گزارش پارلمانی می گوید، مالیات بر ارزش افزوده را برای تشویق به مقاوم سازی ساختمان های تاریخی کاهش دهید

این گزارش افتتاحیه توسط APPG در مورد حفاظت، مکان ها و مردم نشان دهنده ارزشی است که میراث به اقتصاد، محیط زیست، بازسازی و جامعه می دهد. این نشان می دهد که میراث به جای ایجاد مانع برای رشد اقتصادی، می تواند ابزار قدرتمندی برای بازسازی مناطق عقب مانده باشد.

دیوید مک دونالد، رئیس موسسه حفاظت از بناهای تاریخی (IHBC) که از این گزارش حمایت کرد، از فرضیه پیشنهادی ضد تخریب و تغییر مالیات بر ارزش افزوده که در این گزارش اشاره شده است، استقبال کرد.

در نتیجه، گروه پارلمانی به دولت پیشنهاد کرد تغییراتی را در مالیات بر ارزش افزوده برای مشاغلی که در حال بازسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های تاریخی هستند – همانطور که قبلاً توسط AJ از طریق کمپین RetroFirst درخواست شده بود، اعمال کند.

بسیاری از ما این را گفته‌ایم [about the presumption] برای چندین سال، و این یک پیام آشکار از نظر تغییرات آب و هوا و پایداری است. دوم، هماهنگ کردن نرخ مالیات بر ارزش افزوده بین ساخت و ساز جدید و نوسازی. این می تواند انگیزه بزرگی برای مالکان ساختمان ها باشد تا بهره وری انرژی املاک خود را بهبود بخشند و می تواند یک محرک واقعی برای اقتصاد در این دوران سخت باشد.

رئیس گروه حفاظت، مکان ها و مردم، جیمز گراندی افزود: «به عنوان نماینده لی در شمال غربی انگلیس، از نزدیک می بینم که چگونه برخی از ارزشمندترین میراث ما اغلب در آستانه ناپدید شدن برای همیشه است.

این گزارش نتیجه یک فرآیند یکساله بود.



منبع

گراندی افزود که این گروه به دولت توصیه کرده است که «عفو بهره وری انرژی» برای ارتقای برخی از «مهمترین ساختمان های تاریخی» بریتانیا برای دستیابی به هدف خالص صفر در سال 2050 ایجاد کند.

چنین مشاغل – اغلب خلاقانه – به ویژه جذب اجاره های ارزان و فضاهای طبقه انعطاف پذیر ارائه شده توسط ساختمان های میراثی، مانند کارخانه ها و انبارهای تاریخی که در غیر این صورت ممکن است تخریب شوند، جذب شدند.

همچنین اعلام شده است که ارائه پیش‌فرض منع تخریب در فرآیند برنامه‌ریزی، تخریب غیرضروری دارایی‌های میراثی را نیز متوقف می‌کند و میزان کربن هدر رفته را کاهش می‌دهد.

گزارش این گروه می‌گوید: «با توجه به چالش‌های مالی و لجستیکی عظیمی که بریتانیا برای دستیابی به خالص صفر تا سال 2050 با آن مواجه است، معافیت مهم‌ترین و تاریخی‌ترین ساختمان‌ها از این نیاز گسترده‌تر، از آثار بالقوه آسیب‌رسان و گران‌قیمت برای زمین‌های با ارزش جلوگیری می‌کند».

با تشریح توصیه‌ها در گزارش هفته گذشته، گروه فراحزبی در زمینه حفاظت، مکان‌ها و مردم گفت که کاهش مالیات هدفمند را به عنوان راهی برای اطمینان از گم نشدن ساختمان‌های تاریخی شناسایی کرده است.

گزارش این گروه، ارزش میراث، دریافتند که مناطقی مانند مثلث بالتیک لیورپول نشان می‌دهد که چگونه کسب‌وکارهای خلاقانه منجر به حفظ ساختمان‌های تاریخی و بازسازی محلی مناطق درون‌شهری در حین استفاده مجدد از ذخایر موجود شده‌اند.