املاک JLL، که از این گزارش حمایت کرد، افزود: «کار کارگروه شامل صدها ساعت تحقیق، مصاحبه و تجزیه و تحلیل داده‌ها بوده است.

این گزارش بر تنش‌های کنونی بین بافت محلی و اولویت‌های استراتژیک تأکید می‌کند، زیرا جوامع «با مدیریت پیامدهای تغییرات جمعیتی، فناوری و آب و هوا دست و پنجه نرم می‌کنند».

سند کارگروه، که توسط گروه پارلمانی همه حزبی (APPG) برای برنامه ریزی و محیط ساخت لندن پشتیبانی می شود، می گوید که اگرچه باید انعطاف پذیری بیشتری در سیستم برنامه ریزی وجود داشته باشد، اما از «حرکات متمرکز» برای گسترش قوانین توسعه مجاز حمایت نمی کند – به ویژه به عنوان وسیله ای برای تحویل خانه های جدید.

ارجاع به “نقاط اوج” ممکن است نشان دهنده نیاز بیشتر به انعکاس سیم کشی سخت هویت به مکان باشد: به این معنی که تعامل با رهبران سیاسی، فرهنگی و جامعه محلی از طریق تغییر لازم است.

این کارگروه در مارس 2020 توسط یک گروه فراحزبی متشکل از سیاستمداران و کارشناسان تشکیل شد. این سازمان به دنبال یافتن راه‌هایی برای تقویت مناطق شهری بیرونی بوده و به طور کامل معنای امروزی اصطلاح «حومه شهر» را درک می‌کند. اکنون مجموعه‌ای از «سیاست‌های روشن، بلندمدت و با منابع مناسب مورد نیاز برای حمایت از مناطق حومه‌ای پررونق، پایدار و فراگیر» را تدوین کرده است.

“گروه ضربت دو سال را صرف ترسیم تصویری از حومه‌های انگلیس به شکل امروزی کرده است و واضح است که اکنون بدون شک سزاوار توجه ما هستند.”

این نه تنها بر اهمیت مداوم بسیاری از بحث‌های تثبیت شده تأکید کرده است، بلکه به طرز قابل توجهی در مورد نحوه تفکر ما در مورد انواع حومه‌های موجود و چالش‌های خاصی که با آن‌ها روبرو هستند، حرکت می‌کند. این به وضوح نشان می دهد که یک اندازه برای همه مناسب نیست.