گلن هاولز یک ساختمان اداری با پوشش سفالی در منچستر را تکمیل کرد

این طرح ناحیه تجاری Spinningfields را در غرب و مرکز مدنی اطراف میدان آلبرت را در شرق به هم متصل می کند.

این ساختمان با ارائه 11892 متر مربع فضای کاری و خرده فروشی، در پوسته سفالی قرمز تیره پیچیده شده است، یک نمای سفالی سفارشی که برای بازتاب پالت میراث صنعتی آن طراحی شده است. این مکان در میان برخی از برجسته‌ترین ساختمان‌های منچستر، از جمله کتابخانه جان رایلندز در فهرست درجه یک، روبروی آن قرار دارد.

داده های پروژه

طرح نما

تراکوتا در محل در حین ساخت و ساز

معماران گلن هاولز طرح هایی را برای ساختمان اداری در سال 2015 ارائه کردند.

این ساختمان جایگزین ساختمان اداری 10 طبقه PoMo Lincoln House (1986) Holford Associates در 123-127 Deansgate می شود و بخشی از بازسازی گسترده تر خیابان Brazenose و میدان لینکلن را تشکیل می دهد.

این ساختمان در ابتدا توسط خانواده ورثینگتون ساخته شد، که میل آنها این بود که به شهر یک ساختمان قابل توجه هدیه دهند که در آزمون زمان با سر زدن به خانواده های صنعتی قبلی که میراث غنی معماری منچستر را ساخته بودند، مقاومت کند.

125 Deansgate از همه الزامات فراتر رفت، از جمله فراهم کردن فرصتی برای انطباق فضاهای طبقه برای پاسخگویی به نیازهای BT، نزدیکی به حمل و نقل عمومی و قرار گرفتن در مرکز برای امکان رفت و آمد بین ساختمان های BT در صورت لزوم. پنجره های بزرگ نور استثنایی را در طبقات ایجاد می کند و مناظر فوق العاده ای از خط افق منچستر ارائه می دهد.

نتایج سرفصل نظرسنجی C-Sat (نوامبر 2021) بسیار مثبت است. به طور کلی، رضایت 71 درصد افزایش یافته است.
سیمون بیلی، مدیر ارتباطات، BT

خلاصه آنها ارائه یک محل کار جدید معاصر بود که می تواند برای هر اندازه کسب و کار پاسخگو باشد، با کفپوش ها برای کارایی و انعطاف پذیری بهینه شده است. همکاری نزدیک و تعامل با خانواده در طول فرآیند طراحی خلاقانه، پروژه را فراتر از یک دفتر معمولی سوق داد.

ضد هوا در 50Pa 3 متر3/hm2
گرمایش و بار آب گرم 24.57 کیلووات ساعت در متر2/سال
زندگی طراحی 60 سال
رتبه بندی BREEAM عالی، 72.8%
CO سالانه2 انتشارات 20.4 کیلوگرم CO2eq/m2



منبع

در سایت شروع کنید آگوست 2017
تکمیل جولای 2020
سطح ناخالص طبقه داخلی 11906 متر مربع
مساحت کف ناخالص (داخلی + خارجی). 14415 متر مربع
فرم قرارداد طراحی و ساخت تک مرحله ای
هزینه ساخت 35 میلیون پوند
هزینه ساخت در هر متر2 2,354 پوند
معمار معماران گلن هاولز (RIBA 0-3 با نقش اجرایی در نما برای مراحل RIBA 4-6)
معمار اجرایی لیچ رودز واکر (به استثنای نما)
مشتری خواص ورتینگتون (مشتری اصلی)
مهندس سازه فرهرست
مشاور M&E هور لیا
QS Deansgate Contractors (قبلاً Marcus Worthington & Co.)
مدیر پروژه Deansgate Contractors (قبلاً Marcus Worthington & Co.)
پیمانکار اصلی Deansgate Contractors (قبلاً Marcus Worthington & Co.)
نرم افزار CAD استفاده شده است وکتور ورک

داده های عملکرد زیست محیطی

منبع: راب پریش

دیدگاه معمار

دیدگاه مشتری

BT طبقات 7-11 ساختمان را اشغال می کند و محل استقرار همکارانی از طیف وسیعی از واحدهای تجاری از جمله Global، Enterprise و واحدهای پشتیبانی شرکتی آن است. این شرکت طبقات را به گونه ای طراحی کرده است که فضاهای انعطاف پذیر برای افراد خود و همچنین مناطق همکاری و مناطق کاری فردی فراهم کند. این ساختمان برای پشتیبانی از کار هیبریدی طراحی شده است و همکاران در فضاهای «همسایگی» می نشینند تا بتوانند با دیگران از تیم خود در ارتباط باشند.

جستجو برای یافتن مکان جایگزین مناسب موجود در شهر انجام شد و طی این فرآیند مشخص شد که در کوتاه مدت خانه جدیدی در دسترس نخواهد بود. بنابراین BT تصمیم گرفت اجاره نامه 125 Deansgate را به دست آورد و از این ساختمان در کنار Dial House استفاده کند تا زمانی که یک گزینه طولانی مدت شناسایی شود.

مونتاژ پیش ساخته همچنین به پیمانکاران کمک کرد تا در یک سایت محدود در مرکز شهر تحویل دهند.

طراحی دارای تناسبات عمودی قوی است که حس استحکام و استحکام را منتقل می کند که در بسیاری از ساختمان های تاریخی در Deansgate مشهود است. اولین رویکرد پارچه ای یک نمای سازگار با محیط زیست را ایجاد می کند، با شدت اسکله های متنوع وابسته به جهت، با ارتفاع جنوبی دارای پایه های اولیه بیشتری نسبت به ارتفاعات شرقی و غربی، به خوبی متعادل برای مدیریت نور روز و بهره های خورشیدی.

125 Deansgate به ارائه‌دهنده همکار Spaces واگذار شده است و یکی از بزرگترین اجاره‌های فضای کاری مشترک در بریتانیا است.

چالش این پروژه در مکان محوری سایت نهفته است. این امر مستلزم ساختمانی با معماری برجسته بود، در حالی که زمینه به مادیات استثنایی و جزئیات از مقیاس کلان تا خرد نیاز داشت. طراحی نمای حاصل، با پایه‌ها و اسپندل‌های سفالی قرمز عمیق، پوسته‌دار و فلوت شده در کنار هم قرار می‌گیرند تا یک نمای دستکاری شده ایجاد کنند.

روکش سفالی آن از طریق روش مدرن ساخت و با استفاده از یک سیستم یکپارچه کاملاً پیش ساخته تحویل داده شد. این رویکرد با همکاری شورای شهر منچستر و انگلستان تاریخی برای اطمینان از حفظ جزئیات پیچیده در ساخت و ساز ایجاد شد.

نوآوری های کلیدی در ساخت نما، ارائه یک روش پیش ساخته مدرن از ساخت و ساز بود که به دنبال دقت و وضوح در جزئیات است، و با پشتکار با پیمانکاران فرعی در طول خرید کار می کند.
داو بانسال، شریک، معماران گلن هاولز

فنسترهای به هم پیوسته به صورت غیرفعال سایه و بهره وری انرژی را در خود جای داده و به امتیاز عالی BREEAM ساختمان کمک می کند.