گزینه های جایگزین برای فروشگاه جان لوئیس YRM که در نشست طراحی شفیلد به نمایش گذاشته می شود


دانشجویان سال دوم دانشگاه کمبریج به عنوان بخشی از دوره تحصیلی خود در سال تحصیلی گذشته، گزینه‌هایی را برای استفاده مجدد از ساختمان خالی، که در اوایل ماه جاری در درجه دوم فهرست شده بود و تهدید به تخریب شده بود، بررسی کردند.

برخی از این پیشنهادات در روز طراحی که توسط انجمن معماران شفیلد (SSA) و شفیلد مدنی تراست (SCT) در سالن Channing در شهر از ساعت 13:30 تا 7 بعد از ظهر در 8 سپتامبر برگزار می شود، ارائه می شود.

شورای شهر شفیلد اکنون به دنبال تغییر کاربری است فروشگاه بزرگ Barker’s Pool که در سال 1963 افتتاح شد، پس از آن که نادین دوریس، وزیر فرهنگ، از توصیه انگلیسی تاریخی برای فهرست کردن ساختمان پنج طبقه به دلیل علاقه معماری آن پیروی کرد.

مقام محلی پس از اخذ اجاره نامه از جان لوئیس و شرکا در ژانویه، برای گواهی مصونیت از فهرست درخواست کرده بود.

شورا شرکت خدمات املاک CBRE را منصوب کرد تا بازار سایت 0.5 هکتاری را که بر اساس اجاره نامه 250 ساله جدید بازاریابی می کند، آزمایش کند و اکنون در حال ارزیابی ابراز علاقه برای پروژه های نوسازی و استفاده مجدد است. دریافت شده از تیم های توسعه دهنده

تیم بازسازی شورا قرار است در نشست طراحی ماه آینده، قبل از اینکه شرکت کنندگان به گروه هایی تقسیم شوند تا آینده ساختمان را بررسی کنند، به روز رسانی را در سایت ارائه دهند. ارائه پیشنهادات به دست آمده قبل از جلسه بعدی با شورا مستند خواهد شد.

از دیگر سخنرانان این رویداد می‌توان به الکس باترورث و کاترین نولان، همکاران طراحی در دانشگاه کمبریج اشاره کرد که در پاسخ به یک خلاصه، گزینه‌هایی را برای سایت ایجاد شده توسط دانشجویان خود ارائه خواهند داد.

سیزده دانش آموز پس از بازدید از محل در ترم اول خود، قبل از اینکه توجه خود را به ارتقاء حرارتی نما معطوف کنند، رویکردهایی را برای سکونت موقت در فروشگاه بزرگ سابق توسط گروه های اجتماعی توسعه دادند.

آنها سپس این تحقیق را در ترم آخر گرد هم آوردند تا برنامه های مختلفی را برای ساختمان پیشنهاد کنند که ممکن است شامل تخریب انتخابی باشد اما بر استفاده مجدد متمرکز باشد.

معمار باترورث، که استودیو KA را با نولان تأسیس کرد، گفت: “تمام سال یک مانیفست در مورد حفظ ساختمان ها بود، نه لزوما تخریب آنها.”

پروژه های نهایی شامل پیشنهاد ایزابلا سینک هرد برای تبدیل فروشگاه به مرکز شمالی موسسه فیلم بریتانیا با استفاده از پروژکتورها برای نمایش فیلم در جلوی ساختمان بود.

پروژه بازسازی فروشگاه جان لوئیس سابق در شفیلد توسط دانشجوی دانشگاه کمبریج ایزابلا سینک هرد

والریا چمریسووا پیشنهاد کرد که این سایت به یک مرکز نوآوری و ساختمان مصالح جدید تبدیل شود تا از استفاده مجدد و ساخت‌وسازهای موجود در شهر با ایجاد پایگاهی برای بازیافت مواد مانند تیرهای فولادی حمایت کند.

این شورا طرح 470 میلیون پوندی قلب شهر را ارائه می کند، یک پروژه بازسازی با کاربری مختلط 7 هکتاری که قرار است در سال آینده تکمیل شود.

پروژه سوم توسط آمبر پار، یک مرکز تفریحی با مجموعه ای از استخرهای شنا را تصور می کرد که با کنده کاری در ساختار بتنی در فضاهای ساختمان موجود ایجاد شده بودند.

باترورث گفت: “ما به این ساختمان علاقه مند بودیم زیرا این مکان در شهر وجود دارد که فقط نیست.” [about] یک سایت برجسته در مرکز شهر […] ارتباط عاطفی قوی با استفاده قبلی از ساختمان وجود دارد و بنابراین در حال حاضر چه اتفاقی باید با آن بیفتد.

شورا کارشناس مکان‌سازی خیابان چهارم را برای ارزیابی گزینه‌های این سایت در سال گذشته مأمور کرد. توصیه می‌کند این ساختمان پنج طبقه تخریب شود و یک سازه کوچکتر و فضای عمومی جایگزین شود.

این رویکرد در جریان رایزنی عمومی که توسط شورا در ژانویه و فوریه سال جاری انجام شد، مورد توجه قرار گرفت.

با این حال، شورا به دنبال تغییر کاربری ساختمان پس از ثبت آن در فهرست است.

سیمون چادویک، یکی از اعضای SSA و متولی سابق SCT، سازمان‌های پشت سر اجلاس طراحی، گفت: ما از شهروندان شفیلد دعوت می‌کنیم تا در این رویداد شرکت کنند تا در مورد زندگی آینده ساختمان سابق جان لوئیس صحبت کنند. و خیابان ها و فضاهای مجاور آن.

برای شرکت کنندگان داشتن پیشینه در یک رشته طراحی ضروری نیست. ما باید مردم را از سراسر شهر تشویق کنیم تا با یکدیگر صحبت کنند.

“در حالی که برخی از ساکنان شفیلد ممکن است تخریب را به عنوان بهترین گزینه ترجیح داده باشند، ما امیدواریم که این رویداد بتواند ایده های جدیدی را برای استفاده مجدد خلاقانه و پایدار از ساختمان تحریک کند.”



منبع