ساختمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | arianarchitects

تا قبل از خشک شدن کامل دیوار هرگز اقدام به نصب کاغذ دیواری و یا رنگ کردن دیوار نکنید. اجاق گاز یکی از اصلی ترین تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه است که بسیاری از افراد با تصور اینکه نصب اجاق گاز رومیزی کار چندان سختی نیست بدون توجه به استانداردهای نصب اجاق گاز اقدام به این کار می کنند. در صورتی که رعایت تمام نکات برای نصب اجاق گاز رومیزی بسیار با اهمیت است و باید موارد ایمنی به طور کامل رعایت شود.

http://barbarinemoone.ir

پس از انجام مجله خبری معماری آریاناهای سیم کشی و گچ کاری روی دیوارهای داخلی، نوبت به نصب کفپوش ها می رسد. انواع مختلفی از کفپوش ها با توجه به کاربرد، هزینه و نازک کاری آن ها وجود دارد که عبارتند از کاشی های سرامیکی، کاشی های لعاب دار، کاشی های سفالی، گرانیت، مرمر، چوب، کفپوش اپوکسی. روبنا – اعضای مختلف روبنا مانند ستون ها و تیرها، باید طبق برنامه طراحی شده، جهت پشتیبانی از استحکام لازم برای حمل بار مرده و بار زنده که انتظار می رود در قسمت های مختلف سازه بصورت ایمن و به خوبی توزیع شوند، ایجاد شود.

الف – سیستم دیوارهای باربر

در ترک ‌های داخلی شما ترک ‌های نیمه افقی یا ترک ‌های با زاویه 45 درجه را در گوشه دیوارهای خانه، کنار پنجره‌ ها و یا درب ‌ها مشاهده می ‌کنید. علت اینکه بیشتر در این قسمت‌ ها ترک ایجاد می ‌شود این است که بیشترین تنش در این قسمت ‌ها وجود دارد. البته این ترک ‌ها در صورتی ‌که خاک به سمت بالا حرکت کند نیز ایجاد خواهد شد.

  • اجاق گاز یکی از اصلی ترین تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه است که بسیاری از افراد با تصور اینکه نصب اجاق گاز رومیزی کار چندان سختی نیست بدون توجه به استانداردهای نصب اجاق گاز اقدام به این کار می کنند.
  • آغاز به کار نمایشگاه چوب، مبلمان و صنایع وابسته بیستمین نمایشگاه بین المللی چوب، مواد اولیه، ماشین آلات، یراق، تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته از امروز در تهران آغاز شد.
  • رزین اپوکسی ماده ای شیمیایی است که دارای دو جزء رزین و هاردنر (ماده سخت کننده) بوده که باید به نسبت های مشخصی با هم ترکیب شوند.
  • گاهی اوقات خاک زیر ساختمان بیش از حد نرم است و یا عواملی دیگر باعث ایجاد حفره‌ های در سطح زیر پی می‌ شوند.

جلسه ای با معماران منتخب خود ترتیب دهید و در مورد نقشه طراحی خود صحبت کنید. در نهایت یک معمار را انتخاب کنید تا او نقشه هایی را برای بررسی قابلیت کوپلینگ، چیدمان اتاق ها، موقعیت یابی مبلمان و استفاده از فضا ترسیم کند. به توصیه های معمار برای ایجاد تغییرات ساختاری در جاهایی که استفاده بهتر از فضا کمک می کند، عمل کنید. ضمن تهیه یک نقشه دو بعدی با مشورت با معمار و تیم سازنده، مدل سه بعدی نهایی خانه خود را نیز همراه با تعیین ارتفاع تهیه کنید. وظیفه یک معمار تایید شده، توسعه طرح هایی هست که برای تصویب به شهرداری تهیه کرده اید.

خانه مهندس

در برخی موارد لازم است فراتر از مقدار تعیین شده برای عمق خاکبرداری، زمین گود شود تا به سطح مناسب و خاک مقاوم برسیم. از نظر هزینه نیز اسکلت فلزی نسبت به اسکلت بتنی حدود ۷۰ درصد گران‌تر خواهد شد. این می تواند به دلیل سن ساختار، ساخت و ساز ضعیف یا فشار آب رخ دهد. دیوارهای خم شده معمولا در خانه های قدیمی تر دیده می شود، به علت سال های چرخه تثبیت و انجماد و حل و فصل خاک. گاهی اوقات ریشه های بزرگ و درختان فشار بیشتری بر روی دیواره های فونداسیون ایجاد می کنند. پس از خشک شدن رزین و کسب مقاومت الیاف نوبت به اجرای عملیات تزریق است.

چالش سرمایه‌گذاران مسکن در مناطق مصرفی

تحریریه اخبار معماری آریانا