معماران از رکود می ترسند زیرا ارقام فروپاشی در شروع سایت را نشان می دهد

در همین حال، تحقیقات حسابدار پرایس بیلی نشان داد که مشاغل کوچک با گردش مالی کمتر از 10 میلیون پوند اکنون 11.8 روز بیشتر برای پرداخت منتظر هستند.

سالی لوئیس، مدیر استیچ گفت که در حالی که طرح‌های تمرین او لغو نشده بود، او شاهد کاهش سرعت در پیشبرد آنها بود.

او توضیح داد: «از آنجایی که بسیاری از مشتریان ما با شوراها، مالکان زمین و انجمن‌های مسکن برای ارائه پروژه‌های بزرگ و پیچیده مسکن و بازسازی کار می‌کنند، فرآیندهای قانونی برای تضمین توافق قراردادی برای JVs اغلب بسیار گسترش یافته است.

مسائل مربوط به زنجیره تامین و ظرفیت بزرگترین مشکلات پیش روی ساخت و ساز بوده و هستند [materials] به جای اینکه همه چیز کند شود پیش‌بینی هزینه‌های پروژه در مراحل اولیه در حال حاضر بسیار خطرناک است، عمدتاً از آنجایی که قیمت‌ها بسیار افزایش یافته است، نقشه‌برداران کمیت با یک کار تقریباً غیرممکن روبرو هستند.

با این حال، آنچه نگران کننده است این است که به نظر می رسد “هزینه پایداری” به طور قابل توجهی در حال افزایش است، که می تواند مشتریان و توسعه دهندگان را بی انگیزه کند، اگرچه طرف دیگر افزایش هزینه های انرژی است، به این معنی که آنها انتخاب سختی برای پذیرش هزینه های انرژی بالا دارند یا سرمایه خود را حفظ می کنند. سرمایه گذاری در طراحی “سبزتر”.

هرگونه مشاهده رکود باید از این منظر در نظر گرفته شود: اگر رکود ناشی از رکود اولی باشد، ممکن است علاقه زیادی از سوی سرمایه‌گذاری خارجی به بریتانیا باقی بماند، بازاری نسبتاً باثبات با فرصت‌هایی برای اصلاح تفاوت‌های ارزی و جهانی. نرخ ها طول چنین رکودی ممکن است محدودتر باشد و شوک ممکن است راحت تر باشد. اگر رکودی است که توسط دومی ایجاد می شود، یا بدتر از آن یک رکود مضاعف (یا علت مضاعف یک رکود، یعنی محرک اولی همراه با دومی)، پس من واقعاً از رکود بسیار مهم تر و گسترده تر می ترسم. تاثیر بر حرفه معماری و بخش ساخت و ساز.

ما در طیف گسترده‌ای از بخش‌ها درگیر هستیم و ندیده‌ایم که یک بخش به طور خاص تحت تأثیر قرار گرفته باشد.

وایلن گفت که معرفی مقررات ساختمانی به روز شده در ماه ژوئن ممکن است بر این ارقام تأثیر بگذارد و برخی از توسعه دهندگان را ترغیب به پیشبرد پروژه ها کرد.

بی‌ثباتی مالی کنونی، عدم اطمینان و زمان بیشتری را به این روند می‌افزاید. از آنجایی که پروژه‌ها عمدتاً مسکن عمومی هستند، هنوز شاهد لغو پروژه‌ها نبوده‌ایم، فقط تاخیرهای شدیدی داشته‌ایم.

معماران نمی توانند کاری در مورد تغییرات در نرخ بهره انجام دهند، اما مطمئناً می توانند از مشتریان در پاسخگویی خلاقانه به افزایش هزینه های مواد و نیروی کار حمایت کنند.

وی افزود: اعتماد تجاری در میان شرکت‌های ساختمانی که معمولاً یک قناری در معدن زغال‌سنگ برای اقتصاد گسترده‌تر فراهم می‌کنند، همچنان رو به کاهش است و در ماه اوت، سازندگان بریتانیایی سفارشات خود را برای مصالح کاهش دادند و استخدام را کاهش دادند.

با نگاهی به آینده، افزایش نرخ‌های بهره احتمالاً برخی از توسعه‌دهندگان را وادار به ارزیابی مجدد برنامه‌های خود می‌کند و در نهایت تقاضای خریداران خانه را نیز کاهش می‌دهد.

