اجازه دهید هوش مصنوعی کارایی شما را بهبود بخشد و زمان بیشتری برای خلاقیت در اختیار شما قرار دهد

در حالی که این امکانات طراحی هیجان انگیز هوش مصنوعی در معماری است که می تواند در کانون توجه قرار بگیرد، این تنها بخشی از تصویر است. بر اساس نظرسنجی سالانه Clarity Deltek، 38 درصد از معماران و مهندسان از یادگیری ماشینی/AI برای ارائه بینشی در مورد عملکرد عملیاتی شرکت خود و برای اتوماسیون فرآیندهای تجاری استفاده می کنند، 37 درصد از آن برای پیش بینی نتایج پروژه استفاده می کنند، در حالی که 30 درصد از آن استفاده می کنند. برای تشخیص ناهنجاری در معاملات مالی

با این حال، کمبود دانش و تخصص یک مسئله است، به طوری که 52 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی هوش مصنوعی AJ در معماری این را بزرگترین مانع در شروع استفاده از این فناوری می دانند.

برت توشائوس، معاون مدیریت محصول در Deltek، که اشاره کرد در حال حاضر هر روز 6 تا 12 ابزار جدید هوش مصنوعی شناسایی می‌شوند، گفت: «پیمایش واقعیت در مقابل هیاهو چالش‌هایی وجود دارد.

او صحنه را با شناسایی عملیات شرکت به عنوان یکی از سه حوزه برای ابزارهای هوش مصنوعی – همراه با تحویل پروژه ها و اجرای و طراحی پروژه – و با تشریح برخی از “میوه های کم آویزان” که برای تمرین “بسیار آسان” هستند، ایجاد کرد. .

اینها شامل تجزیه و تحلیل پیش بینی برای ارائه بینش در مورد برنامه ریزی و عملکرد کسب و کار و پروژه است. ابزارهایی برای بهره وری در دفتر مانند Microsoft Copilot. اتوماسیون کارهای روزمره تکراری با استفاده از فناوری فرآیند رباتیک (RPA)؛ تولید محتوا و استفاده از دستیاران/عوامل هوش مصنوعی. او فکر می کرد که دومی می تواند به ویژه برای تمرین های کوچک مفید باشد.

کاس اسباخ، معمار و رهبر پروژه در 300-strong Practice MVRDV، گفت که معماران باید تغییراتی را که هوش مصنوعی در فرآیندهایشان ایجاد می کند، بپذیرند.

او گفت: «کلید این است که از محدودیت‌های احتمالی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی که امروزه بسیار رایج است آگاه باشیم و سواد داده را انتخاب کنیم.

در حالی که هوش مصنوعی را به عنوان ابزاری «در جستجوی شغل مناسب» توصیف می‌کند، او برای ادغام مجموعه‌های داده و مدل‌ها با هم (ورودی طراحی) برای کمک به تفکر خارج از چارچوب استفاده می‌کند. برای کاهش شدید زمان صرف شده برای تست های تکراری (خروجی طراحی)؛ برای تصویرسازی؛ برای مدیریت اسناد و انطباق با مقررات. این می تواند زمان را برای معماران آزاد کند تا فرآیندهای طراحی خود را به 11 افزایش دهند.

الکس سولومون، معمار در Child Graddon Lewis، ابزارهای هوش مصنوعی را آزمایش کرده و رویکردی را برای پیاده سازی در این کار توسعه داده است.

او گفت: “در حالی که بسیاری از آنها وعده ماه را می دهند، آنها واقعا به آنچه وعده داده اند عمل نمی کنند، یا نقشه راه روشنی برای توسعه ندارند.”

با این حال، او مطمئن ترین آنها را SiteSolve، Planary، Finch (برای امکان سنجی) یافت. PlanFinder (برای توسعه طراحی)؛ و PromeAI و Stable Diffusion (برای تصاویر).

