گیبسون تورنلی و پرسل گالری عکاسی دائمی V&A را کامل کردند


در برخی از قدیمی‌ترین فضاها در املاک موزه ویکتوریا و آلبرت در کنزینگتون، چهار فضای گالری جدید و پنجمین فضای گالری بازسازی‌شده، اکنون میزبان یکی از بزرگترین مجموعه‌های عکاسی جهان است. بودجه آن توسط التون جان، The Kusuma Trust و Meta Studio در میان دیگران تامین شده است.

فضای جدید مرکز عکاسی شامل مجموعه‌ای از گالری‌های کنترل‌شده با محیط‌زیست است که مجموعه‌ای از سفارش‌های معاصر در مقیاس بزرگ و نمایش‌های موضوعی را در خود جای می‌دهد که مرتباً به‌روزرسانی می‌شوند. این طرح همچنین دارای یک فضای اختصاصی جدید است که کتابخانه انجمن عکاسی سلطنتی (RPS) را در خود جای داده است و یک گالری برای ترسیم پیشرفت‌های فناوری دوربین، از جمله یک دوربین تعبیه شده در دوربین.

فاز نهایی این پروژه پس از قسمت اول که توسط معماران دیوید کوهن در سال 2018 تکمیل شد، مرکز را به هفت اتاق می‌رساند. پرسل مناطق تاریخی را که قبلاً برای ذخیره‌سازی و آموزش استفاده می‌شد، ارتقا داده است تا گیبسون تورنلی را در گالری‌ها جای دهد.

مرکز عکاسی بخشی از V&A’s FuturePlan است، یک برنامه توسعه که می بیند طراحان با مخاطبان مختلف برای ایجاد فضاهای گالری در حالی که ساختمان اصلی را آشکار و بازسازی می کنند، کار می کنند. کارهای ساخت پایه پرسل همچنین فضای سقف و زیرساخت اضافی را برای این پروژه بلند مدت فراهم کرده است.

فضاهای جدید از طریق گالری دیجیتال وارد می شوند، یک اتاق غوطه ور که دارای نمایش دیجیتال در مقیاس بزرگ است. در مجاورت آن، کتابخانه RPS قرار دارد – یک اتاق مطالعه با ارتفاع دوبل با مجموعه آن که دیوارها را پوشانده است، و عناصر کنسولی سفارشی – همه برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد طبقات اصلی. یک راهرو نیم طبقه دسترسی کامل به این مجموعه را برای کتابداران فراهم می کند. نرده های آن از میله های برنجی به هم چسبیده به عنوان اشاره ای به مجموعه آهن آلات خود V&A ساخته شده است. در همین حال، روکش چوب گردوی اتاق، بازتاب کتابخانه ملی هنر V&A است.

این فضا همچنین دارای یک منطقه مطالعه، صندلی راحت، یک کتابخانه حمل و نقل و فضاهای کاری کتابدار – با یک دیوار نمایشی مستقل برای چاپ و کتاب است.

در سرتاسر، کف‌های پارکت و نورپردازی به‌دقت، پوسته تاریخی ساختمان را تکمیل می‌کنند، در حالی که مجموعه‌ای از راهروها گالری‌ها را به هم متصل می‌کنند و مناظری را ارائه می‌دهند.

گیبسون تورنلی از نزدیک با گروهی از جوانان 16 تا 24 ساله برای دموکراتیک کردن گالری‌ها و گشودن آن‌ها برای نسل‌های جوان‌تر همکاری کرد. این طرح دومین پروژه این موزه برای موزه است که پس از طراحی آن برای نمایشگاه فریدا کالو: ساختن خود بالا در سال 2018 انجام شد.

دیدگاه معماران

V&A یکی از زیباترین و خلاقانه ترین سایت های موزه بریتانیا است، و بنابراین روند طراحی به گفتگوی بین گذشته و حال تبدیل شد و تمام جزئیات اصلی را جشن می گیرد و در عین حال این فضاهای تاریخی را با بهترین طراحی مدرن تقویت می کند. ما به ایده لایه‌بندی و عمق در مقیاس‌های مختلف علاقه‌مند بودیم، از تجربه عبور از میان اتاق‌ها تا بررسی دقیق جداسازی و قرار گرفتن در معرض فضای عمومی و خصوصی. کتابخانه RPS یک نقطه محوری در مرکز است که امیدواریم بازدیدکنندگان در آن معطل شوند. خلاصه برای گالری دوربین با همکاری نزدیک با کارکنان V&A و گروهی از جوانان تهیه شد. ما امیدواریم که این به شکستن موانع و ایجاد فضای مناسب و دلپذیری کمک کند که مردم بخواهند بارها و بارها از آن بازدید کنند.
مت تورنلی، یکی از بنیانگذاران، گیبسون تورنلی

برنامه FuturePlan V&A فرصتی را برای هر نسلی برای بازسازی مناطقی که قبلاً در پشت خانه بودند و بازگرداندن آنها به شکوه سابق خود به عنوان فضاهای گالری زیبا برای بازدید عموم ارائه کرد. این ساختمان یک نقطه عطف فرهنگی مهم و برجسته است، و دیدن این فضاهای قابل توجه ارتقاء و مدرنیزه شده است تا به موزه ارتباط جدید و ظرفیت افزایش یافته برای به نمایش گذاشتن وسعت مجموعه مرکز عکاسی بدهد.
گراهام اپکینگ-کرین، سرپرست پروژه، پورسل

دیدگاه مشتری

عکاسی در قلب V&A قرار دارد. این موزه از سال 1852 عکاسی را جمع آوری کرده است و همچنان به بهترین شیوه معاصر دست می یابد. از آنجایی که عکاسی نقشی فزاینده در زندگی ما ایفا می‌کند، مرکز عکاسی گسترده‌تر از همیشه مرتبط خواهد بود. ما مشتاقانه منتظر بازدیدکنندگان هستیم تا تاریخچه های متنوع رسانه را بررسی کنند و از مجموعه پیشرو جهان ما لذت ببرند.
مارتا وایس، کیوریتور ارشد عکاسی و سرپرست فاز دو مرکز عکاسی، V&A

منبع:Ståle_Eriksen

داده های پروژه

در سایت شروع کنید ژوئن 2020
تاریخ تکمیل می 2023
سطح ناخالص طبقه داخلی 570 متر مربع
مساحت کف ناخالص (داخلی + خارجی). 570 متر مربع
فرم قرارداد یا مسیر تدارکات سنتی
هزینه ساخت 3 میلیون پوند (ساخت پایه)، 1.25 میلیون پوند (مطابقت)
هزینه ساخت در هر متر مربع N/A
معماران معماران گیبسون تورنلی (مناسب)، پرسل (ساخت پایه)
مشتری موزه ویکتوریا و آلبرت
مهندس سازه هارلی هادو
مشاور M&E هارلی هادو
نقشه بردار کمیت کاری و قهوه ای
مشاور نور استودیو مایکل گراب
مدیر پروژه آویسون یانگ
هماهنگ کننده CDM پرسل
بازرس ساختمان تایید شده RBKC
پیمانکار اصلی کوین لندن
پیمانکار کتابخانه پاولیس
نرم افزار CAD استفاده شده است میکرو استیشن



منبع