رابرت کر، مدیر معماری ADAM، گفت: “رکود اقتصادی در آینده به وضوح به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است، و مسائل – اعم از اقتصادی و اجتماعی – نزدیک به خانه همیشه بر روایت ما تسلط دارند.”

تفاوت هایی بین بخش ها وجود دارد. گلنیگان دریافت که پروژه‌های غیرمسکونی در سه ماه منتهی به آگوست 31 درصد نسبت به دوره سه ماهه قبلی و 34 درصد سالانه کاهش یافته است.

به سختی می توان دید که چگونه پروژه های جدید تا مدتی دیگر تحت تاثیر فشارهای اقتصادی قرار نخواهند گرفت. اولاً، پایان سال‌های بسیار طولانی وام‌های مسکن تقریباً رایگان در آینده قابل پیش‌بینی، در برخی مواقع بر برخی مشتریان مسکونی تأثیر می‌گذارد، هم مستقیماً از نظر مالی خودشان و هم به دلیل تأثیر بر ارزش احتمالی آتی ملک مسکونی به طور کلی. ثانیاً، افزایش عمده در هزینه‌ها در مواجهه با درآمدهای واقعی بدون تغییر و احتمالی کاهش می‌یابد که بر توانایی ساخت تأثیر می‌گذارد.

کارن باتری، مدیر پرایس بیلی گفت: صاحبان مشاغل در چنگال اقتصاد راکد و افزایش مالیات گرفتار شده‌اند و اکنون با بحران پرداخت دیرهنگام مواجه هستند تا بر مشکلات خود بیفزایند.

یک رکود در حال پیشروی به وضوح به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است و موضوعات (اقتصادی و اجتماعی) نزدیک به خانه همیشه بر روایت خود ما تسلط خواهند داشت. برخی از مسائل سیستمی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و فشارهای اضافی ناشی از تورم، انرژی و اوکراین است. با این اوصاف، اثرات اقتصادی گسترده تری وجود دارد که من از آنها بیشتر می ترسم. عصبی بودن گام های بعدی چین، نحوه تصمیم گیری این کشور برای تعدیل قدرت سیاسی خود، مسائل مربوط به بازار مسکن خود و کندی رشد اقتصادی آن می تواند عامل بسیار مهم تری باشد.

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک‌تر با تأخیر مشتریان بزرگ‌تر در پرداخت صورت‌حساب‌ها برای تامین ذخایر نقدی خود، بقای خود را تهدید می‌کنند. این احتمال وجود دارد که افزایش تاخیر در پرداخت قبل از بهبود بیشتر بدتر شود و بسیاری از مشاغل در حال مشکل دچار ورشکستگی شوند.

نظرات

گراهام بویس، شریک، آرکل بویس

اما او گفت که این عمل هنوز هیچ تاثیر مادی نداشته است و علیرغم اینکه “احتیاط در مورد رشد” داشت، همچنان در حال جذب نیرو است.

او گفت که مشتریان پروژه‌ها را با توجه به چشم‌انداز اقتصادی نامشخص، هزینه‌های انرژی و ساخت‌وساز «مارپیچی» و تأخیر در دسترسی به مواد، «ارزیابی مجدد و بازنگری» پروژه‌ها انجام داده‌اند.

به گفته گلنیگان، ارزش شروع مسکن در طول سه ماه منتهی به پایان آگوست، 38 درصد نسبت به دوره سه ماهه قبل و 28 درصد سالانه کاهش یافته است.

دشوار است که ببینیم چگونه پروژه های جدید تحت تاثیر فشارهای اقتصادی قرار نخواهند گرفت

گراهام هیکسون اسمیت، مدیر عامل 3D Reid گفت: آمارهای ساخت و ساز اخیر حاکی از آن است که “حباب پس از کووید” در حال “گشودن” است. او گفت: “همه ما امیدوار بودیم که این مدت طولانی تر از آنچه بود ادامه یابد.”

آلن ویلن، مدیر اقتصاد گلنیگان، گفت که کاهش کلی شروع پروژه به دلیل «انقباض» در خط لوله توسعه در ماه‌های اخیر و «نرم‌تر شدن» در تعداد مصوبات برنامه‌ریزی رخ داده است.

