گوو می‌گوید دولت ساختمان‌هایی را که «زیبا» نیستند فراخوانی می‌کند

گوو گفت: «ما از تمام قدرت‌هایی که در اختیار داریم، از جمله قدرت‌های فراخوان، استفاده خواهیم کرد تا مطمئن شویم که پیشرفت‌هایی که از نظر زیبایی‌شناسی کیفیت بالایی ندارند، پیش نمی‌روند.» ایندیپندنت

وزیر ارشد محافظه‌کاران گفت که مخالفت با ساختمان‌های جدید تقصیر توسعه‌های «زشت» مسکن است و شوراها و جوامع محلی در روند اصلاحات برنامه‌ریزی که در حال حاضر در پارلمان انجام می‌شود، سهم بیشتری خواهند داشت.

گوو روز دوشنبه (14 نوامبر) با توجه به ساختمان‌های جدید که از نظر زیبایی‌شناسی «کیفیت بالایی» نداشتند، به حضار در مرکز مطالعات سیاست‌گذاری گفت که دولت ریشی سوناک از ساختن توسعه‌های «زشت» مسکن جلوگیری می‌کند.

مطابق با زمان، گوو گفت که توسعه‌دهندگان مسکن اگر از کدهای طراحی جدید پیروی کنند راحت‌تر تایید می‌شوند.

وی به نقل از او گفت: «ما شاهد پذیرش گسترده کدهای طراحی و راه‌هایی خواهیم بود که از طریق آن افراد می‌توانند درک کنند که چگونه راحت‌تر می‌توان مجوز برنامه‌ریزی را تضمین کرد، اگر به روشی مطابق با آن کدهای طراحی بسازید».

گوو همچنین به اتاق اطمینان داد که اصلاحات برنامه ریزی مندرج در لایحه افزایش سطح و بازسازی «مرده» نیستند و به مقامات محلی اختیارات و همچنین بودجه برای بازسازی شهری داده خواهد شد.

حمایت او از «زیبایی» در معماری تقریباً سه سال پس از آن صورت می‌گیرد که کمیسیون «ساختمان بهتر، ساختمان زیبا» مورد حمایت دولت قرار گرفت تا «زیبایی» در سیستم برنامه‌ریزی گنجانده شود و ساختمان‌های «زیبا» بتوانند به سرعت دنبال شوند.



منبع

برای کسانی که خانه‌های جدید ساخته شده را می‌بینند، این واقعیت که بسیاری از خانه‌سازان حجمی ما از یک کتاب الگوی محدود با مواد بی‌کیفیت استفاده می‌کنند، و کیفیت زیبایی‌شناختی چیزی که تولید می‌کنند، ناامیدکننده است و همچنین با زیبایی‌شناسی بالا همخوانی ندارد. گاو گفت: استانداردهایی که ممکن است از قبل وجود داشته باشند. این دلیلی است که جوامع نه می گویند. آنها نمی خواهند زشتی بر آنها تحمیل شود.

گوو علاوه بر تعهد مجدد دولت سوناک به ارتقای ساختمان‌های زیبا، اخیراً دولت را متعهد به ساخت 300000 خانه جدید در سال، همانطور که در مانیفست سال 2019 خود ذکر شده است، کرده است. نخست وزیر سابق لیز تراس قصد داشت اهداف مسکن از بالا به پایین را کنار بگذارد.

گوو پس از اخراج از همان شغل در اوایل سال جاری توسط بوریس جانسون، به عنوان وزیر مسکن و جوامع تحت رهبری سوناک به دولت بازگشت.

به عنوان نمونه ای از خانه سازی «زیبا»، گوو از پاوندبری، املاک بحث برانگیز دوون که توسط شاه چارلز تبلیغ می شود، نام برد. این توسعه در برخی از محافل به دلیل سبک معماری آن مورد تمسخر قرار گرفته است، اما گوو گفت که چنین انتقادی “آشغال” است.