گروه کمپین خواستار پنل های خورشیدی در تمام ساختمان های جدید است

مورتلاک افزود: با توجه به فوریت بحران آب و هوا، زمان آن فرا رسیده است که انرژی های تجدیدپذیر به عنوان استاندارد در تمام توسعه های جدید تعبیه شوند. صاحبان خانه انتظار آن را در خانه های جدید دارند و دیدن انبارهای عظیم جدید، با سقف هایی به اندازه زمین های فوتبال، که بدون هیچ گونه انتظاری از روی پشت بام خورشیدی نصب می کنند، دیوانه کننده است.

در پاسخ به گزارش CPRE، سخنگوی دولت به AJ گفت: انرژی خورشیدی بخش مهمی از استراتژی ما برای افزایش عملکرد انرژی ساختمان ها و دستیابی به صفر خالص تا سال 2050 است.

دولت می‌گوید که به عنوان بخشی از مشاوره‌اش در مورد استاندارد ساخت خانه‌ها و ساختمان‌های آینده ۲۰۲۵، در حال بررسی نحوه تولید برق تجدیدپذیر در محل، مانند پنل‌های خورشیدی، در صورت لزوم در خانه‌ها و ساختمان‌های جدید است.

ما از بحث و گفتگو در مورد نصب پانل های خورشیدی روی پشت بام برای ساختمان هایی که می توانند به روشی نامحسوس معرفی شوند، استقبال می کنیم.

قبل از وارد شدن به سیاست برنامه‌ریزی، نیاز به توسعه بیشتر مواد بام مولد برق وجود دارد – سپس می‌توانیم نگاهی به انتقال هزینه یک نیروگاه جدید به سمت یارانه‌ای داشته باشیم که می‌تواند برای نصب آنها اعمال شود تا به پوشش هر گونه اضافی کمک کند. هزینه.

موسسه خیریه روستایی CPRE (قبلاً شورای حفاظت از روستایی انگلستان) خواستار تغییراتی در قوانین برنامه ریزی است تا ظرفیت خورشیدی در تمام نوسازی های اصلی و ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی جدید الزامی شود.

کاشی های خورشیدی سقف خانه



منبع

ما ترفندی را در نصب نکردن پنل‌های خورشیدی بیشتر بر روی سقف‌ها و پارکینگ‌ها از دست داده‌ایم. خورشیدی پشت بام تقریباً از پشتیبانی عمومی عمومی برخوردار است. محجوب است و تا حد زیادی خارج از خط دید است، که به معنای اعتراض کمتر و عبور سریعتر از سیستم برنامه ریزی است.

برای استفاده در مقیاس وسیع تر، ما واقعاً باید به دنبال مواد سقف دو منظوره باشیم که سقف را می پوشانند و همچنین به عنوان پانل های PV عمل می کنند. فناوری، به استثنای معدودی، هنوز در مرحله توسعه «پیچ و مهره» به جای راه حل یکپارچه سقف است.

منبع: Shutterstock

گزارش CPRE اضافه می‌کند که نصب پانل‌های خورشیدی به‌طور «غیر مزاحم» بر روی ساختمان‌ها و پارکینگ‌های موجود، از «حمایت عمومی تقریباً همگانی برخوردار خواهد شد و به به حداقل رساندن مخالفت‌ها با مزارع خورشیدی بزرگ در حومه شهر کمک می‌کند».

گاوین سوربی، مدیر عامل، باترس

فراخوان آن به دنبال تحقیقات جدیدی است که توسط مؤسسه انرژی UCL برای خیریه انجام شده است که ادعا می کند نیمی از پنل های خورشیدی مورد نیاز کشور برای هدف قرار دادن اهداف خالص خود را می توان در پشت بام ها و پارکینگ ها نصب کرد. این موسسه خیریه همچنین از دولت می‌خواهد که تا سال 2035 حداقل 40 گیگاوات انرژی خورشیدی روی پشت بام را تعیین کند، زیرا در راستای جاه‌طلبی خود برای تولید 70 گیگاوات انرژی خورشیدی در 12 سال آینده تلاش می‌کند.

پارکینگ‌های سطح وسیع، در سوپرمارکت‌ها، فرودگاه‌ها و مراکز خرید باید به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شوند – این امر علاوه بر تولید برق، سایه و سرپناهی را فراهم می‌کند و شروعی مثبت، معقول و منطقی برای این بخش برای حمایت از محیط‌زیست در سطح وسیع خواهد بود. مقیاس انبوه مورد نیاز

مارک بارت از مؤسسه انرژی UCL و نویسنده اصلی این تحقیق افزود: این مطالعه نشان داد که ظرفیت خورشیدی بالقوه بیش از اندازه کافی در پشت بام ها و پارکینگ ها در مناطق شهری وجود دارد.

این موسسه خیریه همچنین می‌گوید که پتانسیل سایت‌های برون‌فیلد شهری برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در حال حاضر «به‌طور چشمگیری کم‌استفاده می‌شود».

“سیستم برنامه ریزی در عصر سوخت های فسیلی بدون برنامه ای برای صفر خالص گیر کرده است”

اما تصدیق می‌کند که برخی از خانه‌ها ممکن است برای پنل‌های خورشیدی مناسب نباشند، به‌عنوان مثال، «به دلیل سایه، جهت ساختمان، شکل/اندازه سقف، یا امکانات بصری».

به همین دلیل است که در سال 2021، استانداردهای عملکردی ساختمان‌های جدید را در سطحی تنظیم کردیم که به این معنی است که اکثر خانه‌های جدید احتمالاً با پنل‌های خورشیدی ساخته می‌شوند.

“دولت همچنین در تلاش است تا یک مشاوره فنی کامل در اواخر سال جاری در مورد استاندارد خانه ها و ساختمان های آینده منتشر کند.”

واضح است که می‌توانیم بدون نیاز به توسعه مزارع خورشیدی بزرگ در مناطق حساس روستایی، به هدف انرژی خورشیدی دولت دست پیدا کنیم. پانل‌های فتوولتائیک شهری در پارکینگ‌ها و ساختمان‌های جدید و بزرگ نسبتاً ارزان خواهند بود، اگرچه مقاوم‌سازی پانل‌های خورشیدی روی خانه‌های موجود هزینه بیشتری خواهد داشت.

منبع: Shutterstock

اظهار نظر

ما باید به دنبال مواد دو منظوره ای باشیم که سقف را می پوشانند و همچنین به عنوان پانل های PV عمل می کنند

راجر مورتلاک، مدیر اجرایی CPRE می‌گوید: «سیستم برنامه‌ریزی در عصر سوخت‌های فسیلی بدون برنامه‌ای برای صفر خالص گیر کرده است. اولین قدم باید تمام ساختمان‌های جدید و بازسازی‌های اساسی باشد که به پنل‌های خورشیدی به عنوان شرط مجوز برنامه‌ریزی نیاز دارند، مگر اینکه دلایل محکمی وجود داشته باشد.