موزه بسا، تیرانا

درخواست های دور اول باید شامل جزئیات ترکیب تیم، صلاحیت ها، روش شناسی و مفهوم اولیه باشد. پنج تیم منتخب هر کدام 40000 یورو برای توسعه بیشتر مفاهیم خود و ارائه به هیئت داوران دریافت خواهند کرد.

تیم برنده یک موزه جدید اختصاص داده شده به رمز افتخار آلبانی – معروف به “بسا” – و نقشی که در کمک به یهودیان برای زنده ماندن از هولوکاست ایفا کرد، ایجاد خواهد کرد.

عنوان پروژه موزه بسا
مشتری
وزارت فرهنگ جمهوری آلبانی
ارزش قرارداد تی بی سی
مهلت دور اول 6 مارس 2023
محدودیت های تیم های فاز یک باید حداقل از یک معمار اصلی، مرمتگر، معمار منظر، هنرمند، متصدی، طراح نمایشگاه موزه، متخصص چند رسانه ای، مهندس سازه و برآورد هزینه تشکیل شده باشند.
اطلاعات بیشتر https://www.kultura.gov.al/muzeu-besa-konkurs/



منبع

برای تیم‌هایی از طراحان، معماران، مرمت‌کنندگان، طراحان منظر و متصدیان باز است – آخرین مسابقه دو مرحله‌ای بر تغییر یک عمارت بزرگ قدیمی قرن نوزدهمی، معروف به خانه قانی توپتانی لیبوهوا تمرکز دارد که اخیراً به عنوان دفاتر و آزمایشگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

این پروژه – با حمایت وزارت فرهنگ جمهوری آلبانی – یک ساختمان تاریخی موجود در مجموعه قلعه تیرانا نزدیک به هرم تیرانا در سال 1988 به سبک بروتالیستی را بازسازی و ارتقاء خواهد داد.

تیرانا پایتخت و بزرگترین شهر آلبانی است. گریمشاو لندن هفت سال پیش طرح جامعی برای بازسازی این شهرک ایجاد کرد. سال گذشته، معماران کیمل اشکولوت مستقر در تل‌آویو در مسابقه‌ای برای موزه یهودی آلبانیایی جدید در سومین شهر بزرگ کشور – اولولا، برنده شدند.

با تمرکز بر “بسا” و نقشی که در محافظت از یهودیان در برابر آزار و اذیت ایفا کرد – این موزه دارای فضاهای نمایشگاهی، فضای پذیرایی، اتاق مطالعه، مغازه، کافی‌بار، رختکن، دفاتر اداری و فضای ذخیره‌سازی خواهد بود.

برنامه ها ممکن است به زبان انگلیسی یا آلبانیایی باشند. برنده کلی در بهار اعلام خواهد شد.

جزئیات مسابقه

بر اساس این خلاصه: «هدف دستیابی به مفاهیم معاصر و رویایی برای مداخلات با ویژگی معماری و ترمیمی برای بازسازی و مناسب سازی بنای موجود و همچنین مداخلات احیا است که هدف آن افزودن فضای فرهنگی جدید به پایتخت است. ، هماهنگ و در روابط مستحکم با محیط و محوطه تاریخی اطراف.

مسابقه ای که تنها دو ماه پس از آن برگزار می شود که ویلیام متیوس آسوشیتس لندن به عنوان یکی از چهار تیمی که برای طراحی یک مرکز بازدیدکنندگان عاری از کربن در پارک ملی تاریخی بوترینت در آلبانی رقابت می کنند، معرفی شد.

این مفاهیم باید بر اساس اصولی باشد که با شناسایی ویژگی‌های معماری، میراث، ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و باستان‌شناسی منطقه و ساختمان‌های اطراف آن، و همچنین بر اساس بهترین تجربیات بین‌المللی، با اولویت ارزش‌های معماری و همچنین ارزش‌های باستانی آن، ایجاد شده است. طراحی با کیفیت.