برج 42 طبقه «کاملاً دلخراش» بر فراز ساختمان فهرست شده بیرمنگام مسدود شد

اعضای شورای کمیته برنامه ریزی شهر دیروز (25 آوریل) به اتفاق آرا به طرح های کنسولی برای خیابان برود 80 رای منفی دادند و همه 10 عضو این طرح ها را رد کردند.

طرح بحث‌برانگیز مارونز که از طرف توسعه‌دهنده HJB ارائه شد، یک برج «شناور» به ارتفاع 133.5 متر را نشان می‌دهد که بر فراز بیمارستان سلطنتی ارتوپدی سابق، ساختمانی در فهرست درجه II که آخرین بار در سال 2020 اشغال شده بود، بالا رفته است.

لی مارشام، یکی از اعضای شورای کارگری، لی مارشام، به کمیته گفت که توسعه دهندگان «فقط چیزی را روی آن فرو کرده بودند و امیدوار بودند که کار کند».

گرت مور، عضو محافظه‌کار شورای شهر، طرح مارونز را “کاملاً دلخراش” توصیف کرد و افزود: “این ایده که می‌توان یک برج 42 طبقه را بر روی یک عمارت گرجستان بچسباند، مضحک است. این یک ساختمان فهرست شده است، بنابراین ایده ای که حتی در رویای آن وجود داشته است، کاملاً رک و پوست کنده، مضحک است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که افسران برنامه‌ریزی، بر اساس طراحی، تأثیر آن بر دارایی میراث و تأثیر آن بر ساختمان‌ها و زمین‌های مجاور پیش از کمیته، امتناع از توسعه 0.15 هکتاری را توصیه کردند.

پیشنهاد مارونز 300 آپارتمان یک و دو تخته با 1120 متر را فراهم می کرد.2 فضای اجتماعی انعطاف پذیر، 750 متر2 قلمرو عمومی جدید و 566 متر2 سکوی دید با کافه و محوطه نمایشگاهی بالای بیمارستان سابق. ساکنان همچنین به یک فضای پشت بام و 300 جای پارک خودرو دسترسی خواهند داشت.

افسران برنامه ریزی گفتند که زمین محدود موجود در سایت به این معنی است که “فرصتی برای توسعه یک ساختمان بلند ارائه نمی کند” و اینکه ساختمان پیشنهادی رابطه “ناجور” با محیط اطراف دارد.

گزارش آنها می‌گوید: «عناصر معماری ناسازگار که بدنه برج را با پایه و تاج پیوند نمی‌دهند، یک مفهوم معماری ضعیف را ایجاد می‌کند که شامل تعدادی از عناصر طراحی از هم گسیخته است که به هم مرتبط نیستند و از طیفی از مواد متفاوت استفاده می‌کنند».

آن اضافه کرد که انتخاب قاب قرمز GRC و نمای روکش فلزی برنزی «در بافت منطقه محلی و ساختمان فهرست شده در زیر نامتجانس به نظر می رسد».

طرح مارونز زمانی که ماه گذشته رونمایی شد، نظرات را تقسیم کرد. گروه‌های کمپین میراث فرهنگی، از جمله ساختمان‌ها و مکان‌های تاریخی، از شورای شهر بیرمنگام خواستند تا این طرح را به دلیل تأثیر بالقوه آن بر ساختمان‌های درجه دوم رد کند.

در حالی که این طرح ایسلینگتون ویلا را دوباره مورد استفاده قرار می‌دهد، این موسسه خیریه در پستی در X این توسعه را “ظالمانه” توصیف کرد و گفت:این یک سابقه وحشتناک برای ساختمان های فهرست شده در شهر خواهد بود.

اما دیگران از این پیشنهادها حمایت کردند، به طوری که یکی از کاربران رسانه های اجتماعی نوشت: «ساختش کن». دیگری نوشت: من در بیرمنگام زندگی می کنم و این ساختمان را تایید می کنم.

مارونز ایسلینگتون ویلا را به عنوان “وضعیت خراب” توصیف کرد. این سایت قبلاً بین سال‌های 1816 و 1842، قبل از تبدیل شدن به یک بیمارستان، محل کارخانه شیشه‌گری Islington بود.

شارلوت الحاکیم، مدیر برنامه ریزی مارونز، که این برنامه را رهبری می کرد، قبلاً به AJ گفته بود: «برود استریت در حال گذراندن دوره بازسازی شدید است، با چشم انداز اصلی ایجاد یک محله مسکونی پر جنب و جوش، بنابراین ما بسیار خرسندیم که از طرح هایی برای تغییر یک محله پرده برداری کنیم. ساختمان زیبا به سبک گرجستان در زمین قهوه ای کم استفاده.

این پیشنهاد رویکردی متمایز و مبتکرانه دارد که امکان نگهداری و تغییر کاربری دقیق ساختمان درجه دو را فراهم می‌کند تا آن را به استفاده عمومی بازگرداند، در حالی که به طور همزمان یک برج برجسته 42 طبقه را ایجاد می‌کند که حاوی مسکن بسیار مورد نیاز برای جا دادن است. جمعیت روزافزون شهر.'

Islington Villa آخرین بار قبل از بسته شدن در سال 2020 به عنوان بار، رستوران و کلوپ شبانه استفاده شد، از زمانی که خالی از سکنه بوده است.

نمای سایت:

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا