گزارش نهایی استعلام برج گرنفل تا سال 2024 به تعویق افتاد

این گزارش دلایل آتش سوزی سال 2017 را که منجر به کشته شدن 72 نفر در بلوک برج مسکونی 24 طبقه در شمال کنزینگتون شد، توضیح می دهد.

در بیانیه ای که توسط تیم تحقیق منتشر شد، آمده است: «ما می دانیم که همه افراد درگیر در تحقیق می خواهند این گزارش در اسرع وقت منتشر شود و ما کاملاً اهمیتی را که برای آنها و برای عموم مردم دارد درک می کنیم.

انتظار می‌رود که این گزارش به خرابی‌های طرف‌های مختلف، از جمله استودیو E معماری، که در بازسازی برج گرنفل در سال ۲۰۱۶، زمانی که عایق‌ها و روکش‌های قابل اشتعال به آن متصل شده بود، درگیر بود، بپردازد.

جلسات تحقیقات در سال 2018، 10 ماه پس از آتش سوزی در بلوک غرب لندن آغاز شد.

اما انتشار آن، که قرار بود اواخر امسال باشد، تا اوایل سال 2024 به تعویق افتاده است. با توجه به عنوان خواهر AJ Construction News.

پیش نویس گزارش باید قبل از پایان سال جاری تکمیل شود و پس از آن باید تصحیح شده، حروفچینی و چاپ شود.

“با این حال، همچنین مهم است که همانطور که امیدواریم به عنوان نسخه قطعی رویدادها در نظر گرفته شود، گزارش کامل و دقیق باشد.”

تیم تحقیق با اذعان به تمایل مردم برای مشاهده “در اسرع وقت” یافته ها، گفت که تاخیر برای اطمینان از “کامل و دقیق بودن گزارش” و ارائه “نسخه قطعی رویدادها” ضروری است.

در بیانیه روز سه‌شنبه توضیح داده شده است: «ما گزارش را همانطور که در چارچوب وظایف خود لازم است، در اسرع وقت به نخست‌وزیر ارسال خواهیم کرد، اما احتمالاً تا قبل از آغاز سال آینده امکان‌پذیر نخواهد بود.»

خود تحقیق 300 روزه در نوامبر 2022 بسته شد، زمانی که یکی از وکلای قربانیان و بازماندگان در یک بیانیه پایانی، استودیو E Architects را در میان کسانی نام برد که مسئولیت اصلی آتش سوزی برج گرنفل را بر عهده دارند.

این تحقیق به ریاست مارتین مور-بیک گفته است که با هر طرفی که قبل از نهایی شدن گزارش مورد انتقاد قرار می گیرد تماس خواهد گرفت و اساس انتقادات را توضیح می دهد.

گزارش مرحله اول تحقیق، که مشخص می‌کند در شب آتش‌سوزی چه اتفاقی افتاده است، در اکتبر 2019 منتشر شد که در آن توصیه می‌شود تا در اسرع وقت مواد روکش قابل احتراق از ساختمان‌ها حذف شوند.

ماه گذشته، بیش از 900 نفر از افراد آسیب دیده از آتش سوزی برج گرنفل – از جمله افراد داغدار و کسانی که مجبور به ترک خانه های خود شدند – با چندین شرکت از جمله پیمانکار رایدون و نهادهای بخش دولتی توافق کردند.



منبع

این تیم روز سه شنبه (2 مه) به روز رسانی را منتشر کرد و تاخیر در یافته های خود را اعلام کرد که سال آینده برای نخست وزیر ارسال خواهد شد.

در ادامه بیانیه آمده است که فصل‌های مختلف گزارش هنوز در مرحله پیش‌نویس است و چندین مرحله در حال حاضر ناقص است.