اما او هشدار داد: اثربخشی هوش مصنوعی به توانایی معماران برای استفاده عاقلانه از این ابزارها بستگی دارد و «فقط به این دلیل که چیزی کارآمد است، لزوماً آن را بهتر نمی‌کند». قوانین مرزی برای درک اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند به توانمندسازی کمک کند و محدودیت های آن چیست، مورد نیاز است. هوش مصنوعی همچنین پیامدهایی برای آموزش معماری دارد.

او گفت: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که معماران به مهارت‌های تفکر انتقادی لازم برای ارزیابی و همچنین به چالش کشیدن طرح‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی مجهز خواهند شد.

لینگ تان و عثمان هاک، بنیانگذاران آموزش‌دیده معماری استودیوی طراحی HAQUE TAN، ترجیح می‌دهند اصطلاح هوش مصنوعی را با عبارت ابهام‌زدایی «آمار کاربردی، اعمال شده در مقیاس» جایگزین کنند. آنها با ساخت، نمونه سازی و آزمایش انواع مختلف پلتفرم ها، رویکردی فعالانه در پیش گرفته اند.

اگر ما، به عنوان بخشی از صنعت معماری، مراقب نباشیم، طراحی فضاهای عمومی، ساختمان‌ها و شهرهای ما توسط شرکت‌های فناوری – به احتمال زیاد سیلیکون ولی – به جای معمارانی که واقعاً مادی و تجربه فضا را درک می‌کنند، تعیین می‌کنند. تان گفت.

تان و هاک علاوه بر حمایت از اشکال جدید خلاقیت، از جمله خلق مشترک، همانطور که در ورودی جدید Wild Imaginarium خود در بیمارستان گریت اورموند استریت لندن نشان داده شد، پتانسیل آن را برای پشتیبانی از وظایف روزمره، نوشتن اسناد، مدیریت تحویل، کمک به کار CAD ذکر کردند. و ایجاد رندر با این حال، با تمام هوش مصنوعی، نظارت آگاهانه مورد نیاز است.

هاک گفت: “ما معتقدیم که هوش مصنوعی ابزارهای خوبی برای معماران دارد، اما در مورد اینکه تصمیم گیرنده یا دیکتاتور اصلی در فرآیند تولید باشد، محتاط هستیم.”

Esbach موافقت کرد که معماران باید به پیشرفت های هوش مصنوعی کمک کنند تا اطمینان حاصل کنند که توسط شرکت های بزرگ فناوری رهبری نمی شوند. در مورد نکاتی در مورد دستیابی به سواد داده، او همچنین فکر کرد که هوش مصنوعی اصطلاح اشتباهی است، و پیشنهاد کرد که آن را به عنوان یک مدل آماری آموزش دیده بر روی داده های زیادی که می تواند از آنچه ما به عنوان انسان انجام می دهیم تقلید کند، درک کرد. او توصیه کرد که با آن درگیر شوید و آزمایش کنید تا بهترین راه را برای ادغام آن در فرآیند طراحی خود بیابید، «زیرا فکر می‌کنم بسیار شخصی است».

او گفت: «این فقط یک ابزار است و ما باید آن را اینگونه ببینیم.

همانطور که هاک گفت، در حالی که نگرانی هایی در مورد امنیت، حق چاپ و حریم خصوصی داده ها از ابزارهای هوش مصنوعی وجود داشت، توافق کلی وجود داشت که به جای ترس از آن، بهترین راه برای معماران برای استفاده حداکثری از هوش مصنوعی این است که به طور کامل درگیر شوند و آزمایش کنند. ، 'با پریدن با سر به داخل آن'. این مطمئناً آماده سازی ضروری برای آینده است.

توشاوس می‌گوید: «فکر نمی‌کنم هوش مصنوعی جایگزین افراد و مشاغل مردم شود، من فکر می‌کنم افرادی که هوش مصنوعی را می‌شناسند و می‌توانند در کنار هوش مصنوعی کار کنند، جایگزین کسانی خواهند شد که نمی‌توانند».

در ارتباط با

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا