یک محیط ساخته شده در آینده با چوب بریتانیا را دوباره تصور کنید

عنوان پروژه یک محیط ساخته شده در آینده با چوب بریتانیا را دوباره تصور کنید
مشتری
اقتصاد دایره ای ساختمان های چوبی
ارزش قرارداد 1750 پوند
مهلت دور اول 30 نوامبر 2022
محدودیت های موارد ارسالی باید شامل یک پوستر A2 با تصاویر، طرح‌ها و نمودارها با فهرست کاملی از نام‌های گروه و مخاطبین باشد.
اطلاعات بیشتر https://cetimber.blogs.bristol.ac.uk/design-competition/



منبع درخواست از گروه های بین رشته ای تشویق می شود. برنده کلی – که در 15 دسامبر اعلام می شود – یک جایزه 1000 پوندی دریافت می کند و جایزه دوم 500 پوندی و جایزه سوم 250 پوندی نیز اهدا می شود.

جزئیات مسابقه

علیرغم مزایای زیست محیطی چوب، تولید (فرآوری اولیه و ثانویه) و حمل و نقل بیشتر کربن و انرژی موجود در آن را تشکیل می دهند. بنابراین، استفاده بهینه از چوب و تمرکز بر منابع محلی و فرصت‌های بازار و بهبود تخصص چوب و روش‌های فعلی تولید ضروری است.

مفاهیم مربوط به جنگلداری جدید، جامعه، استفاده از زمین و ابتکارات شهر پایدار نیز مورد استقبال قرار گرفته است. فراخوان برای مفاهیم توسط Circular Economy of Timber Buildings، یک پروژه تحقیقاتی با حمایت GW4 Alliance از دانشگاه‌های Bath، Bristol، Cardiff و Exeter هدایت می‌شود.

این مسابقه به دنبال پیشنهادهایی برای مفاهیم معماری، مسکن و سازه است که رشد زنجیره تامین چوب محلی را باز می کند و به ترویج تکنیک های ساخت و ساز پایدار کمک می کند.

طبق این خلاصه: ساختمان ها و ساخت و سازها مسئول تقریباً 40 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای هستند. تولید فولاد ساختمانی و سیمان روی هم تقریباً 11 درصد از کل انتشار CO2 صنعتی را تشکیل می دهند و برآورد می شود که انتشار CO2 مربوط به عملیات عملیاتی از ساختمان ها 30 درصد از کل انتشارات انسانی در سال 2021 باشد.

در همین حال، کمبود فعلی خانه در انگلیس 4 میلیون تخمین زده می شود که نیاز به ساخت 350000 خانه در سال دارد. برای دستیابی به اهداف صفر خالص 2050 انگلستان، صنعت ساخت و ساز برای استفاده از مواد پایدار و تجدیدپذیر مانند چوب تحت فشار است.

آثار ارسالی بر اساس پاسخ آنها به شرایط اضطراری آب و هوا و اصول اقتصاد دایره ای، پتانسیل تاثیرگذاری و کاربردی بودن آنها، نشان دادن استفاده از منابع محلی، خلاقیت و نوآوری آنها، و رویکرد سیستمی آنها مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.