با افزایش مجدد بودجه، هزینه های یادبود هولوکاست Adjaye به 139 میلیون پوند رسید

بودجه پروژه مهم برای ایجاد «یک بنای یادبود ملی مناسب برای شش میلیون مرد، زن و کودک یهودی و سایر گروه‌هایی که قربانی آزار نازی‌ها شدند» از 50 میلیون پوند اولیه تقریباً سه برابر شده است – اگرچه رقابت اولیه- طرح برنده به طور قابل توجهی کوچکتر از آنچه اکنون پیشنهاد می شود بود.

در حالی که دولت تا به امروز بیش از 15 میلیون پوند برای این پروژه هزینه کرده است، اما هنوز مجوز لازم برای ادامه ساخت و ساز را دریافت نکرده است.

سال گذشته، NAO گزارش داد که Adjaye و Arad که به طور مشترک در مسابقه طراحی بنای یادبود در سال 2017 برنده شدند، توسط این بخش کنار گذاشته شده اند تا در هزینه خود صرفه جویی کنند. در آخرین گزارش این مسئول حسابداری اضافه شده است که مدیران هزینه ساخت تغییر کرده اند که تا حدودی منجر به محاسبه مجدد بودجه شده است.

تراست پارک‌ها و باغ‌های لندن یکی از گروه‌های کمپین بود که با این استدلال که بازرس قانون 1900 شورای شهرستان لندن (بهبودها) را که ساخت و ساز در باغ‌ها را ممنوع می‌کند، در نظر نگرفته بود، به چالش قانونی دست زد. دادگاه عالی در آوریل 2022 به نفع مبارزان رای داد.

به گفته افسران حسابداری خود دولت، هزینه‌های برنامه برای طرح بحث‌برانگیز در باغ‌های ویکتوریا اسکوئر در لندن که در فهرست درجه دوم قرار دارند، به دلیل تأخیر در تأمین مجوز برنامه‌ریزی ناشی از چالش‌های قانونی و «فشارهای تورمی» «به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است».

گزارشی که در ژوئیه گذشته توسط اداره حسابرسی ملی (NAO) منتشر شد، نشان داد که هزینه این طرح در کنار کاخ وست مینستر از بودجه 89 میلیون پوندی تعیین شده در پرونده تجاری آوریل 2019 به 103 میلیون پوند افزایش یافته است.

این گزارش می‌گوید که اگرچه تاریخ‌های تخمینی افتتاحیه «همیشه آزمایشی بوده است، تأخیرهای بیشتر همچنان ممکن است انتقادها را به خود جلب کند، زیرا تعداد بازماندگان هولوکاست برای دیدن افتتاحیه رو به کاهش است».

این می افزاید: «هر گونه تأخیر قابل توجه در ساخت و ساز احتمالاً بر تاریخ افتتاح و هزینه ها تأثیر می گذارد. خطرات کلیدی این امر یافته های باستان شناسی قابل توجه و کمبود مواد و نیروی کار است. همچنین خطر تأخیر در ایجاد یک سازمان عامل برای [the memorial and learning centre] و برنامه های اضطراری برای کاهش این موارد در حال انجام است.

آخرین گزارش افسر حسابداری ادعا می کند که علیرغم بودجه بالونی، این پروژه همچنان ارزش پول را برای بیت المال نشان می دهد. ارزیابی افسر حسابداری بازنگری شده می‌گوید: «ارزیابی شده است که مزایای استراتژیک و اجتماعی داشتن یک یادبود ملی برجسته برای قربانیان هولوکاست و یک مرکز آموزشی که پیشنهادهای آموزشی مهمی را ارائه می‌دهد، تضمین می‌کند که این برنامه همچنان با ارزش است. .

در آن زمان، NAO همچنین هشدار داد که «ریسک‌ها و عدم قطعیت‌های نوظهور» به معنای افزایش بیشتر قیمت پروژه برای پشتیبان آن، وزارت افزایش سطح، مسکن و جوامع (DLUHC) است.

اوایل سال جاری، وزرا لایحه یادبود هولوکاست را در ژانویه ارائه کردند تا قانون 128 ساله ای را که ساخت هرگونه ساختمان جدید در باغ برج ویکتوریا در ساحل تیمز را ممنوع می کرد، لغو کند.

AJ برای اظهار نظر با DLUHC، Adjaye Associates و Ron Arad تماس گرفته است.



منبع