گوو اعتراف کرد که راهنمایی روکش فلزی “عیب و مبهم” بود


در مصاحبه های آخر هفته، گوو گفت که ابهام در سند تایید شده B – که نحوه انطباق با بخش B مقررات ساختمان را مشخص می کند – در مورد ایمنی روکش منجر به بهره برداری از سیستم شده است.

اظهارات او تغییر قابل توجهی نسبت به شواهد ارائه شده به تحقیقات گرنفل در سال 2021 توسط وکیلی است که در وزارت افزایش سطح، مسکن و جوامع فعالیت می کند.

وکیل اصرار داشت: «نظر اداره این است که معنای مقررات و سند تأیید شده «ب» که همراه با آیین‌نامه خوانده می‌شود، در زمان بازسازی برج به اندازه کافی روشن بود که هیچ متخصص ذی‌صلاحی با حسن نیت عمل نمی‌کرد. ، باید الزامات قانونی را اشتباه فهمیده یا به اشتباه به کار برده باشد.’

وی اضافه کرده بود: “یک حرفه ای با صلاحیت در صورت عدم اطمینان توصیه های مناسب را انجام می داد، به ویژه در مواردی که موضوع مربوط به ایمنی آتش سوزی بود.”

اما، صحبت کردن با ساندی تایمز، گوو گفت که “سیستم مقررات معیوب” وجود داشته است.

او ادامه داد: «دولت به اندازه کافی سخت فکر نکرد، یا پلیس به اندازه کافی مؤثر، کل سیستم ایمنی ساختمان را در نظر نگرفت. بی شک.

من این را باور دارم [the guidance] به قدری معیوب و مبهم بود که به افراد بی وجدان اجازه می داد از یک سیستم شکسته به گونه ای سوء استفاده کنند که منجر به تراژدی شود.

قبل از اصلاحیه آن در سال 2019، سند تایید شده B پیشنهاد می‌کرد که روکش‌های محصولات با درجه‌بندی کلاس 0 با الزامی برای نداشتن دیوارهای خارجی قابل احتراق مطابقت دارند. با این حال، کلاس 0 اندازه گیری گسترش آتش سطحی است، نه قابلیت احتراق محدود. پانل های کامپوزیت آلومینیومی که در درجه اول مسئول گسترش آتش در برج گرنفل بودند به دلیل سطح آلومینیومی خود دارای درجه 0 کلاس 0 بودند، اما هسته پلاستیکی آنها آنها را بسیار قابل اشتعال می کرد.

گوو، در حال صحبت با بی بی سی یکشنبه با لورا کوئنسبرگ این برنامه افزود: «هیچ کس نیازی به این ندارد که به من بگوید که پرداختن به همه مسائلی که توسط آتش سوزی در برج گرنفل برانگیخته شد چقدر مهم بود.

این یک تراژدی هولناک بود. یک تراژدی برای همه دست اندرکاران، افرادی که جان خود را از دست دادند و مردم آن جامعه، اما پیامدهایی نیز داشت که سال ها ادامه داشته است و به درستی مورد توجه قرار نگرفته است.

بخشی از تلاش دولت به سمت «اصلاح اشتباهات» گذشته، یک مهلت شش هفته‌ای جدید است که به توسعه‌دهندگان داده شده است تا توافق‌نامه‌های قانونی را امضا کنند که آنها را متعهد به پرداخت هزینه برای تعمیر ساختمان‌های ناایمن می‌کند.

این قراردادها برای شرکت‌هایی اعمال می‌شود که در 30 سال گذشته ساختمان‌هایی با ارتفاع 11 متر یا بالاتر ساخته یا بازسازی کرده‌اند.

قوانینی در بهار ارائه خواهد شد و به وزیر امور خارجه اختیاراتی می‌دهد تا در صورت عدم امضای و رعایت قرارداد اصلاحی، از «عملکرد آزادانه در بازار مسکن» به توسعه‌دهندگان جلوگیری کند.

گوو گفت: بسیاری از توسعه دهندگان، همراه با تولیدکنندگان محصولات و صاحبان آزاد، از این ساختمان های ناایمن سود برده اند و وظیفه اخلاقی دارند که کار درست را انجام دهند و هزینه تعمیر آنها را بپردازند.

“با امضای این قرارداد، توسعه‌دهندگان گام بزرگی در جهت بازگرداندن اعتماد به این بخش و ارائه اطمینان بسیار مورد نیاز به همه افراد ذینفع برخواهند داشت.”

وی در پایان گفت: برای کسانی که در انجام مسئولیت های خود کوتاهی می کنند، جایی برای پنهان شدن وجود نخواهد داشت. من از اقدام دریغ نخواهم کرد و آنها با عواقب قابل توجهی روبرو خواهند شد.



منبع