این کاهش تقاضا تا حدودی فشار تورمی را کاهش داد و تورم هزینه ورودی اکنون به پایین‌ترین سطح خود در 18 ماه گذشته رسیده است.

وی افزود: ما از برخی شروع‌ها آگاه هستیم که ارزیابی هزینه‌ها در محدوده منفی قرار گرفته است، بنابراین ممکن است یک یا دو خرید یا خرید به دلیل افزایش هزینه‌های تورم دچار تزلزل شده باشد اما لزوماً کار را متوقف نکرده است.

معماران به AJ گفتند که نگران این هستند که کشور در اواخر امسال وارد رکود شود. آنها گفتند که پروژه‌ها با کندی بیشتری پیشرفت کرده‌اند و فروش و خرید توسعه‌دهندگان نیز به دلیل افزایش تورم کند شده است.

این بازار مسکونی با سرمایه متوسط ​​خواهد بود که بیشترین تأثیر را خواهد داشت

آخرین آمار منتشر شده توسط ردیاب صنعتی گلنیگان نشان می دهد که ارزش شروع کار در سایت طی سه ماه منتهی به پایان آگوست 35 درصد کاهش یافته و 30 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

دیوید گرین، کارگردان، Belsize Architects

اما او گفت که بیشتر نگران «عصبی بودن» در چین و تأثیرات گسترده‌تر کاهش سرعت در چین است (نظر زیر را ببینید).

طبق آخرین شاخص مدیران خرید ساختمانی S&P Global/CIPS UK، سفارش‌های ساخت و ساز در ماه گذشته به کمترین میزان از زمان قرنطینه در ژوئن 2020 افزایش یافته است و فشار هزینه‌ها به عنوان یک عامل ذکر شده است.

معماران باید هنگام مشاوره دادن به مشتریان در چنین زمانی در بازی A خود باشند و نقش ما را به عنوان نگهبان محیط ساخته شده جدی تر از همیشه بگیرند.



منبع

اندازه گیری فعالیت ماه به ماه در فعالیت های ساختمانی نشان داد که برای دومین ماه متوالی افت داشته است.

برای کار تحت تأثیر، رکود اقتصادی مبتنی بر اروپا ممکن است به خوبی متوجه شود که بازار گران‌قیمت همچنان انعطاف‌پذیر است زیرا سرمایه‌گذاری خارجی باقی می‌ماند. این بازار مسکونی با قیمت متوسط ​​خواهد بود که بیشترین آسیب را خواهد دید زیرا تجمل انجام تغییرات در خانه ها در اولویت افراد و خانواده ها قرار می گیرد. پروژه‌های شهرسازی، طبیعتاً افق‌های طولانی‌تری دارند و حتی در صورت کاهش فروش ممکن است ادامه پیدا کنند. در مورد تأثیرات رکود جهانی بیشتر بر بازار، کارت ها از روی میز خارج شده اند و من مطمئن هستم که همه بخش های بازار را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

رابرت کر، کارگردان، ADAM Architecture

گلنیگان گفت عواملی که در پشت این کاهش فاش شده در ارقام ماه سپتامبر خود را شامل می شود، مسائل زنجیره تامین مداوم و افزایش هزینه های انرژی، سوخت و مواد ناشی از جنگ روسیه و اوکراین است.

گرت بلشام، مدیر مشاور املاک ملی و نقشه‌بردار Naismiths، گفت: «در حالی که رکود اقتصادی در کل اقتصاد بریتانیا شروع به بسته شدن می‌کند، ترمزهای صنعت ساخت‌وساز سخت‌تر و سریع‌تر از بسیاری دیگر فشرده می‌شوند.»

در حال حاضر، بیشتر شرکت‌های ساختمانی مشغول هستند و دفترچه‌های سفارش نسبتاً پر هستند – اما تصویر سال 2023 به‌طور فزاینده‌ای بد به نظر می‌رسد.»

پروژه های صنعتی نسبت به سه ماه قبل 25 درصد کاهش داشته است، اما هتل و تفریح ​​تنها 2 درصد کاهش یافته است.

تحریریه اخبار معماری آریانا